Aku bangun dari tidur.Digosoknya mata aku,aku berada di bilik aku.Aku bangun dari katil dan menyelak langsir.Subuh lagi rasanya.Aku tepuk pipi aku berkali kali.
Auww,
Ini realiti,
Aku rasa aku kena culik dengan BlackWolf.Ye,aku ingat.Takkan ni mimpi.Aku mesti cari jawapannya.
"Abang!!!" aku lantas turun ke bawah dan cari kelibat abang aku.
Tersedak Azlan yang menghirup air kopinya,Dato Izz dan Puan Azura hanya memandang aku yang baru masuk ke dapur.
Segera aku menarik kerusi di sebelah Mama aku dan duduk.
"Abang,semalam rasanya adik kena culik" aku pandang abang aku.Dato Izz memandang Azlan.Aku rasa nk buang hajat lekas berlari masuk ke tandas.
"Azlan,betul ke?" Dato Izz pandang Azlan tajam.
Gulp!
"Yes,papa.But,bukan Az yang mula dulu.BlackWolf tu serbu rumah kita malam2.Dia culik adik,Az pun rancang ngan Blackboyz nk serang waktu Subuh,so adik pun selamat" Azlan citer panjang lebar.
"About BlackWolf" tanya Dato Izz lagi.
"Death",kata Azlan selamba.
Puan Azura hanya berasa lega.Dia tahu sangat suaminya tu bekas Ketua Gangster BlackDragon dan sekarang diwarisi oleh anak sulungnya pulak.Banyak musuh yang hendak membunuh Ketua BlackDragon.Hanya untuk merampas kuasa iaitu untuk menjadi kumpulan gangster paling digeruni.
Aku terus keluar dari tandas dan duduk semula.
"Abang,jawab soalan adik tadi" aku pandang abang aku hanya muka x kesah.
"Mengarut,mimpi je tu" Puan Azura tolong jawabkan.Dato Izz hanya meneruskan baca surat khabar sambil menghirup kopi.
Aku x berpuas hati,aku rasa itu Realiti 😤😤😤 Aku menjeling abang aku.Dia dok hadap phone dia je,aku kat depan dia ni x dihiraukan.Aku rasa cantik lagi aku dari phone dia tu.
Aku rampas phone dari tangan Azlan.Phone Azlan di sorok belakang aku."Adik" Azlan dh geram.
"Adik rasa tu bukan mimpi.Adik bunuh penolong kanan BlackWolf guna pistol.Mamat Blackboyz tu ketuk kepala adik guna pistol.Benjol dah kepala adik rasanya,sakit tau.Ada benjol kat kepala adik.Mimpi ke ni?!" Aku hentak meja tu.Azlan dan ibu bapa aku dah terkejut.
'Tipu ah,adik aku tembak penolong BlackWolf.Kena tanya Aizat ni' kata Azlan di dalam hatinya.
"Adik dalam mimpi pun menembak,fuyoo abang pun nak mimpi macam tu" Azlan tidak mahu adik nya mengetahui perkara itu.
"Lia,mimpi je tu" Dato Izz senyum manis.Ada rahsia di sebalik bajet.Aku hanya diam dan tunduk bawah.Aku mesti siasat hal ni.Takkan benjol ni ada tiba tiba je.
Aku nekad nk cari siapa sebenar nya keluarga aku ni.Aku mesti siasat.Dato Izz sambung baca newspaper manakala Puan Azura merampas phone Azlan dari tangan sebelah aku dan beri pada Azlan.
"Mama!!!!!!!!!"
Azlan tersengih dan cabut!Aku hanya membiarkan dia dan makan breakfast depan mata aku.
"Fuhh,nasib selamat.Aku x boleh biarkan Lia tahu.Belum sampai lagi masanya" Azlan pun lompat atas katil dan tidur.Tahu tidur je -_-'
Biasa ah awal lagi.Mereka serang subuh.Balik pukul 6:00.Lepastu,mama papa Lia pun balik awal pagi.______________________________
Aku masuk ke dalam sekolah,x lambat lagi.Pagi2 lagi aku dh dtg awal ke sekolah.Sekitar pukul 6:30 pagi.Awal kan?Aku ni rajin sangat datang ke sekolah.Aku melangkah masuk ke dalam kelas.
Krik...Krik...
Gelapnya...Aku pun hidupkan suis lampu dan kipas.Kelas itu dah terang benderang daripada tadi.Aku duduk di tempat aku dan meletakkan beg aku berwarna ungu cair
Grrrr!!! ⚡⚡⚡
Bunyi kilat berdentum kuat.Aku mula x selesa,hujan turun dengan lebat selepas bunyi kilat berdentum kuat.
"Aikk,pagi2 dah hujan lebat" aku dah tinggal kan Si Azlan kat rumah.Tahu apa dia buat kat rumah???
Tidur menonggeng ah...Nasib kereta Audi r8 aku dah cantik.Kesan calar dah x de.Aku berasa bosan pulak.Sape x bosan???
"He he he..."
Membuntang mata aku dengar suara yang aku x kenal.Berdiri bulu roma aku.
Uishh,tiba tiba aku teringat cerita Annabella.Patung gila yang suka bunuh manusia."Hehehe"
"Kahkaka"
"Lia~~~"Aku dah menyorok bawah meja dan mencangkung.Telinga ditutup rapat.Mata dipejam dan banyak berdoa dalam hati.
Tiba tiba je teringat Nasihat Ustazah Nurul masa sekolah agama dulu.Masa tu aku darjah empat.'Jika ada 'benda' mengganggu kita.Berdoa lah banyak2.Baca ayat kursi dan zikir.Biar 'benda' tu terasa panas'
"Aku pun x tahu nk zikir apa sekarang ni.Ayat kursi pun aku dah lupa nampak sangat aku lupa Allah" omel aku.
"Hehehe"
Aku dah menggigil ketakutan,meja pun dah bergegar sekali.Hah 🌈🌈🌈
"Adam,Idris,Nuh,Hud,Soleh,
Ibrahim,Luth,Ismail...Eeh,Apa aku baca ni?!Ya Allah" aku tampar2 mulut aku ni berkali kali.Tulah kau,Lia.X rajin berzikir.Dalam kesusahan baru ingat Tuhan.Aku nyanyi nama rasul 25 yang wajib diketahui pulak.
"Mari kita kenali,10 Malaikat di cipta Allah daripada cahaya,
Jibril,
Mikail,
Ridhuan,
Malik,
Eeh,adui!Aku nyanyi lagu 10 Malaikat" aku ketuk kepala aku ni.Zikir munajat pun aku dah lupa.
"He he he"
Berdiri tegak bulu roma aku.Lagi tegak,dah lah bunyi tu menyeramkan.Hujan lebat pulak ni + kilat.
Grrrr!!!⚡⚡⚡
Aku dah x tahu nak buat apa.Aku dah kalut,semua orang x datang lagi.
Mama!
Papa!
Abang!Hiks...hiks,Aku dah menangis.X matang betul aku.Dah besar panjang pun kuat nangis lagi.Aku dah x tau nak buat apa,So nangis je lah...
"Mama..."
"He he he...Lia~~~" suara tu semakin dekat.Aku dah berdebar debar.Hingus dah meleleh.
"Chakk!"
"ARGGGHHHHHHHH!!!!!!!!!!"
Aku undur ke belakang dan mencapai batang penyapu di sudut kelas.Aku memukul benda tu.Aku pukul Setan x guna ni dari belakang.
Pakk!pakk!pakk!
Aku pukul geram."Setan x guna!Berani kau kacau anak dara orang!Memang Setan lah kau!Memang layak orang gelar kau,Setan!SETAN!!!!X GUNA!!!!!" Aku pukul x henti henti.
Aku main pukul je.Dah baju dia warna hitam gelap.Aku main pukul je.Padan muka kau,Setan.
"Auch,auch.Sakit siot.Adui,
Kuat nya kau pukul" aku berhenti pukul.Jejaka itu berpusing belakang melihat aku.Lagi aku geram.Aku pukul kepala dia pulak guna penyapu.Geram nya!!!Ada ke dia pergi kenakan aku!
"Adui..."
Aku x berhenti pukul kepala dia.Dia tunduk kan kepalanya dan menghalang aku dari pukul kepalanya.Dia lindungi kepala dia guna tangan dia.Dua belah tangan di letakkan atas kepala.
"Setan betul lah kau ni!!!"
Aku terus pukul belakang dia pulak...
Author akan update lagi.Don't worry my lovely Readers.Author akan update lagi...
Bye!!!
Kirim salam kat ibu,ayah,kakak,abang,adik,nenek,atok,nenek moyang,atok handsome,bf bajet handsome!!!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...