Lia terbaring atas lantai.Baju basah dengan darah.Aku memangku kepala Lia pada paha aku.Mulut Lia ada darah mengalir.
"Lia" aku goncangkan badan Lia sedikit.
Lia membuka mata perlahan lahan.Saat dia melihat aku,terbit senyuman di bibir kecilnya.
"A-Aizat" serak suara Lia memanggil aku.
Maafkan aku Lia
"Ye?" bawah bibir aku digigit.
Aku taknak nangis depan dia.
Wajah tidak bermaya Lia menimbulkan rasa sayu di hati.Mata mulai berkaca kaca.Aku akan bunuh satu keturunan PENCULIK TAK GUNA TU!
"Li-a d-dah tak su-suci.L-lia kotor.Lia pa-tut ma-mati" tersekat sekat Lia berkata.Setitis air mata mengalir dari mata Lia.Air mata itu diseka.
Apa maksud dia?
"Aku tak kesah.Asalkan kita bersama" balasku.Lia terbatuk batuk darah.Ya Allah!
Aku taknak Lia mati sebegini.
Aku akan kerat badan orang yang buat Lia begini."Lia jijik!" Lia menjerit dan menangis pada waktu yang sama.Terus badan Lia dipeluk erat.Mengusap belakang badan Lia.
Tersedu sedan Lia menangis di bahu aku.
"Husband..Saya nak cakap sesuatu" bisik Lia perlahan.
Serak suaranya.Mungkin dah separuh berhenti menangis."Apa?"
"Emmm..
HAPPY BIRTHDAY!!!"
🎉🎊🎉🎊🎉
"Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday to Aizat
Happy Birthday to you"Aku terpempan.Semua member BlackBoyz ada disini.Aryan memegang kek mendekati aku.
"Tiuplah"
Aku terus tiup.Dalam hati aku rasa nak melompat happy."Yeayy!!" sorak mereka.
"Happy Birthday Husband" Ehh..Bila Lia tukar baju ni?
Baju darah tadi dah bertukar dress pink.Tudung pun pink.
Seluar je biru cair.Lia kiss pipi aku.Sepotong kek disuap pada mulut aku"Cantik tempat ni" kata Lia cuba nak ingat tempat ni.
Ohh..Ni tempat dimana satu kumpulan gangster macam pondan yang culik Lia dulu.
Sofa semua besar besar.Ada kemudahan lah semua kat sini.Kami petang itu menikmati party birthday aku.
Sofea tidak berhenti gelak.
Sakit perutnya asyik gelak.
Gelak sebab Aizat hampir nangis.HAHAHAHA
"SOFEA!!!" muka aku merah.
Malu kut bila hampir menangis."Aku sempat rakam" Sofea menunjukkan video itu.Rakaman video itu dimainkan.
"A-Aizat"
"Ye?"
"Li-a d-dah tak su-suci.L-lia kotor.Lia pa-tut ma-mati"
"Aku tak kesah.Asalkan kita bersama"
"DELETE VIDEO TU!!!!!!!"
Sofea menjelir lidah.Berlari sorok belakang Hakimi.
Hek elehh..Mentang mentang ada boyfriend.Malas nak layan
Aku mendekati Lia.Dia makan sambil tengok tv.Aku join duduk sebelah dia.Atas sofa je wei.
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...