Ofc Special Part 2

3.8K 126 11
                                    

Aku mengurut dahi bila melihat Aizat dan Alisyia bertengkar.Awal pagi lagi sudah bergaduh.Kes semalam.Aku dah agak ini akan berlaku.Well First Night Alisyia tiada.

"Sape nak tidur ngan betina macam kau hah?"

"I penat tunggu you semalam kat bilik.Semua pengantin nak first night!"

"Ahh kau diam.Dahlah tiada maruah"

Aizat dan Alisyia tak beralah.
Haihh semua salah aku.Aku kena betulkan.

"Alisyia." dua dua memandang aku.Aizat dengan kening berjongket.
Alisyia memeluk tubuh dan wajahnya masam belaka.Aku nak tertawa pun ada.Nampak sangat tak berpuas hati.

"Sorry Alisyia.Semua salah saya.Saya yang nak tidur dengan Aizat" kataku.Dalam hati berharap Alisyia percaya.Walaupun sebenarnya Aizat yang nak.

Mata Alisyia membulat seakan tak percaya."So you lah kacau First Night kitaorang" Alisyia menganggukkan kepalanya sambil tersenyum sinis.

Aku cuma mampu menundukkan kepala.

"I dah agak!" tengking Alisyia.

"Kau tu pompuan baru nak muncul dalam hidup Aizat!
Sedarlah diri sikit!!Kau tahu tak Aizat hampir nak accident hah?!!Dia nak mati!

Dari dia mati baik kau mati!"

Pang!

Satu tamparan hinggap di pipi Alisyia.Tersangatlah kuat.Hingga kepala Alisyia tertoleh.Bibir Alisyia mengalir darah kemerahan.
Dia mengelap darahnya dengan lengan bajunya.

Aku tergamam.Aku pandang Aizat dan Alisyia silih berganti.

"Jangan kau tengking Lia lagi!
Siap kau aku kerjakan!"

"A-Aizat" gagapku.

Aizat menjeling Alisyia dengan tajam sebelum menarik tanganku agar mengikutinya.Aku sempat memandang Alisyia yang masih terkaku disitu.

Saya minta maaf Alisyia.

***

Serious muka aku sekarang badmood gila.Ingat nak kemana tadi.Rupanya ke rumah Hakimi.Hmmm..Rumah Hakimi pun banglo.Dua dua dah maju.Bukan tinggal kat rumah parents agi.

Tok tok

Berapa kali dah Aizat ketuk pintu.Tetapi tiada respons.
Gate memang dah terbuka.Takkan keluar lupa tutup gate.Imposibble.

"Aizat..Jomlah balik.Hakimi takde takdelah"

Aizat mengabaikan rengekkanku.Dia tetap mengetuk pintu dan memberi salam.Oh ya bila melawat rumah Hakimi.Teringatkan akan Sofea.

"Pasni kita pergi lawat Sofea jom!"

"Tak payah." kata Aizat.

Aku mendengus tidak puas hati.Apalah nasib dapat suami macamni.Asyik kena ikut cakap dia.

"Woi Hakimi bukak bodoh!
Aku beri salam bukan jawab!!"

Suami sapelah ni.Tak ngaku haku kalau ada jiran persekitaran disini lihat dan tengok.

Kreakk..

Terjengul kepala Hakimi.Mukanya kelihatan seperti baru bangun.Matanya masih kuyu.

"Yer nak ape tengah pagi buta kat sini?Rasanya saya tak order food panda" mamai Hakimi.Terangguk angguk kepala dia nak tidur.Aku yang melihat nak tergelak.Aizat memberi hempokan maut atas kepala Hakimi.Serta merta Hakimi hilang ngantuk dan mamai.

"Ni hakulah Jebon."

"Ohh Mangkuk rupanya" sindir Hakimi.Tangan kat bahu mata kat atas.Aizat pula naik meluat.

"Takyah kau diva disini" balas Aizat menyampah.Mata ke atas tangan kat bahu.Hah sekarang sape agi Diva?

"Sayang~Siapa datang tu?"

Serentak aku berpandangan dengan Aizat.Apa dah berlaku?Suara siapa yang tersangatlah merdu itu.Siap panggil sayang.Aizat selamba je muka.Dia menolak pintu dan cara selamba juga masuk.Hakimi mendengus perlahan.

Aku terlihat sesusuk tubuh yang amat dikenali.Mataku terus membulat.Baruku perasan Hakimi tidak memakai baju.Dan paling teruk.Ada perempuan dalam rumahnya.

"HAKIMI KAU BUAT APA NGAN SOFEA DUH?!!!INGAT ALLAH!"

"Tak sangka perangai korang macam syeaton..Ni bukan syeaton tapi ni kafir dah namanya!Allahu..Kembalilah ke jalan yang benar." sambungku dengan menggelengkan kepala.Tidak berhenti mulutku mengucap perkataan Astafirullahalazim di mulut.

Aizat,Hakimi dan Sofea menahan gelak.Keningku terjongket sebelah.Apa yang lawak?Aku serious.Haritu Aizat kena tangkap basah ngan Alisyia.Mujur bukan pihak atasan.Kalini Hakimi dengan Sofea.Ya Allah..Apa nak jadi ngan hamba Allah zaman akhir ni.

"Arghhh beb!Kau hantu yang tak tenteram ke siak?!!Hidup lagi?!" Sofea flip tudungnya.Dia menarik badanku supaya masuk ke dalam rumahnya.Hal yang berlaku tadi diabaikan.Kedua belah bahuku digoncang goncang.Kau ingat haku ni minuman susu kena kocak kocak?

"Takyah taulah" balasku sambil tersenyum nipis.Aku menepis tangan Sofea kedua belah.

"Kau dah matikan?" kata Hakimi pelik.

Hahaha..Ff ni makin pelik an.
Haku tau semua salah writer Naff.Dia tu memang.Suka putar belitkan semua part.Tengok haku heroin pun pening actually.

"Salahkan Naff" kataku dengan riak polos.

Hamboi kau Lia.Aku buat kau ada madu agi kang.Memandai tambah ayat skrip kat ff ni *fliptudung* Hilang idea dah.

"Haha..Author memang cenggini.Kalau tak peningkan readers.Bukan dialah maknanya" kata Hakimi dengan gelak kecil.

HaHaHa..LaWakHamBar pe ko buat Hakimi? *fakelaugh+amik meja tunggu nak baling*

"So dalam kubur kau tu mayat siapa?!" kata Sofea dan Hakimi serentak.Aizat hanya melihat kami separuh nak bertengkar.Ha yalah.Pening kan ngan jalan citer Naff ni?

"Mayat orang lain.Konco babi sial tu culik dan bunuh dia." aku memandang tempat lain.Aku boleh rasakan mataku mula berkaca kaca.Betapa peritnya aku menahan dugaan sebegitu.

"HAHH?!!!CAMNA DO KAU SELAMAT?!!!!!!!!!"

"Nanti korang tau juga" balasku dengan nada perlahan.

Sofea mengusap bahuku untuk menenangkan aku.Bersimpati apa yang terjadi.

"Kau boleh citer kat kitaorang bila kau dah ready.Kitaorang faham dan takkan paksa kau" kata Hakimi faham akan keadaanku.

Di sudut hatiku berasa sungguh terharu mendapat kawan seperti ini.Tidak memaksa.

Aku memandang Hakimi semula.Dia still tak pakai baju.Nasib perut tak buncit.
Ada sixpath.Otot sado..Bila tengok Hakimi show freebody.Pandanganku dikalihkan pada Sofea.Memandang mereka silih berganti.

"KORANG BERCUMBUAN DI RUMAH KE?!!YA ALLAH AMPUNILAH DOSA KEDUA IBU BAP-EHH MEREKA!!!ENGKAU SUCIKANLAH HATI MEREKA SEMULA YA ALLAH!!!!!

AKU TAKNAK MEREKA DI JALAN YANG SALAH YA ALLAH.KAU BERIKANLAH HIDAYAH BUAT MEREKA.BUKA SEMULA HATI MEREKA.FIKIRAN MEREKA DAN MATA SELUASNYA!!SESUNGGUHNYA-"

"Kami dah kahwin"

What the heck..?

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now