Merajuk

13.4K 447 13
                                    

Pov Amalia

Aku pergi ke sekolah seperti biasa. Hari ni tak lambat sebab malas nak tengok face mamat kerek tu. Aku nampak macam serupa beruk. Aku ulangi BERUK!!!

Aku asyik tidur semasa Cikgu Saleha mengajar. Aku tak kisah kena denda pun. Lantak lah.. Asal aku bahagia. Tapi bahagia ke aku hari ni?

Sofea tak habis habis tanya aku. Okey ke tak? Aku hanya mengangguk lemah. Malas nak layan lebih lebih.

Papp!!!

Cikgu Saleha menghentak meja aku. Aku angkat muka. Okay masa tu aku blur dan air liur masih meleleh.bAku rasa tak malu pun.

"Eeii!!!"

Habis suara gedik mereka tu. Aku mengesat air liur yang masih berbaki. Aku angkat bahu dan pandang muka Cikgu Saleha. Nampak sangat singa dia dah datang. Muka dia dah merah. Dengan beraninya aku.

"Asal?"

"Berdiri kat luar!!! Sampai rehat!" jerit Cikgu Saleha.

Aku dengan selambanya pergi berdiri kat luar. Alaa.. Lek lah setengah jam lagi sebelum rehat. Aku berpeluk tubuh sambil menunggu rehat.

Aku pandang langit. Tiba tiba, sebutir air mata ku jatuh tanpa aku sedari. Shit! Sepatutnya aku dah lupakan kisah silam pahit aku. Ianya berlaku masa umur ku 13 tahun.

__Flashback__

"Abang Rayyan, jumpa kat taman tau" kata ku kepada Rayyan.

Dia sebaya abangku. Kami dihadapan kelasku. Aku lantas pulang ke rumah dan bersiap. Aku rasa tak sedap hati tapi segera aku menepis perasaan ku.

Aku ke taman bunga berdekatan rumahku. Aku duduk di atas bangku sambil menunggu Abang Rayyan. Aku sangat sayang kan dia sebab dia selalu sudi mendengar luahan hati aku dan masalah aku.

Aku dah setengah jam menunggu tapi batang hidungnya langsung tak nampak. Aku setia menunggu kerana aku tahu dia sentiasa tepati janjinya.

She got me gone crazy~
Why is my heart racing~
You´re beautiful,my godness~

Aku mengangkat panggilan telefon tersebut. Tertera nama abangku Azlan.

"Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam"

"Adik, Rayyan ke-kemala-ngan"

Aku terkaku + terkejut

"Abang tipukan?" kataku cuba menahan nangis.

"Adik datang kat HKL now. Abang rasa ni mungkin kali terakhir adik dapat jumpa Rayyan"

Telefon iphone7 aku terjatuh dari pegangan ku. Aku lantas mengambil teksi dan menuju ke HKL. Aku asyik berdoa bahawa Rayyan selamat dan semua ni mimpi.

Sesampai sahaja di depan wad Rayyan. Aku melihat Rayyan dengan alat bantuan pernafasannya. Aku menghampirinya.bAku menahan dari mengalirkan air mata ku. Aku tak berani menghadapi semua ini. Aku duduk di sebelahnya. Azlan bagi aku ruang dengan Rayyan.

Rayyan membuka alat pernafasannnya. Dia menggemgam tangan ku. Aku rasa nak menangis je.

Aku rasa ni semua salah aku sebab aku yang ajak dia.

Kalau aku tak ajak dia mesti dia masih selamat.

Mesti dia masih hidup.

Mesti dia happy.

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now