-First Day-

4.4K 170 7
                                    

"OMMA!!!APPA!!!!" jeritku.Air mata telah pun jadi sungai.Ada patung2 kat sawah padi buat bodoh je.

"OPPA SIYAL!!!!!" jeritku+menangis tersedu sedu.Cahaya panas terik membuatkan tudung aku basah.

"Uhukk" tersedak Azlan yang sedang menikmati kuih lapis buatan air tangan Puan Azura.Ringan sahaja tangan Puan Azura menghulurkan air sirap bandung.Azlan mengambil dan minum dengan rakus.

"Dah kenapa Az ni?X sedap ke kuih lapis mama?" soal Puan Azura.Azlan menggeleng laju."Mana ada...Sedaplah" puji Azlan.Diambil lagi kuih lapis lalu dimakan.Puan Azura tersenyum girang melihat anak jantan nya menyukai air tangan nya.

"OPPA SIYAL!!!!!!!!!!!!!!!" jeritku minta pertolongan.Dah lah panas terik kat sawah padi.Menyesal...

"UHUKK!" tersembur kuih lapis tepat mengena wajah Puan Azura yang hendak duduk di atas kerusi bertentangan Azlan.X jadi dia duduk.Terpejam mata Puan Azura.Habis 'air liur' dan 'bekas kunyahan' disembur ke muka Puan Azura.

"Oppsss..." itu sahaja yang terkeluar dari mulut Azlan.

Puan Azura mengelap mukanya menggunakan tangan kanan."Kalau x sedap,cakap je x sedap" kata Puan Azura tidak berpuas hati.Dia menuju ke ruang tamu dan sempat lagi merengus geram+hentak kaki.

"Ibu!!!Az kata kuih lapis Zura x sedap" adu Puan Azura dan berlari mendapatkan ibunya.Kini ibu Puan Azura bergelar opah kepada cucunya.X kan cicit kut 😂😂😂Jauh bebenor jaraknya.

"Haih,mula dah mengadu kat opah.Aku ni terlampau handsome kut sampai 'dia' asyik sebut nama aku" kata Azlan dan menyambung makan.

"ABANG SIYAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

"UHUKKK!!!" tersedak Azlan.Terus lari mendapatkan tandas.

"Uwekkk!!!" Azlan duduk tepi mangkuk tandas ataupun layak dipanggil jamban.

"Haih,sape pulak angau aku tengah hari buta ni" keluh Azlan.

"Huwarghh!!!!" tangisanku semakin lebat.X der sape hiraukan aku.

"PAPA!!!!!" jeritku.

Pakk!

Kelapa muda jatuh atas kepala Dato Izz."Izz,okay kahh?" soal atok.Dato Izz mengangguk laju dan.......

Pengsan 😷😷😷

Atok menggelengkan kepala dan seret Dato Izz baring atas pondok.

"Huwarggh!!!" jeritku.

Krik krik

Kebetulan seorang lelaki tunggang motor lalu depan aku.Dia berhentikan motor.
"Dah kenapa budak ni?Gila kahh?" kata lelaki itu perlahan.

"HUWARGHH!!!OPAH!!!ATOK!!!" jeritku.

"Hahh?!Kenapa ngan diorang?!" soal lelaki itu.

Aku tunjuk muka toya.Lelaki ni tolong ke apa?Aku memberikan hadiah jelingan.

"Nampak x?!Tolonglah!Buta ke apa?!" kataku.Lelaki itu tengok aku dari atas sampai hujung kaki.Dah kenapa lelaki ni?Nak tolong ke nak tengok body aku?Dia turun dari motornya.

"Laa...Meh aku tolong.Lumpur je kut" katanya dan menghulurkan tangan.Aku memang kaki dah termasuk dalam lumpur kotor.Tangan nya aku sambut dan.........












Bukk!

Aku jatuh atas dia."Sorry" ucapku perlahan.Dapat aku rasa yang muka aku dah panas.Aku terus bangun dan
"Hahh?!Habis seluar aku!" rengus ku geram.

Lelaki itu bangun dan ketawa terdekah dekah."Dah kenapa?Gila?" soal ku.

"Ppfffftttt....HAHAHAHAHAHAHAHA" sambung ketawa dan menunduk.

"Gila" kataku.

Dia angkat wajah dan aku dah terpukau ngan dia.Dia
.......Handsome.

"Muka kau comot" katanya dan mengusap pipi aku.Lumpur itu melekat di tangan nya.

"Nama aku Aliff" kata Alif.

"Handsome nya 😍😍😍" tanpa aku sedar ayat itu meluncur keluar dari mulut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Handsome nya 😍😍😍" tanpa aku sedar ayat itu meluncur keluar dari mulut.Ternganga luas mulut aku.

"Thanks.Aku memang handsome.Apa nama kau?" kata Aliff dan naik atas motor.

"Amalia.Panggil je Lia" kataku.

"Jom aku tumpangkan naik motor" ajak Aliff.

"X per.Aku boleh jalan kaki" kataku.Jalan kaki?!Memang x ah.Tapi,aku x nak susahkan dia.Tahu x,jauh gila rumah opah aku.Aku pun jalan saja2,baru sedar dah jauh.

"Dah petang ni...Aku dengarkan,ada hantu minyak kat sini dan....-"

"Aku tumpang kau je lah" keputusan aku dan terus lompat duduk belakang.Hantu minyak?!Seriously???

Aliff tersenyum senget.Sampai je di depan rumah,aku mengucapkan terima kasih.

"Mimpikan aku" laung Aliff dan beredar dari situ.

"Princess,Princess.Lumpur sikit pun dah merungut.Belum darah lagi kat baju.Wait and see princess what can I do"

Tengku Azlan Razeeq

Okay x??? Lee Jongsuk as Tengku Azlan Razeeq😄😄😄

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Okay x??? Lee Jongsuk as Tengku Azlan Razeeq
😄😄😄

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now