Lia berlari lari anak mencari jalan keluar,semuanya putih seolah olah dunia ni kosong.Tiada jalan keluar,sudah puas Lia mencari jalan keluar.Secara x langsung,sebuah pokok yang indah menarik perhatian dia.Lia berlari menuju ke Pokok yang serba indah itu.
Lia tersenyum girang melihat pokok itu,sungguh cantik.Buahnya juga pertama kali dia nampak,buah ini tiada di dunia manusia.Lia hendak memetiknya tetapi dia tidak sampai.Huh,nak buah tu.
"Lia,kau jangan lah sedih"
Lia menoleh ke belakang,alangkah gembira nya melihat Sofea berpakaian putih.Lantas Lia memeluk Sofea.Sedaya upaya menahan air mata jatuh.
"Sofea,aku rindu kau" luah Lia ikhlas.Sofea tersenyum nipis,dia tahu kawan baiknya itu x mampu melepaskan dia pergi.
"Lia,kau mesti kuat.I know you're strong" Sofea meleraikan pelukan itu.Lia menggeleng laju.Sape yang kuat?!Dia hanya manusia biasa yang lemah.
"Aku perlukan kau.Aku rasa bersalah Sofea.Aku...." belum habis Lia berbicara,jari telunjuk Sofea di bibir Lia.
"Aku harap kau berubah.Jadi yang dulu,okay?Aku harap kau jadi yang asal.X kesian ke kat keluarga kau?" jari telunjuk Sofea di tepis oleh Lia.
"Tapi,Sofea... " belum habis Lia berbicara sekali lagi,Sofea sudah mengeluh.
"Please,Lia.Aku nak kau cari pengganti aku.Aku tahu kau x kuat kalau aku x de.Yelah,kau kan pemalu nak berkawan.Aku nak kau berubah and cari pengganti aku.Okay?!"
Lia terdiam.
"Promise?" Sofea menghulurkan jari kelingkingnya.Lia menyambut jari kelingking Sofea."Promise"
"Macam tu lah kawan aku" Sofea menepuk kuat belakang Lia.Aduh,sakitnya!
"Beb,sakit tau tak?!" Sofea tersengih macam kerang busuk."Jom aku tunjukkan permandangan indah.Aku nak luangkan masa ngan kau" Sofea menarik tangan Lia ke depan batang pokok.Mereka masuk ke dalam batang pokok itu.Lia dah terlopong mulut.Ada pintu disebalik pokok.Kalau Lia tahu,dah lama dia masuk!
Setelah masuk,Lia dah ternganga.Sungguh cantik tempatnya,nak jugak tinggal ngan Sofea."Kau x boleh tinggal ngan aku.Aku tahu kau pun nak,kan?" Sofea meneka dengan tepat.Lia tersenyum kecil.
Sofea dan Lia berjalan di persekitaran Air terjun susu.Lia mencelop tangannya dan menadah air susu lalu diminum.Nyummy,delicious! 😊😊😊
"Lia,jom jalan atas air tu" tangan di tunjukkan ke arah air yang beku.Lia menggeleng laju."Kalau aku jatuh nanti,macammana?!" Lia membentak.Sofea terus menarik tangan Lia dan berpusing2 Sofea di atas air beku.Lia dah jatuh terduduk atas air beku tu.
"Sofea!" rengek Lia.
Sofea ketawa melihat Lia yang x pandai main ice skating.Lia menjuihkan bibirnya,tahulah x pandai main.Sofea senyum manis kemudiannya.
"Bye,Lia.Waktu aku ngan kau dah habis.Nanti kita jumpa lagi"
Bushh!!!!
Lia serta merta bangun dari tidur,direnungnya tajam Azlan yang tersengih dan baldi di tangan Azlan di ambil.Lia berdiri di atas katil lalu mengetuk kepala Azlan berkali kali.Azlan ambil baldi dari tangan Lia dan Pecut!!!
"Abang!!!!!"
Aku duduk semula atas katil.Thanks Sofea sedarkan aku.Aku mesti berubah,esok aku kena pergi sekolah.Dah seminggu x ke sekolah.Bosan kat rumah!
Thanks Sofea again,
Aku akan tepati janji aku...
Sorry x best...Sis akan buat yang terbaik 😊😊😊
Cuba cadangkan idea kat Sis.Idea x der dah...Risau lambat pulak update sebab x der idea
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...