"Ya Allah Ya Rabbi,tak lama lagi ada Mafia Awards" Hakimi meraup wajahnya.
Hati kian gelisah,debaran mengikut rentak jantung.
Sunngguhnya,DIA TAK BERSEDIA.Bukan bererti dia takut.Memang sangat takut,eh tak bersedia.Aizat menumbuk berkali kali bantal peluk yang selalu ada di gym.Tak ingat lah nama benda tu.Hakimi menyaksikan Aizat yang bersiap sedia.Membuat latihan sebelum pulang ke tanah air tercinta.Benar,akan pulang ke Malaysia.Tinggal beberapa bulan lagi.
Bulan depan puasa,memang lagi mencabar lah.Tubuh Aizat basah,seperti baru lepas kena simbah air.Rambut basah,singlet hitam lagi basah.Menyerap peluh yang keluar."Lek lah.." kata Aizat sambil menumbuk bantal peluk itu.
Faham sangat ngan perangai Hakimi.Risau sangat!"Kau tahukan Enemy kita paling ketat tu?" Aizat buat derk.
"RedEagle" jawab Hakimi sendiri.Aizat meneruskan aktivitinya,malas nak layan.
Hati Aizat membara seperti api yang marak,bantal peluk lagi ditumbuk kuat berkali2.Luar hanya tak kesah,tapi takde sape tau dalam hati.Kesan torehan panjang dari lengan sampai bawah siku.
Takkan dilupakan.Sebagaimana dia ditoreh hidup2.Mencacatkan tangannya yang berkulit putih dan sado.Bibir diketap,beg punching ditumbuk lebih kuat.Takkan dapat lupakan sampai mati.
RedEagle 'berhutang' ngan BlackBoyz.Kau tunggu RedEagle!"Mafia Awards tu kan hujung tahun?" kata Aizat tidak berpuas hati.Hakimi mengeluh kasar.Nampak tak dimana kebodohan Aizat ni?
Nama je Hero dalam ff ni,tapi 'tahu2 jelah'.Stupid
"Pejam celik pejam celik je dah hujung tahun" kata Hakimi.Perbuatannya terhenti.Aizat memejam lalu mencelik mata berkali2.
"Tak pun" Hakimi meraup kasar wajahnya lagi.Allah,tabahkan lah iman aku.
"Yah Aizatt!"
"Kay kay..Just kidding kay?" gurau Aizat dengan gelak kecil.Sambung balik menumbuk beg punching dengan fokus.Hakimi rolling eyes halus.Hakimi ni tak leh bawak main kalau benda tu betul2 risaukan dia.
"So?" berbalik pada tadi.
"Sampai masa dah kita beritahu Lia"
Aizat terkedu.Serta merta terhenti.
***
Mungkin benar kata Hakimi,dah sampai masanya.
Akhirnya,Aizat dan Hakimi tiba di Malaysia.Syukur pada Allah kerana dengan izinnya,mereka selamat tiba.
Pulang ke Malaysia tanpa pengetahuan sesiapa.Saja nak buat suprise katanya.Sekali sekala
Ehem
Ehh..Dah sampai."Tuanku,dah sampai.Dipersilakan untuk keluar dari kereta patik.Harap maklum" perli Hakimi.Termenung lagi,dah sampai pun tak sedar lagi.
Ingat Lia lah tu."Terima kasih.Kau boleh chaww dari sini" halau Aizat setelah keluar dari kereta.
Pintu kereta dihempas kuat."Nasib ni kereta Myvi,kalau kereta sport aku.Dah lama kau pengsan seminggu akibat tumbukan padu aku" komen Hakimi sebelum laju pecut dari situ.Aizat terlebih dahulu masuk pagar kecil khas untuk orang masuk.
Tok tok
"Assalamualaikum" aik,takde orang ke?
-Pov Lia-
Kruhh kruhh
"Assalamualaikum"
YA ALLAH!!!PAGI2 BUTA NI ORANG DATANG?!Jam dinding dilihat sebentar.Pukul 3:06.
Sape je datang awal buta cam ni?Hantu?Ustazah aku kata kalau ada orang beri salam waktu pagi,itulah HANTU!!
Tak baik jawab salam itu dan bukak pintu.Ya Allah,lindungilah hamba mu ini
"Assalamualaikum"
Arghh!!!
Tiba-tiba aku jerit turun tangga dan jawab salam.
"Waalaikumussalam" berani Lia.Penyapu terlebih dahulu diambil di dapur sebelum pergi ke arah pintu."Assalamualaikumm!"
Satu
Dua
Tiga
Kalau kena kacau dulu,aku pukul hantu tu!!Apa2 jadi,jadilah!
ARGHHHHHHHH!!!
"AMBIK KAU SETONNIRROJIM!!!" mata dipejam rapat.Tangan tidak berhenti memukul benda itu.
Aizat mengadu dan segala upaya nak mengelak.Tapi,tak dapat elak."Adu×3"
"AMBIK KAU SETAN JIN!!"
Tangan aku ditahan.Penyapu yang digemgam ditangan ditarik oleh Aizat.Ya Allah,benda ni kuat sangat.
Mata masih dipejam.Tiba tiba,badan aku seperti diangkat.Mata terus bukak segar.
"AIZATTT!!!!!!!!!!" aku merangkul lehernya,dia bawak aku secara Bridal Style!So smart!
Dia bawa aku sehingga ke bilik aku.Badan aku dibaringkan diatas katil.Selimut ditarik paras dada.
"Sorry-" baru nak minta maaf,Aizat potong ayat aku.
"Sorry ganggu kau pagi pagi buta ni.Btw,good night princess" dahi aku dikucup perlahan sebelum dia beredar.Rasa bersalah mengelubungi hati aku.
Dia penat,baru balik.Aku layan dia teruk sangat.Haih,banyak sangat dosa aku kat dia.Sorry Aizat
***
"Mana mama papa?Az?" soal Aizat di meja makan.Roti di tapak tangan disapu dengan jem kaya.Seusai selesai,sumbat dalam mulut.
"Mama ngan Papa Honeymoon.Az-" tersedak Aizat.Honeymoon?Tua tua pun sweet lagi,bisik hati Aizat.Aku tersengih.Tahu Aizat tersedak sebab terkejut.
"Azlan?"
"Abang Az kata dia ada hal.Diorang takde kat sini dah seminggu sekali ngan Abang Ash"
"Ash?" aku mengangguk.Oh lupa,Aizat tak tau.Citer pun start dari A-Z.Selepas 5 minit,selesai pun citer.Sesuap nasi goreng selamat masuk dan dikunyah.
"Tamat.." kataku.
Aizat hanya anggukkan kepala.Hanya bunyi pinggan,sudu,garfu dan sebagainya berlaga.Okay,awkward.Aizat menelan makanan di mulut sebelum telan.Mata tepat pandang aku.
Encik husband,tak payah pandang macamtu.
"Tolong bersiap cepat sikit.
Kita akan 'dating'.I give you 10 minute.Start from now"Mulut dah ternganga.Perkataan dating tu dah buat hati aku berbunga tapi bersiap only 10 minute.
"Go!" berdesup aku lari naik atas macam sedang lari merentas desa.
Yeay dating!!!!
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...