Aku jalan terjenket jenket naik ke tingkat atas.Dah pukul 8:06 dah.Solat Maghrib pun belum lagi.Aku naik tangga dengan senyap.
"Lia!!!!!!!!!!!!!!",panggil Azlan.
Adui 😨
Kantoi dh.Apa nk buat ni?!Aku x sanggup nak turun ke ruang tamu dan mesti kena marah oleh Abg Azlan.
Aku turun ke bawah semula.Mencari kelibat abangku yang menahan marah.Papa dan mama ada hal katanya.So,esok baru balik.
Mama!Tolong adik! 😭😭😭"Yes,abang.Kenapa marah2 ni?"tanya ku lembut.Harap harap lah abang lembut hati.Semua salah Shazwan 😖😖😖Kata sekejap je.
"Pukul baper dh sekarang?"tanya Azlan dan cuba menahan marah.Aku menilik jam aku dan pandang ke muka Azlan semula.
"8:09",kata ku dan dah banyak berdoa harap mood dia baik.
"Adik,pergi mana?"tanya Azlan.Nak jawab apa ni?Takkan aku nak kata
'Pergi gudang lama and learn tembak'.Aku rasa x keruan dah.Mama!Help me!Papa!
😭😭😭Tok×3
Kami memandang daun pintu.Yess!!!Terlepas.Aku terus naik atas.Azlan pergi buka pintu.Aku dah bersorak happy 😄😄😄Aku terus menunaikan apa yang wajib dibuat.
Seusai itu,aku merebahkan diri di atas katil.Bosannya~
Ermm...Best nya main tembak2 tadi.Tapi,kurang asam.Dungu tu dapat tembak 5 patung bantal tu.Bengong punya Dungu.Aku rasa nak je pukul pukul Dungu tu.Patung tu macam bantal peluk.Ada kepala,mungkin jahit kut.Rajinnya.Tangan pun ada.Kaki x da pulak.Lantak ah...Apa aku kisah???
Tapi,siapa yang ketuk pintu tu???Mama ngan papa dh call tadi balik esok.
Bbang!!!!
Bunyi tembakan dari bawah.Aku terus bangun dari katil dan kaku.Aku gigit kuku jari tangan ku.Aku fikir satu je sekarang
Azlan!!!
Aku risau akan abangku.Apa nak buat ni?Aku dah blank.Aku pakai mask hitam tu dan turun bawah.X terus ke ruang tamu.Aku masih atas tangga.Aku x nk mati awal.So,tengok dulu.Azlan menyorok belakang sofa.Dia x de pistol.Kesian...Patut menyorok.Aku tengok Lahnat x guna pula.Dia pakai spek mata hitam.
Handsome nya!!! 😍😍😍
Muka dia sebijik macam Luhan.Tapi...Perbezaannya warna rambutnya macam Taehyung DNA.Ya allah 😍😍😍
'Ada perempuan pulak kat sini.Tapi aku x dapat nk tengok muka dia.Pakai mask lah pulak'bisik hati lelaki itu.
Lelaki itu menghampiri aku.Aku hanya berdiam diri.Lelaki itu senyum sinis but still handsome.Aku hanya pandang wajahnya.Baru aku perasan dia pakai baju Tuksedo.Patut lah handsome.Tapi,ada ke orang main tembak tembak pakai tuksedo???
"Nak join jugak?"tanya lelaki itu.Aku tersedar dari lamunan.Aku lantas lari nak naik ke atas tapi tangan aku di cengkam oleh lelaki itu dari belakang.Aku menoleh.
"Lepaskan adik aku lah,Bodoh!"marah Azlan dan hendak berdiri.
Bang!!!(Tembak dinding)
"Kau bangun memang mati kau",kata lelaki tuksedo itu.
Asal lagi ni x gunakan aku je???Boleh je."Well,'adik' kau ni comel sangat.Rambut sampai paras pinggang.Anak mata warna coklat dan apa kata aku tolong bukakan mask ni",kata lelaki tuksedo itu dan membuka mask aku.
Aku lupa pulak pakai tudung.Anak sapelah ni???X pandai jaga aurat.Ish×3.Lelaki tuksedo ni buka mask aku.Dia buang mask aku.Eii...Geram aku.
"Auww,comel nya...",kata Lelaki Tuksedo ni.Dia cubit pipi aku.Azlan dh pandang Lelaki itu tajam.
"Tahulah aku comel.Tapi,pipi aku ni mahal tau",omel ku.Aku buat muka x puas hati.Azlan dh tepuk dahi.
'Adik aku ni!!!Musuh buat macam kawan dia pulak' kata Azlan di dalam hati.
Lelaki tuksedo itu mengusap pipi aku.Nasib dia pakai sarung tangan hitam."Alololo,sakit ye...Meh abang peluk",kata lelaki tuksedo itu dan dah mendepakan tangan...
"Umur awak berapa?"tanya ku.Aku x suka bila dia membahasakan diri dia tu 'abang'.Aku rasa geli gila.Lelaki itu menurunkan tangannya.
"17",jawabnya.
"Tua nya",kata ku dan buat muka annoying.
"Muda lagi lah"
"Tua"
"Muda"
"Tua"
"Muda"
"Tua!!!"Aku bentak.Aku ngaku yang dia muda tapi saja sakat.Dia jelir lidah."Dragon,aku pinjam 'adik' kau ni,ye",kata lelaki itu dan menarik aku keluar.Aku x nak ikut!!!Aku x bergerak dan cuba lepaskan genggaman tangan dia ni.Aku langsung x berganjak.
"Bodoh!!!Kau lepaskan dia!"jerkah Azlan.Dia nk tolong tapi x de pistol.Kalau bangun,mati ah.
Aku pandang sayu ke arah abang aku.Aku tahu dia x boleh nk tolong.Aku senyum tawar.
"Abang,bye",kataku dan ikut lelaki tuksedo ni.
Aku dibawa masuk ke dalam keretanya Vios.Aku duk depan dan disebelah dia.Kereta Vios ni cantik gak.Aku mencebik.X nk kena culik.
Aku tiba2 je fikiran melayang ke tempat lain.Aku diculik dan putera datang selamatkan aku.Gagagaga 😂😂😂
"Dah kenapa senyum2 ni?
Gila ke?",tanya lelaki tuksedo sambil mata fokus memandu."Mana ada",nafiku.
"Nama aku Kashaf",
"Nama aku Lia",
Aku tersenyum girang.Sape dapat jadi isteri Kashaf mesti beruntung and sapelah putera penyelamat aku.
"Kau dari mana?nama kumpulan?"tanyaku.
"BlackWolf",katanya selamba.
"Asal culik aku pulak???Aku x bersalah!!!Aku nk balik 😭😭😭Aku x nak DIKAITKAN",bentak ku.
"Sorry but ini arahan dari ketua BlackWolf.Tak dapat bunuh Azlan pun x pelah...Dapat kau berguna gak.Jadi umpan",kata Kashaf.
Aku rasa nak je tumbuk dia.Nasib muka Handsome.
Aku dibawa ke rumah banglo besar macam istana negara tapi usang...Ish×3"Banglo berhantu ke apa ni?"aku keluar dari kereta begitu juga ngan Kashaf.
"Welcome to the Heaven",kata Kashaf dan bangga diri."Not,This is Hell",kataku.
Sorry BI teruk gila 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kashaf bawa aku masuk.Dia buka pintu.Aku pun masuk ke dalam.
"Wow!!!"ternganga aku.
Hohoho ^_^
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
Lãng mạnTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...