Aku jatuh terduduk.Aunty Lisa lantas lari naik ke bilik Kimi.Aku menutup mata,Aunty Lisa yang baru sahaja sampai menggelengkan kepala nya.Dia menampar perlahan pipi aku.Aku membuka mata perlahan lahan,Aunty Lisa mencubit pipi aku.
"Amalia,anak Aunty ni kemurungan.Dia memang pandang orang macam tu sejak dia kemurungan" luah Aunty Lisa kepada aku.Aku mengangguk."Aunty nk turun bawah" Aunty Lisa tinggalkan aku.
Allah,aku jerit tadi sebab bila Hakimi angkat kepala dia dari posisi mencangkung.Dah lah muka pucat macam mayat kering,betul kata Aizat.Bilik dia...Jangan nak kata bersih.Berselerak wei!
Buku komik merata2,meja belajar bersepah ngan buku form 5 dia.Lantai banyak tisu dan makanan macam pizza,kfc,Domino's dan lain2.Inikah dinamakan bilik bujang???Aku duduk di birai katil Hakimi."Hakimi,kau dah kenapa?Bilik berselerak macam pembuangan sampah.Ini ke dinamakan bilik???Macam tempat Pembuangan sampah adalah" dah mula aku membebel.Hakimi ambil bantalnya baling kat muka aku.Wtfuckkk 😤😤😤
"Datang sini nak lawat aku ke nak tambah sakit aku?!" Hakimi campak bantal dia lagi kat muka aku.
"Kau mesti terima yang Sofea dah tak de" kata aku lembut,kasar nanti dia lagi sakit kut.Hakimi tunduk kepalanya,dan masih posisi mencangkung.Kaki aku posisi bersila.Mesti Hakimi hati nya sedih kehilangan orang tersayang.
Kejap,dia suka Sofea ke?!
"WEI,KAU SUKA SOFEA KE?!" Aku tanya dengan over.Hakimi mengangguk ke bawah walaupun masih mencangkung.Aku mengangkat wajahnya dari mencangkung.
"Sofea bukan orang yang terbaik untuk kau" Hakimi menepis tangan aku.
"You are not understand too like Aizat" Aku tercengang,dia samakan aku ngan mamat kerek ni?!
Wtf!
"What?!Hell no!!!He's stupid boy in the world" kutuk aku.Hakimi menjeling aku.
"And you is ugly pig in the jungle" setan!!!DIA SAMAKAN AKU DENGAN BABI KAT HUTAN 😤😤😤Aku tarik rambut Hakimi kasar menyebabkan dia mengadu sakit.
"Apa kau cakap tadi?!" rambut Hakimi ditarik kuat lagi menyebabkan dia terbaring.Walaupun terbaring,aku tetap tarik!Like I Care?!
"Okay...Kau perempuan murahan yang paling cantik kat club" aku sepak dia atas katil.Aku sepak dia kuat kuat di punggung dia.Lepastu,aku x puas hati lagi.Aku ambil kotak pizza hut baling kat dia.Satu persatu dibaling,Hakimi dah x boleh tahan asyik buat langkah pertahanan diri,dia terus lari menyorok bawah selimut.Dalam selimut,duduk menonggeng.
Aku apalagi terus lompat atas badan dia."Ambik kau!" aku lompat atas badan dia.
"Uhuk...Sorry!!!" aku berhenti lompat dan capai beg aku yang jatuh atas lantai.Penat dah asyik main ngan dia.Hakimi keluar dari persembunyian dan memandang aku.
"Kau nk balik ke?" stupis question.Aku mengangguk.
"X bagi aku buah tangan ke?" eeii,mintak lah dia mati awal.
"Kau nazak dah ke???Kalau macamtu,aku harap kau mati cepat" aku menjeling Hakimi,dia hanya tersengih sambil menggosok tengkuk nya."Aku ni x lah baik sangat-" belum sempat aku nk habis ayat dia potong.
"Well,memang pun" Hakimi mengutip kotak pizza yang habis berselerak atas katil.
"Aku x habis cakap lagi x guna!Aku harap kau dapat-"
"Jumpa jodoh baru.Aminnn!" Hakimi acah2 mengaminkan doa.Aku nak je ketuk kepala dia ni!!!
"KAU POTONG LAGI,AKU CINCANG KAU!!!" ugutan aku yang berbaur sinis.
Gulp!
Tahu pun takut!Potong ayat orang je.Aku tendang kat punggung lagi baru tahu.
"Aku nak kau sekolah esok.Kau tu pengawas sekolah,kena buang sekolah baru tahu"
#Tersentapdia
"Kau patutnya biar Sofea pergi dengan tenang.She's gone.Kau nk ikut dia,GO DIE,DUDE!Aku x halang pun.Kehidupan mesti diteruskan.Yang mati lepaskan dia"
#Tersentap+terasa again
Aku terus berlalu pergi,sebelum keluar dari rumah,salam Aunty Lisa dan bla.Aku malas nk berlama,segan pulak.
Enjin kereta dihidupkan,aku pakai selt back dan pandu dengan cermat.Tetiba je...Ada lori besar macam gergasi menuju ke aku dengan laju,mungkin break dia rosak.Aku turut berada di dalam kereta Audi r8.Baguslah,mati bersama kereta Audi r8 kesayangan.
PINN!!!!
"ARGHHHH!!!!!!"
Kepala aku terhantuk kat stereng kereta.Semua menjadi gelap gelita.Hanya kabus tebal di dalam kereta.
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...