Jari jemari Lia mula bergerak sedikit demi sedikit. Azlan leka bermain phone jenama Oppo nya..Lia yang membuka mata turut tidak sedari oleh Azlan.Nak kena lempang Si Azlan ni.
"Erghh..." aku rasa pening,otak pun rasa berputar je.Aku tengok lelaki kat sebelah aku.
"Lia dah bangun?!Syukur Alhamdulillah.Biar abang panggilkan Doktor" aku tengok lelaki itu sehingga dia keluar dari bilik.Sejujurnya aku rasa nk muntah dan aku x ingat apa apa...All my memories missing.
Seorang perempuan masuk ke dalam bilik aku dan tersenyum manis.Dia pakai baju berwarna putih susu dan di belakangnya ada seorang nurse yang comel loteh.
"Awak dah bangun?" soal Doktor Aina.Aku tahu nama dia sebab...kat nametag
[Aina]
"Ermm" aku rasa macam haus dan lapar.Aku x de tenaga nak bercakap.
"Doktor Aina,I think she's hungry and she need to rest.Maybe,kita boleh periksa dia,esok.Right?" Nurse bernama Melur bagi aku senyuman paling cute.Aku sekadar mengangguk lemah.I need to rest and eat!!!
Sebelum Doktor Aina keluar,aku menarik tangan nya."Doktor tu apa?" soal aku ragu2.Doktor Aina mengerutkan dahi x fhm soalan aku.
"Awak kena lakukan pemeriksaan ni!Awak tahap kritikal!" Doktor Aina tarik aku keluar dari bilik.Aku ditarik sana sini.Dia ingat aju ni patung?!
Akhirnya,aku pun ditarik masuk ke dalam satu bilik apa entah.Aku kemudian di baringkan dan Doktor Aina kata nak scan my brain.
Lepas buat tu je,aku terus duduk atas kerusi,bertentangan Doktor Aina yang tengok sesuatu di tangan nya.Mulut Doktor Aina melopong.
"Ya allah,teruknya.Awak tahu ni apa?" Doktor Aina keluarkan begnya lalu diselongkar.Gincu ditunjukkan pada aku.Laju sahaja aku geleng.
Apa benda tu???
"Saya kena panggil family awak sebab awak tahap kritikal ni" aku nk curi2 tengok kat tangan dia tapi laju je letak dalam sampul besar.
"Melur,can you help me?"
Melur yang aku x perasan dia yang main phone mengangguk."Sure" Melur menghantar aku masuk ke dalam bilik pesakit.
Aku baring dan lelapkan mata.Penat do....bangun2 je kena heret masuk bilik scan otak aku.
"Lia...Are you sleeping?" soalan ditujukan khas untuk Lia yang melelapkan matanya.
"Who's Lia?" aku balas dengan soalan.Aku pun pelik,satu dalam otak aku pun x ingat.Bercakap tahulah.
Aku boleh mendengar suara seretan kerusi."X lawak lah,Lawak x jadi" Azlan menjentik dahi aku membuatkan aku bangun dan duduk posisi bersila.
"Bila masa aku melawak.Kau sape?!" aku bengang dengan mamat ni.Aku dah lah x ingat dia.Azlan terdiam apabila Lia menengkingnya,sah betul kata Doktor Aina tadi.
-Flashback-
Azlan masuk ke dalam bilik doktor Aina bersama Puan Azura dan Dato Izz.Mereka duduk bertentangan,Doktor Aina melepaskan keluhan berat.Pesakit nya bernama Amalia menghadapi penyakit amnesia tahap kritikal.
"Doktor,anak saya okay x?
Kenapa doktor nk jumpa?" soal Dato Izz risau."Dia x okay.Betul tekaan saya...Lia memang menghadapi penyakit Amnesia tahap kritikal.Dia x dapat ingat segalanya...
Dia mungkin macam x pandai.Dalam kata lain,penyakit amnesia+bodoh.Sorry terguna ayat mencarut.Guna supaya korang fhm.
Mengambil masa yang lama,bertahun tahun nk bagi dia ingat.Maybe,masa accident,kepala Lia terhantuk dengan kuat.Sebabtu koma lama dan dapat penyakit ini"
Prangg!!![Bunyi hati Azlan pecah]
Korang dengar kan?!
Tahu x betapa sedih nya Azlan.Air muka Dato Izz bertukar keruh,rasa sebak di dada ditahan.Puan Azura menangis teresak esak.Sape x sedih???
Azlan hanya mampu berdiam
"Bersabar lah ye...Inshaallah,kalau tuhan izinkan,Lia akan sembuh.Saya minta seseorang ajar dia..." sambung Doktor Aina."Baiklah,Doktor" ujar Dato Izz dan mereka keluar dari situ.Mereka duduk di kerusi menunggu.
"Abang...Anak saya bang" rintih je suara Puan Azura dan akhirnya rebah di pangkuan Dato Izz.So sweet,dah tua2 pun sweet lagi.
"Sayang...Sayang" panggil Dato Izz dan menampar perlahan pipi Puan Azura.Puan Azura tidak memberi kan balasan.
Puan Azura terpaksa dimasukkan ke dalam wad.Dato Izz pulak jaga mama nya.Otak Azlan dah serabut.
-Endflashback-
"Wei!!!Lapar..." rengek aku.Azlan termenung jauh,aku dah lah lapar.Aku cubit lengan Azlan.
Auww!!!.
"Lapar..." aku walaupun x kenal dia tapi kalau dh lapar tolak dulu hal x kenal.
"Ermm...Yelah" mengalah Azlan dan pergi beli makanan.Aku hanya melihat dia beredar.
Sape dia???
Husband aku ke???.
Apa nama aku???
Lantak ah!!!
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomansTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...