😬Benci!!!& Sedih😢

6.3K 245 2
                                    

Setan x guna ni memang cari pasal!!!Nak tahu sape laki bertopengkan manusia ni?!

Aizat!!!!

"Sorry,aku gurau je" Aizat menahan sakit.Kesian badan belakang dia jadi mangsa pukulan penyapu kelas ni.Aku berhenti pukul dia.Penyapu di letakkan semula.

" Ingat SETAN,Yelah Setan sesat mana pulak masuk kelas dan main main ngan aku tadi.Lepastu kena jadi mangsa pukulan aku" aku saja perli dia.

Aizat tersengih,tangannya menggosok tengkuk.Aku menjeling dia.Hujan semakin lebat dari tadi.

Grrrrr!!!!! ⚡⚡⚡

"Mak!!!"

Secara x sengaja aku ter'peluk tubuh sasa Aizat ni.Aku rasa membahang merah pipi aku.Malunya,aku tolak Aizat.

"Ehem" nada cuba dikawal anggap ah aku ni cool.Hanya beriak tenang.Sebenarnya dah menyumpah seranah dalam hati macam mana aku boleh terpeluk mamat ni.

"Best?" Aizat menjongketkan keningnya.Aku dah cepat tangan memukul lengannya itu.

"Kau memang saja kenakan aku!" aku saja tukar topik lain.X nk hal tadi dibangkitkan.

"E'elleh...Tadi punyalah pengecut kau sorok bawah meja dan menangis" Aizat ketawa terbahak2 sampai senak perut dia dibuatnya.
Aku mengetap bibir.

Aku bau sesuatu x menyenangkan 😖😖😖Aku cubit hujung hidung aku dan mengibas tangan.

"Kenapa?Aku rasa aku dah mandi tadi" Aizat mengangkat tangan belah kanan dan menghidu ketiaknya.

"Wangi je" aku tolak kepala dia.

"Bau kuat sangat~" aku menarik jaket hitam Aizat yang basah kerana mungkin dia tunggang motor ke sekolah.Aku hidu bau jaketnya.

"Bau ni dari kau...Bau da.. dar...rah" aku menggigil ketakutan.Cakap pun dah tergagap.Aku undur satu tapak ke belakang.

Asal dia bau darah? Aku dah takut.Dia x kan cuci baju guna darah,bukan air.Ataupun Aizat ni...Pembunuh!Tentang gangster aku x pasti lagi.Maybe tu suara orang lain.Abang aku mesti aku dah tahu dia Gangster.

"Bau darah?" Aizat menghidu jaketnya.Benar kata Lia,baju Aizat berbau darah.

"Shit!!!Aku lupa nak pakai jaket lain.Jaket ni dah bau darah konco BlackWolf" Aizat merungut dalam hati.

"Ma..na.. a..ada.." Aizat kata dengan gagap.

"Asal aku gagap pulak ni" Aizat merungut dalam hati.
Aku semakin ke belakang.Memang ada bau darah kat jaket dia ni.Aizat semakin mara ke depan menenangkan aku.

"Calm Down,Lia.Aku rasa hidung kau ada masalah kut"

Aku berhenti melangkah ke belakang,hidung aku kut.
"Ye ke? Kau tipu kan?" aku menggosok hidung aku.Okay je....Bau darah je menusuk ke dalam hidung aku sekarang ni.Mungkin betul kata dia.

"Kalau betul,kenapa hidung aku asyik bau darah je" aku x mengalah.Aizat dah kebuntuan,apa nk beri jawapan kat minah ni?!
Dah lah banyak soal.

"Aku dengar sekarang selsema sekarang lain.Selsema biasa okay je.Tapi,penyakit selsema terbaru ni dinamakan Silponix.Hidung dia akan asyik hidu darah je" Aizat dah berpeluh.Harap2 lah Lia percaya padahal tipu je.

"Silponix?"

"Penyakit terbaru,kau orang kedua kena.Penyakit ni pelik kan...Aku pun x tahu kenapa dinamakan Silponix" Aizat senyum nipis.

Hujan lebat semakin lebat + angin kencang lagi.

Grrrrr!!! ⚡⚡⚡

"Okay aku percaya,sekarang kau blah.Kau Form 5 kan? Menyebok je masuk class orang" aku menolak dia keluar dari kelas.Bau darah ditahan.

Aku duduk di tempat aku.Harini birthday Sofea,aku dah atur semuanya.Aku tilik jam ku sekilas,baru pukul 6:53.Haih,bila hujan nk berhenti ni!

Grrrrr ⚡⚡⚡

Awal lagi ni,aku rasa diorang sah pukul 7:00 baru ramai datang."Pinn!!!" aku terdengar hon kereta yang kuat.

Aku mesti tengok ni,aku turun tangga dengan tergesa gesa.Biarlah hujan lebat sekalipun,aku reda je.Aku ke jalan raya.Habis basah baju sekolah aku.

Grrrrrrr!!!!! ⚡⚡⚡

Aku x nampak sangat,satu susuk tubuh terbaring di atas jalan tar jalan raya.Darah banyak berlumuran di tubuhnya.Aku kurang jelas nak nampak dia.

Aku menghampiri nya,aku rasa nk rebah je atas lantai.Air mata di pipi mengalir laju.Aku meletakkan kepalanya di atas kaki aku.

"Hiks...Hiks...Jangan tinggal kan aku.Hiks...Sofea...Sape buat kau macam ni?!Sofea...Hiks...Aku sayang kau..Kaulah Bff aku selamanya..." aku menangis teresak esak.Sofea mengusap pipi aku,darah banyak keluar dari mulutnya.

"Aku pun sayang kau...Uhuk,uhuk,Lia,min..
minta ma..maaf...Uhuk,uhuk" Sofea terbatuk darah.Tangannya di pipi aku di pegang erat.

"Jangan tinggalkan aku...Sofea...Kau x perlu minta maaf..." aku menggelengkan kepala aku berkali kali.

Sofea senyum manis walaupun darah di mulutnya mengalir.Aku mengetap bibir,sape yang sanggup buat kau macam ni?!Tangan Sofea jatuh ke lantai.

"Sofea!!!!"

Aku meraung kuat di situ ditemani hujan yang lebat.Aku menampar pipi dia perlahan.

"Sofea,jangan tinggalkan aku" aku menangis dan memeluk jasad kawan baik aku.Ye,jasad sahaja yang tinggal.Sofea...Kenapa kau tinggalkan aku?!

"Lia!!!" Aizat berlari anak mendapatkan aku.Aku menangis dan meraung nama Sofea.

"Lia,sabar" Aizat memeluk aku dari belakang.Aku rebah di situ,di pangkuan Aizat.Tanpa disedari,seseorang senyum sinis dan ketawa jahat.

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now