'Dating ke ni?'2

3.7K 182 5
                                    

"Hell" Hakimi masuk ke dapur.Tangannya memusing pusingkan pistol di sisinya.
Kening aku dah berkerut macam orang tua.Hati aku berdebar,pistol mainan kan tu?

Dia baling pistol itu pada Aizat.Mata aku melekat je kat pistol itu sampai ada tangan menyambut.Aizat lah yang menyambut sambil berhigh five tangan dengan Hakimi.
Hakimi mengambil tempat di depan Aizat.

Aryan datang ke dapur diiringi 9 orang laki.Terbeliak mata aku.Segak bergaya,badboy pun ada.
Ni iman tak kuat.

"Perghh...Merecik handsome"

Auww!

Adeyyyy....Sakit lengan kanan aku kena cubit.Sembilan orang lelaki tadi ketawa kecil,ada yang hanya senyum dan ada yang tahan ketawa."Hi Miss Lia!" sapa sorang laki.Senyuman nya mekar sungguh.Dahlah rambut kelabu stail rambut Park BoGum.Hanya senyuman dilemparkan.

Maka,semua duduk atas meja tu.13 orang kesemuanya termasuk aku.Sudahlah dikelilingi lelaki,aku rasa gugup.

"Husband.." kataku.

"MISS PANGGIL AIZAT HUSBAND BHAII!!"
"Piwit!"
"Sweet lah!!!"

"Diamlah!!!" jerit Aizat nak dengar kataku.Dia berpaling padaku dan angkat kening.
Ada senyuman tercalit.
"Yes?"

"Sape mereka?Ada yang saya tak tau ke?Haishh,jangan berahsia sangat" kering pulak tekak aku.Gelas yang dah dituang dengan air jus oren diminum.Aku masih tunggu balasan Aizat.Aizat seperti berpesan pada aku.

"Jangan sembur" gelas tadi diletakkan semula.

"Aku Mafia"

"Hahh Muffin?" aik,aku salah dengar ke?Aku dengar Muffin,dia Muffin?

"Mafia Lia.Dengar betul betul.
Mafia..Kau tahu kan?" Hakimi menyebok tetiba.

"Mafia?" Muffin Mafia?
Ya Allah aku masih tak faham.

"Korang jual Muffin Mafia.
So?" Aizat dah menepuk dahi.
Laki lain tersenyum dengan gelagatku.

"No Miss.Lia.Kitaorang Gangster Mafia.Mafia tu gangster paling teruk tambah pulak ngan Mafia.Lagilah teruk,membunuh,menembak,beli stok senjata dan sebagai-"

"Korang ni teruklah!!!Mesti Jual dadah,hisap rokok,buat kerja haram!!" kataku kuat.

"Husband awak sekali lah tu" jawab Aryan.Tapi tak berani pandang aku.

"Manade kitaorang buat benda yang teruk tu" jawab Izzani pulak.

Nasib tak buat benda tu.
Mafia ye..Baik jadi Muffiner!
Mafia,aku tahulah!Kebanyakan teruk,tapi mungkin geng laki aku ni baik.

"Saya tetap tak suka" putusku.

"Kitaorang tak tanya Miss suka ke tak" sinis sial Fitri jawab soalan aku.Hakimi faham sangat ngan Fitri anti ngan perempuan.Suka sangat dingin macam batu dan tunjuk kasar.

"Hek eleh...Tak suka tak sukalah!Polis tangkap nanti macammana?!"

"Suruh Aizat tolong kitaorang"

"Kalau kena penjara?!!"

"Dok jela"

Arghgghhhh!!!!Aku dah gila pasal mamat dingin ni!!!
Aku sumbat kang dalam peti ais,biar tambah beku kat dia.

"Kalau kena hukuman mati?!!"

"Matilah"

"Tak takut ke?!Tak kahwin lagi dah mati.Tak sempat nak hidup ngan keluarga.Sia sia mati.Mati nanti tak tenang pulak" start dah bebel,bisik hati Aizat.

Fitri menjeling aku ngan tajam.Aku lawan balik.Dia berdiri dari tempatnya hujung meja.Aku berdiri sekali.

"Bebel je lebih" bidas Fitri.

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now