"Bangang,bagi sandwich kau" aku mengetap bibir dan laju sahaja menggeleng.Ini bekal aku!!!Shahril memberikan aku senyuman sinis.Aku berundur setapak ke belakang,apa benda keras kat belakang aku ni? Aku pandang sekilas.
Oh Shit! Aku harap kau(dinding) pergi mampus!
Dah lah jalan ni sunyi ke kantin.Jalan yang tidak ramai gunakan.Kawan Geng Fuck ni senyum sinis gak."Sorry,aku x boleh bagi.Lagipun aku nk kongsi ngan Bff aku" aku mempamerkan wajah comel.
"Ada aku kesah?"
Aku tahan je sabar.Geng Fuck dah melampau ni.Kalau boleh,nak je aku baling kau bekal aku ni.Dasar lelaki Fuck betul!!!
Shahril mengusap pipi aku,Ya allah selamatkan lah hamba mu ini.Aku pejam mata aku.
"Heiii!!!" Aku buka mata aku.Shahril dah terbaring atas lantai,geng dia pun sama iaitu Aqim dan Danish.
Beberapa pengawas mengheret Geng Fuck entah ke mana.Mungkin bilik kaunselling.Aizat menghampiri aku.
Dup dap dup dap
Jantung rasa nak meletup KEBABOM!!!Aizat menarik tangan aku dan bawa aku ke kantin.Sesampai je kat kantin,aku pandang dia.
"Thanks selamatkan aku.Bye,Mamat kerek" aku terus berlari ke arah Ayu yang melambaikan tangannya.Tanpa disedari oleh aku,Aizat tersenyum keseorangan.
"Harap kau ceria lagi kalau tahu perkara lebih KEBABOMM" Lalu Aizat pergi dari situ.
------------------------------------------------
Aku asyik termenung je,kerusi kosong di sebelah aku dipandang sekilas.Huhh,kalaulah Sofea masih ada.😔😔😔
Kelas 4 Diamond sekarang bising gila.Maklumlah,awal pagi lagi.Aku bosan gila,apa nk buat ni???Nak bising sekali,x de geng.Cikgu Saleha masuk dalam kelas je...
Semua krik krik...
Kami semua berdiri dan beri salam dan duduk semula.Aku sebenarnya malas nk bangun,tapi hari ni rajin pulak.Kekadang,cikgu x suruh duduk lagi,aku dah duduk awal.Muahehe...
"Harini,ada 2 new student.Mereka ni dari kelas 4 Star dulu,now mereka masuk kelas kita sebab mereka terlebih pandai" ujar Cikgu Saleha.
"Cehh,pandai lah sangat" perli dari semua murid kelas 4 Diamond kecuali aku.Murid 2 ekor tadi pun masuk.Tadi mata yang nak terlelap terus membuntang 😵😵😵
Whatthaheckkk!!! Dhia dan Ayu peace.Riak wajah mereka riang seriang budak rebena."Hi guys!!!Nama saya Tengku Ayu Insyirah"
"Nama saya pulak Tengku Dhia Irdina" Dhia siap wink lagi kat pelajar lelaki.Meluat aku.
"Korang boleh duduk kat...."
"Hati saya" sambung Afiq nakal.
Eeii,geli aku.Nk muntah pelangi kat sini!Baldi,mana baldi?!!
"Gatal awak ni,Afiq.Korang boleh duduk sebelah Lia" Cikgu Saleha pandang aku,dia guna isyarat mata 'angkat tangan'.Aku tersengih dan mengangkat tangan ke udara.Dhia dan Ayu jalan ke arah aku and duduk.Aku kat tepi tingkap.Dua ekor ni duduk sebelah aku.Nasib ada dua meja sebelah aku.Dhia ambil tempat Sofea dan Ayu sebelah Dhia.
"Hi.Nama I Te-"
"X payah acah2 x kenal aku pulak" Dhia tertawa kecil,Ayu fokus apa yang Cikgu Saleha mengajar.Anak sape lah ni ye???Rajin sangat.
"Aku happy gila namatey" bisik Dhia perlahan.Aku pulak senyum biasa dan menyelak halaman buku teks.Sejak bila aku 'rajin' sangat ni? Sejak Sofea tak de.
Sorry korang lama x update.Sis akan update lagi ye...Inshaallah 😄😄😄
Apapun,harap korang tunggu.
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...