"Morning,mama" aku memeluk belakang mamaku dengan erat.Walaupun,x de satu memori pun mengenai mama aku berada di fikiran aku.
"Morning too My Little Princess" seloroh Puan Azura yang nenggoreng nasi goreng kampung kegemaran aku sejak sedar dari koma.Mama aku kata dulu makanan kegemaran aku Ramen.
Aku sendiri pun x tahu Ramen tu apa?
Ramen hot spicy 🍜🍜🍜
Mungkin sedap 😋😋😋
Bau nasi goreng kampung menusuk ke hidungku,uisshh aku rasa nk ambik satu kuali ni makan sesorang diri.
NO SHARE SHARE ☝☝☝
Tamak nya diri aku,sebabtu aku selalu ingat pepatah peribahasa ni.
Orang yang tamak selalu RUGI
Aku dah insaf...
Ingat kejadian kat Hospital adalah mimpi ngeri aku
😭😭😭
-Flashback-
"Akak nk ee mee goeeng Nini?" aku memandang budak di sebelah aku ni,walaupun percakapan dia masih pelat.Aku boleh fhm.Memandang kan Abang aku kat bilik doktor,aku just tunggu kat luar.Mak budak ni ke toilet kut.
"Akak ooleh amik atu ekas ni" Si kecil bernama Nini ni menunjukkan satu bekas Mee Goreng kat aku.Perut aku tetiba je dah buat pesta makan,dah berbunyi.
"Adik x nk ke?" Si kecil menggeleng dan meletakkan satu bekas mee goreng kat riba aku,dia terus berlari mendapatkan ibunya yang baru keluar dari toilet.
"Muahahahaha" aku dah mengilai macam Kak Ponti kat situ.Para pesakit dah gerun pandang aku + berdiri bulu roma.
Aku terus lari sambil Bekas Mee Goreng tu dibawa berhati hati.Tinggal je Azlan kat bilik Doktor tu.Malas nk bincang pasal aku nk keluar dari hospital.
Sehari bagaikan Setahun,
Sejam bagaikan 12 jam,
Hospital bagaikan HELL!!!Dah mereput aku kat hospital ni.Aku pun lompat atas katil dan buka penutup.Sudu dan Garfu terus ambik kat laci.
"Lia,asal x tunggu abang???
Amboi,beli kat mana???
Nak cikit" aku menggeleng laju."No no no" aku terus makan dan...
Akhirnya....
BUWEKKK!
-Endflashback-
"Anak mama ni dah kenapa?"
Aku tersengih.Aku pun tolong apa yang patut.Abangku Azlan mencubit pinggang aku.Dia boleh pulak terus lari,nasib nasi ni x kena kat muka dia.Papa aku turun dan duduk di sebelah mamaku.Azlan yang kat sebelah aku ni,aku cubit lengan dia.Padan muka.
Auww!
"Papa!Tengok adik!" adu Azlan.
"Papa!Tengok Adik!" aku mengajuk ayatnya dan sambung makan.Dato Izz hanya tersengih sebab x tolong Azlan.
Azlan dah muncungkan bibirnya."Dah2,Makan cepat" arah Puan Azura tegas.Kalau Puan Permaisuri dah mengarah,terpaksa relakan.
Aku terus makan dengan cepat.Azlan menjeling aku,aku perasan tau!Aku saja pijak kaki dia.
Auww!
Habis meja bergegar.
"Tengku Amalia Qistina!" tersedak aku yang makan nasi goreng.Azlan tersengih nakal.Semua salah mamat ni!
"Sayang~
Biarlah tu.Kesian diorang" pujuk Dato Izz."Amboi,papa.Sweet nya~" aku memerli Papa aku.Wajah Puan Azura dah merona merah.
"Eh,kenapa Puan Permaisuri kita tetiba Blushing ni" aku menjongket kedua belah kening aku.
"Abang!!!Tengok Lia!" Heii,Mak aku pulak merajuk dengan suaminya.
Dato Izz mencium kedua belah pipi Puan Azura lalu hidung Puan Azura dicuit sebelum berlari keluar pecut ke Office.
"ABANG!!!!!"
Aku kerling jam kat dinding.Tersembur air dalam mulut aku,
Dah pukul 7:30,aku terus salam mama aku dan tarik Azlan masuk kereta aku iaitu Audi r8.Azlan yang drive sebab aku x tahu jalan ke sekolah.Balik nanti dia ambik aku.
***
Aku melangkah masuk ke Sekolah Menengah Taman Murni.Dah lama x sekolah.Tadi,Azlan dah menbebel.
Jaga diri elok2
Aku dah besar!!!
Jangan nk tidur je dalam kelas
Itu x boleh diterima.TIDUR?!
Jangan nk menyusahkan orang!
Otak kau!
Paling penting,Jangan nk gatal Bercinta kat sekolah!
😑😑😑
X der masa nk bercinta.
Aku masuk je dalam sekolah,dua orang perempuan berlari anak ke arah aku.Mereka memeluk aku erat,boleh sesak nafas aku rasanya.
"Rindunya kat kau!" kata Dhia
"Kau ni jahat gila!Sanggup tinggalkan" kata Ayu pulak.
Siapa diorang ni???
Sesat kut,
Ataupun wayar otak dah putus.Eh,Lia!Kawan baik kau kut!
Ye ke???
"Excuse me.I am sorry,tapi siapa korang berdua ni?" Ayu dah meleleh ingus dan matanya merah bila melepaskan pelukan.Mata Dhia pulak sembab dan wajahnya merah.
"Sampai hati kau x ingat kitaorang!!!" eeii,minah ni.Aku mana ingat satu hapak pun,makan juga penyepak pagi pagi ni.
Kring!!!!
Dhia dan Ayu menarik tangan aku masuk ke pejabat.Sampai kat pejabat je,aku halau diorang masuk kelas.
Dah jumpa dan uruskan bla bla bla.Cikgu Mimi suruh aku pergi ke kelas 5 Diamond.Aku pun dengan senang hati,terus keluar dari pejabat.
Baru nk ke kelas 5 Diamond,
"ADUH!AKU MANA TAHU JALAN KE KELAS 5 DIAMOND TU!"
Aku menggaru kepala yang x gatal,macam mana ni???
Kebetulan aku nk ke arah budak perempuan tu tapi...Malang tidak berbau...
Bukk!
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...