Malaysia!I'm Coming!

3.7K 154 2
                                    

Doktor Suzy memeluk aku dengan erat.Jongsuk tersenyum nipis.

"Hey!X mau sedih" kataku dan melepaskan pelukan.Jongsuk nampak cam sedih.

"Jongsuk Oppa x payahlah sedih.Kan ada Suzy Unnie gf Oppa..." kataku meleret+tersenyum nakal.

Jongsuk ketawa kecil

"Okaylah,take care.Oppa nak pesan ni,jaga diri baik2.Muka tu dah cantik x payah pergi rosakkan.Kalau Oppa kahwin nanti,datang tau!" pesan Jongsuk.

Suzy yang berdiri sebelah Jongsuk menyiku perut Jongsuk.Muka Suzy Unnie dah blushing.

Aku tersengih.

"Alright.Bye" kataku lalu masuk ke dalam teksi.

***

"Papa!!!" aku berlari anak ke arah Dato Izz lalu memeluk erat.Dato Izz tersenyum lalu mengusap kepalaku.

Ramai orang kat airport menyaksikan kami yang terkenal ni...Ceh,aku tahu aku cantik.Hohoho

"Mama x nak peluk ke?" kata Puan Azura seakan akan merajuk ngan aku.Puan Azura dah berpeluk tubuh.
"Alololo~Meh sini" aku memeluk Mama ku yang paling aku sayang kat dunia dan akhirat.

Puan Azura memeluk aku erat.Lalu,pelukan dilepaskan.
Jap,mana abang aku yang paling handsome ni?

"Mama...Mana Abang Az?" tanyaku.

Dato Izz menyeret beg bagasi roda aku.Kami berbual sambil berjalan.Aku diantara Dato Izz dan Puan Azura.

"Buzylah Lia oi...Well,muka Lia dah cantik lah..." kata Puan Azura.

"Biasa je..." dengan selamba Dato Izz menyindir.

"PAPA!!!" kataku menjerit kecil.

Lengan Puan Azura di rangkul."Papa x leh rampas mama.Lia cop dulu.Malam ni Lia tido ngan Mama" tegas saja suaraku.

Puan Azura menjelir lidah pada Dato Izz.Dato Izz menjeling.Muncul mentol kat kepala Dato Izz.

"BuT...Papa dah rampas dulu hati mama.So,nama papa sentiasa sentiasa terukir di hati mama" ehh...Ayat papa dah melebih ni...

"Aip aip...Permaisuri kita dah blusing lah papa.Tapi,papa x kan dapat mama malam ni" kataku dan tersengih.

Muncung dah bibir Dato Izz.
Puan Azura hanya menundukkan kepala sambil berjalan.Boleh nampak dah muka dah merah.

"Lia,malam ni ada tetamu special.So,Lia mesti pakai cantik cantik malam ni" pesan Dato Izz.

Aku hanya mengangguk.

Tetamu Special?Siapakah yitu.

Akhirnya,sampai pun rumah aku.Benda pertama aku buat ialah rebahkan diri atas katil.Ahhh...Nikmat do.

Tapi,aku rasa malam ni ada sesuatu yang akan jadi.Benda yang x leh lari.

Tetamu Special?

Maybe,kawan papa aku nak datang.

Tok tok

"Masuklah" kataku.

Mata dipejam.Aku penat pulak harini.

"Adik..Sorry x leh datang jemput kat Airport.Abang kat U tadi" alasan x leh pakai betul along aku sorang ni.

"Takpe,adik faham" kataku.Mata still dipejamkan.
Azlan menyandarkan dirinya pada dinding.

"Adik....Malam ni I guess ada sesuatu Papa nak bincang" sambung Azlan.

Kruhh....Kruhh...

"Aih?Dah tido?Penat sangat ni" Azlan menggelengkan kepalanya.Lalu dia keluar dari bilik.Azlan masuk ke dalam biliknya lalu memakai jaket hitam sepadan ngan t-shirt nya warna putih.

Dia menurun tangga dengan langkah yang pantas.
"Az!!NAK PEGI MANA?!!!!" boleh dengar Puan Azura menjerit dari dapur.

"Az nak pergi jumpa kawan" ujar Azlan dan keluar dari rumah.

Senyuman sinis terlakar di bibirnya

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now