😎Shadow😎

8.9K 351 6
                                    

__Pov Amalia__

Aku jalan menuju ke kantin.Aku malas sebenarnya nk pergi kantin tapi disebabkan oleh Pengawas kerek tu bertugas jaga kat situ.Terpaksalah keluar.Kalau tak dapat tengking free je.

Bukk!!!

Adui mamat mana pulak langgar aku ni.Aku usap bontot aku.Sakit siak.Aku tahan geram.Aku pandang atas.

😍😍😍

Omo~

Handsomenya~~~

'Mama adik rasa adik dh jumpa future husband adik.Mama adik dah fall in love!!!' desis hati aku.

Mamat tu hulurkan tangannya.Tanpa ragu ragu aku bangun sendiri.

"Asal tak pegang tangan aku masa bangun?"

Aku dah mengetap bibir.Taj kan dia tak tahu hukum agama.

"Haram" kata ku sepatah.

Mamat tu tersengih macam kerang busuk.Aku rolling eyes...Dia mengusap tengkuknya...But,dia ni handsome gila 😍😍😍

"Nama aku Tengku Hanif Shazwan dari kelas 5 Star.Panggil Shazwan.",

"Nama aku Tengku Amalia Qistina dari kelas 4 Permata.Panggil Lia",

Kami pun dah berkenalan...Sejujurnya,
Shazwan tu handsome 😍😍😍

"Harap kau x takut dengan aku",

Aku dah muka bengang.Tak kan dia ni gangster bernama Shadow???X mungkin...Harap x ah...Dia orang kedua cairkan hati aku...First,ofc lah Bts kpop...Park Jimin...

"Kenapa aku perlu takut kat kau pulak???Kau ni pembunuh ke?"

Jangan kata yang dia ni gangster gak...Shazwan senyum sinis.Aku blur...

"Lebih kurang ah...",

Pabonya aku...Aku dh tahu...Mesti dia gangster...Apa nama group dia ni???

"Bye...Aku kena gerak lu...Jumpa esok...Kalau masih hidup dan bernyawa",kata aku sinis dan menuju ke kantin...Mesti beritahu Sofea...Wajib!!!

__Di kantin__

"Sofea!!!"

Sofea yang baru sahaja mengunyah sandwich,tersedak...Kesian,
Sofea.

Uhuk,uhuk,

Lia menepuk belakang Sofea.Sofea lantas mengambil botol air mineral dan minum dengan rakus.Selepas itu,dipandang Lia.Lia peace ✌✌✌

"Hot News",

Sofea kelihatan teruja.Dia menantikan ayat seterusnya dari mulut Lia.Lia ambil tempat sebelah Sofea.

"New student.Handsome gila!!!Aku rasa dh fall in love pulak...Dia senior kita...Dari 5 Bintang...Abang aku dari 5 Bintang gak...Asal dia x bagitahu...",kata Lia dengan gaya gedik dan hairan...

"Itu x penting...Dia handsome ke????Boleh kalah kan Oppa Baekyun aku ke???"

Lia rolling eyes...Handsome lagi Oppa Jimin dia...Sofea ni minat Exo.Dia minat Byun Baekyun.

"Boleh je...Dia bapak handsome.Kalah Oppa Bacon kau...Hakimi nak campak kat mana???"

"Campak dalam tong sampah
...Now,aku nk tackle Senior tu
...",

"Amboi,mulut kau...",

Sofea tersengih lalu menyambung makan sandwich nya...Dia menikmati hasil buah tangan mak cik kantin...Lia hanya lihat dia makan...Terleleh air liurnya...Lia apa lagi...Pecut pergi beli nasi lemak mak cik kantin...

__Di kelas 4 Permata__
__Pov Amalia__

Aku menguap.Mengantuk nya.Aku rasa nak tidur dan masuk ke dalam alam mimpi.Aku menongkat dagu dan kepala aku tak habis habis lentok...Sekarang,pdp Cikgu Sotong.Dia ajar BI.

Aku x fokus belajar..."Lia,ada murid senior panggil awak",kata Cikgu Arissa kat aku...Aku menguap lalu keluar dari kelas.Mesti abang aku panggil...Selalunya abang aku panggil kalau ada emergency.

Aku memandang senior laki itu.Mata aku membuntang luas.

'Wth!!!Senior handsome jumpa aku!'sorak hati aku.

"Hi,Lia.Tolong ikut aku"kata Shazwan.Aku akur.Maybe,cikgu panggil aku ke?Mana tahu...Tapi,dia bawa aku ke Taman Kreatif.Aku bingung,asal dia bawa aku kat sini???

Dia duduk atas bangku Taman Kreatif tu.Aku pun duduk sebelah dia.Aku malas jugak sebenarnya nak belajar.Tq senior handsome...

Tiba tiba,ada orang dtg ke arah kami pakai baju serba handsome dan spek mata.Dari jauh,ternyata lelaki itu sangat handsome.Asal hari ni aku asyik jumpa budak handsome???Jodoh ke???

Dia senyum sinis...Lelaki itu ambil tempat sebelah Shazwan.Aku dh kecut perut.
"Shadow,Plan kita nk bunuh Dragon gagal lagi",

Aku rasa macam takut...Dia sebut nama 'Dragon'...Abang aku siut...

"Wei,asal bawa aku kat sini???Siapa mamat handsome ni???"

Shazwan dan lelaki itu memandang aku dan tersenyum nakal.Aku rasa nak pengsan je...

"Dia konco aku.Aku ketua gangster mafia.Black Shadow.Don't worry,Lia.Aku x kan bunuh kau",terang Shazwan.

Aku dah kecut perut.Mamat handsome dua ekor ni gangster mafia!!!!Wtf!!!!Se handsome dia mafia 😨😨😨

Aku rasa semua menjadi gelap...Okay,aku pengsan lagi...Aku terkejut.Semua menjadi kabur...

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now