Tangan memberi reaksi.Aku cuba nak bangun,tapi x boleh.
Haih,bilalah aku nak bangun ni?Boleh kedengaran pintu dibuka.Gerangan manusia itu duduk di kerusi bersebelahan katil aku.
"Wake up,princess" aku dah berdebar2.
Mana Azlan ni?
Selalunya dia jaga aku,tapi ni kawan dia ke?Dahlah suara seram semacam.Panggil Princess pulak tu.Sewel ke apa dia ni?
"Kenapa you're so beautiful?" Gerangan manusia itu menyelitkan rambutku di belakang telinga.Nasib muka aku dililit ngan pebenda ni.
Okay,mamat ni psiko.
"Awak cantik di depan saya but buruk kat latar belakang"
Amboi,Hang ingat aku ni patung kah?Sedap hati dok kutuk aku.Kalau boleh,nak lempang dia ni.
But
Who are you,mamat psiko?
Rasanya Azlan mesti cakap ngan aku yang kawan or ada orang lawat aku.Tapi,dia x cakap pun.
Aku confident do!
"Saya harap awak sedar.Lagipun,banyak kerja lagi ni saya nak buat.Jumpa lagi,princess.Saya akan buat hidup awak huru-hara if you x dengar cakap saya,kay?
Bye" kata gerangan manusia ini dan terus pergi dari sini.Jangan cakap yang nilah mamat yang dok beri surat entah ape2.Dok sibok mesej aku dan....
Call aku
Abang!!!
***
-Dream again-Seorang perempuan dalam usia muda ini duduk bersandarkan batang pokok.Aku melihatnya dengan kening terangkat.
Who's she?
"Emmm...Dik dik.Bangun" aku menggoncangkan bahunya.
Dia mengeliat kecil dan menguap.Matanya terus membulat macam donut apabila nampak aku.
"Arghh!!!LIA!!!" dia memeluk aku sepuasnya.Aku terdiam di pelukannya.
Haih,ni mesti mimpi lagi!
"Kau sape?" soalku bila dia dah puas peluk aku.
"Sofea" jawab Sofea.
Kerutan di dahi kembali.
"Hahh?" kataku bingung.Tubir mata Sofea dah pecah.Aku dah mula gelabah.Asal ngan pompuan ni doh?
Lepastu,disambut dengan ketawa dia pulak.Okay,ni pulak gila.
Dia mengesat tubir matanya.
"Lupa pulak!Kau Missing memory dalam otak" Sofea tersengih.Aku pandang dia dengan blur.
Sape pulak minah ni?
"Meh,duduk" pelawa Sofea.
Aku tanpa fikir panjang terus duduk bersandarkan batang pokok.
Buk!
"Auch" aduku.Aku bangun dan mulut dah ternganga.Ada pintu disebalik batang pokok itu.Sofea dah ketawa terkekek kekek.
Hmmm...
Sofea menarik tangan aku ke arah buaian itu.Aku terus duduk dan mengayun buaian.Begitu juga dengan Sofea.
Indahnya kat sini.
Ni mesti mimpi
"My name is Sofea.Aku dah mati tahun lepas" ujar Sofea dan tersenyum nipis.
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...