Korang mesti dah tahu kan?
Aku menilik pakaian ku di hadapan cermin.Perfect and aku nampak gergous.Hohoho
"Lia!!!!" panggil Puan Azura.
"Ye!" sahutku.Kalau x balas,membebel mama ni.
Aku lantas keluar dari bilik dan menuruni tangga dengan laju.Sampai sahaja di ruang tamu,aku terpegun.Handsomenya~
Macam Kim Taehyung.Memang cam Kim Taehyung."Lia.Buat apa kat situ lagi?" kata Puan Azura menyentak lamunan ku.
Aku terus duduk disebelah Puan Azura.Di hadapan aku ada seorang wanita sebaya ngan mama aku.Sebelahnya ada seorang lelaki.
Itulah lelaki yang aku cakap tu!
Azlan ngan papa aku x nampak.Mungkin berbual ngan ayah laki ni.
"Lama x jumpa kan?" Puan Azura memulakan sembang.
"Haah...Zura.Sejak kahwin ni,banyak kerja" jawab makcik itu.
Makcik tu beralih pandangan pada aku."Cantek dah Lia.Kaki terakhir jumpa masa form3" ujar Makcik itu menbuatkan pipi aku kemerahan.
"Mesti x ingat Aunty dah...Ni Aunty Rose.Sebelah ni anak Aunty,Aizat" kenal Aunty Rose.
Aku hanya menunduk.Malu nak bertentang mata ngan Aizat.Macam citer novel,asal di'kenalkan.Mula lah kita ber eyes contact.Ingat aku x tahu?
Nak buat,tapi malu pulak.Nak x nak,aku mesti ber'eyes contact.
Aku mengangkat muka.Memandang Aizat,dia buat bodoh.Tengok phone nya jenama apple.
Huh,dasar laki Mamat Kerek!
Tengok pun dah tahu.Kerek gila nak mati.
"Jomlah makan" jemput Puan Azura.
Kami pun pergi ke Dapur.Aku orang pertama duduk di atas kerusi.Mak aih,banyak siut lauk special dan sedap2 malam ni.Air liur macam nak meleleh je.
"Aizat,tolong panggil Papa,Azlan ngan Daddy kamu tu" arah Puan Azura.Aizat akur.
Beberapa minit kemudian,muncul empat figura manusia masuk ke dalam dapur.
"Aih...Makan je kerja kita ni" usik Pakcik itu.
Mungkin bapak si Mamat Kerek ni.
"Hah,Lia.Ni Uncle Aiman yang Handsome ni.Dah besar dah dia,makin comey" puji Uncle Aiman.
Aku tersengih.
Lubang hidung dah besar macam mangkuk jamban.Baru aku perasan yang Aizat duduk di hadapan aku.Sebelah Aizat,Azlan.Sebelah Azlan lagi Papa aku.Sebelah papa,Uncle Aiman.
Aku pulak,sebelah aku mama.Sebelah mama,Aunty Rose.
"Jemput makan" jemput Dato Izz pulak.
Azlan membaca doa lalu diaminkan.Aku orang pertama ambik lauk sampai macam gunung.
Aizat dihadapan aku tersengih dan tersenyum kecil melihat telatah aku.
Aizat makan sambil mendengar perbualan rancak Dato Izz,Dato Aiman,Puan Azura dan Puan Rose.Begitu juga dengan aku.
"Lia...Aizat...Dengar tau betul2" pesan Aunty Rose.
Aku mengangguk sambil makan dengan gelojoh.Aizat pulak makan macam orang yang berpangkat tinggi.Sopan je makan,nanti depan aku.Mesti perangai cam setan.
"Kitaorang ingat nak jodohkan Lia ngan Aizat" kata Dato Aiman.
WHAT?!!!
"Uhuk Uhuk" tersedak aku.Seriously?!!Beritahu aku yang ni mimpi.Aku mencapai segelas air lalu minum ngan rakus.Kemudian,diletak semula diatas meja.
"WHATT?!!!!!!" serentak aku ngan Aizat berkata.Mereka mengangguk.
"SERIOUSLY?!!!" kataku ngan Aizat serentak lagi.
Azlan bagaikan mahu ketawa melihat aku ngan Aizat tapi ditahan saja.
Jari telunjuk aku dihalakan pada muka Aizat manakala Aizat menghalakan jari telunjuknya juga pada muka aku.
"DENGAN DIA?!NO WAY!!!" kataku dengan Aizat serentak lagi.
Jap,asal aku ngan dia asyik serentak cakap.
Jari aku dituding ke muka Aizat."MAMAT COPY PASTE!!!MAIN IKUT JE APA AKU CAKAP!" kataku.
Aizat mendengus geram."Dengar dulu apa diorang cakap" tenang suara Aizat tetapi dalam nada geram.Aku menjeling dia.
"Please.......Lia tolonglah.Aizat pun sama" rayu Puan Azura.Terselit rasa kasihan di hati aku.
Patut ke aku terima?Aku x cintakan Aizat langsung.Tapi,aku sendiri pun rasa lain bila dia ada kat sini.Hati aku asyik berdebar2.Aku x keruan dengan hati ni.
Best ke kahwin muda macam dalam ff wattpad ni?
Aku pun x reti masak,mop lantai,sapu dan sebagainya.
X per,Lia.Kau terima je...
Best tau kahwin muda!"Aizat...
Hati aku berdebar debar hendak pabila Mamat Kerek ni nak beri jawapan.
"Setuju je"
Hampir luruh jantung aku.X gile ke Mamat Kerek ni?Ini perkahwinan,bukan Permainan kahwin2 macam budak2 main tu.
Kalau aku kena cerai,janda aku.Ingat best ke Janda ni?Muda2 dah Janda.X hingin!
"Lia?" soal Aunty Rose
"Ermmm......" payah nya nak beri jawapan.Time makan pulak ni.
"Se-setuju" jawapan aku membuatkan diorang bahagia."Alhamdulillah"
Aku melihat Aizat,dia tersengih sinis.OMG!Otak aku dah short.
Fikir Aizat nak jual aku?
Lepas kahwin,dia akan dera aku?
Ataupun..
DIA AKAN JADIKAN AKU TEMPAT TEMPIAS NAFSU DIA?!!!Allah!
Ya Allah,asal aku fikir bukan2 ni?Astafirullahalazim..Jauhkan lah semua tu dari aku.
Aku terus beredar dari situ naik ke atas bilik.Mereka yang berada diruang meja hanya membiarkan Lia pergi.
Mungkin nak tenangkan fikiran.Aizat bersorak dalam hati.
-Pov Aizat-
Yahoo!Aku kahwin ngan Lia.
Haih,janganlah Lia nak bunuh diri x sanggup kahwin ngan aku.Aku saja je acah jahat,well ni memang plan aku.Nak jadi Arrogant sikit.Aku pun confius sebenarnya.Aku x cintakan Lia tapi hati ni suruh aku setuju.
Aku x nak dera perasaaan aku sendiri.Apapun,meh bak nama korang.Aku nak jemput korang datang perkahwinan aku ngan Lia.
Hohoho
But,kita mesti tell the truth
-End Pov Aizat-
"Hermm...Papa,mama,daddy & Mummy.Aizat rasa kita mesti tell Lia the truth.Dia x tahu lagi rahsia ni" kata Aizat kepada mereka.
Yang lain,mengangguk setuju.
"Tapi,Mama takut Lia-" belum habis Puan Azura habis kata katanya,Dato Izz memotong."Awak ni...Lia mesti terima punya" jawab Dato Izz yakin.
Aizat hanya mengangguk.Tunggu masa je...
Jeng jeng jeng....
Bersambung...
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...