😣Why me?!😣

5.2K 186 13
                                    

Kata kata tu buat aku undar mandir.Kuku jari digigit sambil jalan hulur ke hilir.Dari tadi pagi,kata2 panggilan misteri itu terngiang ngiang di minda aku.

Mr.Secret calling...

Pandai aku panggil dia panggilan macam tu.Aku memang pandai bagi gelaran.Hohoho ☺☺☺

"Sape pulak Mr.Secret Calling ni?!" serabut gila fikiran aku.Dia perhatikan aku?!
So,aku mandi pun dia Skodeng?!

Aku rasa x selesa,risau,takut dan macam2 lagi.Aku selak langsir dan melihat sekeliling kawasan perumahan.Mata aku terpaku pada seorang lelaki serba hitam.Boleh pulak pakai mask.Lagi susah nak cam.Dia kat depan gate jiran aku.Jiran depan aku tau!Tapi,dia pandang menghadap rumah aku.

Tiba2,lelaki serba hitam itu merasakan dirinya diperhatikan dan melihat jendela aku.Dia memandang dalam anak mata aku sebelum aku terus selak tutup langsir.

Lelaki itu tersenyum sinis disebalik mask nya.

"Jangan mimpi aku akan dikalahkan oleh kau,Dragon.Aku akan dapatkan gelaran Gangster Mafia yang paling ditakuti oleh sesiapa pun.Walau apa cara sekali pun,termasuk bunuh perempuan tu"

***

Aku bersiap nak ke sekolah menengah.Dalam perjalanan pandu ke sekolah.Aku boleh pulak terlanggar sesuatu.Seorang lelaki yang jatuh dari motornya.Motor Superman(Rekaan semata mata)

"Astafirullahalazim"

Aku tergesa gesa keluar dari badan kereta dan pergi tengok Mangsa langgar aku.Aku mencapai tangannya membantu dia bangun.

"I am so sorry.Saya x sengaja.Very very x sengaja.Maafkan saya.sir..." aku tertunduk tunduk meminta maaf kat Mangsa langgar aku.X lihat pun wajah dia.

"It's okay" aik,macam kenal je suara ni.Aku terus angkat muka.Terbeliak mata aku.

"Alihkan motor kau" kataku dingin.

Dia tercengang.Makin geram tengok dia,boleh pulak berdiam diri."I said!Alihkan motor kau!" kan dah speaking.Dia terus angkat motor dia dan diletakkan di tepi jalan.Nasib jalan ni lengang.Maklumlah baru pukul enam setengah pagi


"Bye.Mamat Sengal" ucap aku sebelum masuk ke dalam kereta Audi r8.

Aku terus masuk kereta dan pergi meninggalkan Aniq.Aku rasa macam orang bodoh minta maaf kat dia.

Aniq merengus geram.Dah lah motor dah calar.Habis hilang maco datang sekolah dengan motor yang tercalar.Jatuh imej dia nanti.Banyak lah kau punya imej,Mamat Sengal.

"Eei,minah ni.Nama dah cantik mak bapak bagi tapi sayangnya adab lupa nak bawa keluar.Pergi sekolah pun adab tinggal kat dalam beg" bebel Aniq.

Puas hati aku,tinggal kan dia kat tepi jalan.Ingat aku x tahu yang dia x kan pergi ke sekolah kalau motor calar.Jatuh imej dia nanti.Sepatutnya,aku tolong dia tumpang kereta aku.Lepastu,motor nanti hantar pergi baiki.Macam dalam drama.Jahat kan aku...

Tapi,x terlalu jahat ke Lia???
Kau buat dia begitu.Timbul rasa kesian pulak kat Mamat Sengal.

Patut ke aku patah balik nak tumpang dia???

Naf,patut ke???

Naf:Up to you,Lia.

Nak ke x ??? Para readers sekalian,patut ke?

"PATUT!!!" sorak Readers.

Aku dah bingung.Kenapa pulak?😖

"SEBAB WAJAH DIA SEPERTI MY OPPA RAPMON!!!!" balas Readers.

Aku dah bengang.Sape pulak Oppa Rapmon.Opah???Opah aku kat kampung.Ada ke opah rapmon.Jap,opah ni suka rap ke?Sebabtu dapat gelaran Oppa Rapmon?

Pening dah...alang2 awal pagi lagi dan nak dekat dah dengan sekolah.Aku berhenti tepi jalan.Iphone7 yang elok kat tempat seat tepi aku dicapai.

Kata laluan ditekan lalu aku tekan aplikasi google.Kena tanya pak cik Google ni.Wajib,dia tahu segala galanya.Sayangnya,pak cik ni still single.Hohoho...^0^

Rapmon ditaip dan baca tentang dia.Baru tahu,dia member BTS.Dia suka rap,sebabtu dapat panggilan rapmonter.

RAKSASA RAP O_O

Aku tengok gambar dia,bapak comel.My hearteuuu....

Muka nya mirip Mamat Sengal tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Muka nya mirip Mamat Sengal tu.Haih,patutlah Playboy+Hot student.

Aku campak Iphone7 kat seat belakang dan terus pandu.Pasal Aniq,lantak dia ah.Perasaan kesian muncul kembali.Tiba2,hujan mula turun.Sikit je lagi nak sampai sekolah.

Minda aku melayang terus teringat Mamat Sengal.Kesian pulak,dah lah hujan makin berat.Nanti dia demam pulak.Aku ambil keputusan nak patah balik.

Masa aku buat pusingan U.Pedal minyak ditekan,kira laju jugak lah dalam 70 macam tu.Ialah,risau sebab dah bunyi petir.

GRRRR!!!!⚡⚡⚡

Aniq yang duduk mencangkung dan muka beralas jaketnya.Oh,damn.Kesian nya.Aku terus berhenti kan kereta.Payung laju sahaja dicapai kat seat belakang.

Keluar je,aku terus buka payung dan berlari anak menuju ke arah Aniq.Aniq hanya melihat kelibat Lia yang semakin mendekatinya.Terukir senyuman senget dibibirnya.

Aku terus capai tangan Aniq dan bawa dia masuk ke dalam kereta aku.Seat depan sebelah aku.Payung campak kat belakang lepas aku masuk dalam kereta.Aku call mekanik pasal motor Aniq yang mesti dicat semula.Aniq hanya melihat aku terkebil kebil.Aku hiraukan dia.Selesai je call,laju je aku pandu menuju ke sekolah.

"Kau risaukan aku,eh?" sakat Aniq sambil tersenyum senget.

"No!Who's say?!" sape kata?!Sejujurnya,adalah risau jugak.

"Me" Dia tersenyum bangga.

"Kau risaukan aku kan???Cakap je lah kau dah jatuh hati kat aku" Aniq menjongket jongketkan keningnya.

Suka kat dia?!Dalam mimpi kau je Mamat Sengal.

"Adalah risau sikit" luah aku.Aniq dah terharu kat sebelah aku.Over lah pulak dia nak acah2 terharu.Geli aku tengok.

"Pondan lah kau ni" aku cubit lengan dia.Aniq hanya tersengih,akhirnya sampai pun kat karangan sekolah.Hujan pun tinggal macam hujan panas.Aku parking kereta dan keluar dari kereta.Begitu juga dengan Aniq.

"Thanks,Sweetie" kata Aniq dan menghadiahkan senyuman manis kat aku
sebelum berlari anak masuk sekolah.Aku seolah olah terpegun ngan senyuman dia.

Oh,senyuman nya mencairkan aku...

Aku pun masuk ke sekolah dengan riang 🌷🌷🌷

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now