School

4K 147 13
                                    

"Arghhh!!" maka berfangirl lah jawabnya.Kami saling menggemgam ke dua tangan sambil melompat.Korang bayangkan yang selalu perempuan bila seminggu tak jumpa.

Fangirl lah!

Tapi bukan sebab seminggu tak jumpa,aku berfangirl.Depan class pulak tu.Tapi SEBAB SOFEA SEKOLAH SINI WEI!

Arghhh!! *Fangirl*

Terlompat lompat aku dengan Sofea.Oh My Bff..

"Masuk kelas sikalang(sekarang)!!" aku berlari lari masuk class begitu juga dengan Sofea.Cikgu Eunra guru cina mengajar subject Math.Jangan menjawab padah nanti.

***

"Sofea..Makcik bawang kacau do time aku dating ngan Aizat" Sofea menelan makanan yang di dalam mulut.Dia pukul bahu aku.

"We are same!"

"Hahh?" aku kebingungan.
Dhia dan Ayu hanya sudi mendengar.Diorang bagi peluang pada kami melepaskan rindu.

"Bukan makcik bawang tegur aku tapi Makcik Bawang terlajak Sajat.Dia makcik bawang lajak Sajat tu tegur kitaorang wei" Sofea bersemangat bercerita.Aku fokus pada ceritanya.

"Dia kata __"

"Woi!"

"Astafirullahalazim" Sofea mengurut dada.Kalau ada heart attack ni dah lama melayang.Hakimi merangkul lengan Sofea.Makcik ni lenggang lenggok jalan.Tinggi macam Hakimi.

Galah lah makcik ni

"Kau tahu tak pegang pegang ni haram?" ini bukan suara seorang perempuan tapi lelaki.
Tidak mungkin suara seorang perempuan sekeras ini.Serius ah..

"Abang Sajat..Hi" Hakimi tampar bahu Makcik ni.Ya allah Hakimi sekaki ke ngan Sajat ni?Tampar cam sotong.

"Abang sajat ke?" Sofea pandang wajah Sajat tu tanpa berkelip mata.Muka dia cam lelaki.Ada halkum boleh nampak.Ada buah dada,memang ada.Punggung pun besar je tengok.

Confirm operation!

"Asal dok tenung aku camtu?" garau.Memang sah laki.
Sofea menjulingkan mata ke atas.Hakimi smirk pada Sajat tu.

"Sajat.Kau yang patut malu.
Dah elok2 tuhan cipta jadi kaum Adam.Kau pergi nak jadi Sajat pulak.Apa kau ingat ni patung?Hukum haram lah bro" Itu dia..Ayat Hakimi pedas.Sepedas ramen.Hakimi memegang tangan Sofea.Terus bla.

"Caiyok ah!" sampuk Dhia.
Tak caya lah Hakimi berani lontar ayat pedas.Hakimi?
Wait,sape ni?

Sofea mengalih pandangan.
Melihat pada Dhia dan Ayu.
Sape diorang ni?

Aku faham muka Sofea yang berkerut semacam.Mesti tak kenal Dhia ngan Ayu.Lagipun aku tak kenalkan lagi.

"Ni-"

"Hi Saya Dhia" ramah Dhia kenalkan dirinya.Walaupun mulut tu comot.

"Saya Ayu" Ayu melemparkan senyuman.Ayu memang matang.Dhia masih kanak kanak ribena perangai.

Sofea turut membalas senyuman."Sofea" Ayu meng'o saja.

"Sofea ni dulu bff aku." Dhia berkerut dahi.Cuba proses ayat kawannya.Macam pernah dengar nama Sofea.
Tapi kat mana?

"Ehh..S-Sofea yang Accident dulu tu?" takut takut Ayu menyebut Sofea.Manatau hantu ke apa.

Mata Dhia dah bulat seperti donat.Bibirnya dah terbuka sedikit.Mungkin baru ingat ataupun terkejut.

"S-Sofea?!!" Dhia seolah-olah tidak percaya.

"Lia kau citer ah"

Alahai..Malasnya nak citer.
Nak taknak terpaksa jugak.
Aku pun citer dari A-Z.

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now