Whatthaaa...?

3.8K 129 3
                                    

Aizat merajuk buat sekian lamanya.Makan taknak.Cakap taknak. Dekat sikit dia bangun bla.Merajuk pasal apa?Dia jealous dengan kedatangan lelaki di hospital tadi.It's not fair!Dia kahwin dua.Apa salahnya kalau aku kawan dengan seorang lelaki?Bukan sampai kahwin pun.Gila.

Dulu aku dan Aizat pun berkawan sampai kahwin.Hokhok.Janganlah aku dan dia akan berkahwin.Kan aku dah kahwin.Lainlah kalau kami bercerai.EIIII APA AKU MEREPEK LAGI Ni?!!!!!

Ishh baik aku pujuk Aizat!

"Aizat?"

Tok tok

Pintu sudah diketuk berapa kali.Dari tadi aku duduk di depan pintu.Sesekali tengok di bawah celah pintu.Nak masuk takut dia bla pulak.
Sebenarnya pintu tak dikunci dari tadi.Aku je tak berani masuk.Biarlah duduk bersila di depan pintu.Selagi dia tak panggil aku masuk je.Aku takkan masuk.Biarpun terpaksa sakit bontot duduk kat lantai.Bukan sakit je.Sejuk bontot pun ada!

"Aizat..Bontot saya sakit"

"Aizatt..."

"Aizat..Saya laparlahhh.Saya nak makan dengan awak"

"Alisyia dia keluar.Tada nak teman saya gaduh.Saya nak gaduh dengan awak"

Erkk..Agak gila ayat disitu.

"Aiz-." Aizat memutuskan rengekanku.Mungkin dah sakit telinga asyik dengar rengekan aku yang tidak putus putus."Jom makan. Cepat sikit" kasar Aizat berkata lalu pintu terbuka dengan luas.Menampakkan lagi mukanya yang ketat masam.Hati aku rasa dijentik takut sedikit.Dengan muka masam.Tambah suara dia lagi.Macam Huge aku tengok.Badan je tak bertukar.Aizat berlalu ke dapur meninggalkan aku.Dengan langkah kaki dia pun macam tak ikhlas.Bibir ke depan.

Aku lantas bangun.Menuju ke dapur.
Nasib aku dah panaskan lauk dan nasi selepas solat isyak.Siap terhidang di atas meja.Kelihatan Aizat menungguku di meja.Muka macam tak nampak tunggu pun.Macam terpaksa.Yaaa terpaksa.

Jealous agi lah tu.

"Awak taknak makan ke-."

"Aku tak lapar"

Aku merengus geram.Dia bila marah.
Potong je kerja ayat orang.Baguslah tu.Daebak👍( ˘ ³˘)♥.Macam tau je apa orang nak cakap.Dasar Alien!

"Sape laki tu?"

Nasi diletakkan di atas pinggan begitu juga lauk.Aku meneruskan makan.Kata kata Aizat ibaratkan masuk telinga kanan keluar telinga kiri.Makan sahaja dengan perlakuan macam tiada apa berlaku."Answer me." mai dah paksaan Aizat.Aku makan dengan tenang lagak tiada apa berlaku lagi.Aizat suka memaksa orang lepastu suka potong ayat orang.Eyyy geram aku.

"Lia" kalini keras nada suara Aizat.Aku segera menjawab persoalan gila Aizat.Pinggan yang berisi nasi dan lauk tadi sudah habis diratah ditolak ke depan.Tak jawab dia punya soalan gila.Takut muncul pergaduhan.

"He's everything to me"

"What do you mean?"

"Saya rasa saya ada bagitau.You will know it soon" balasku tenang.Aizat seperti tidak berpuas hati.Dia menyilangkan tangannya di dada sambil menatapku.Kening sebelah diangkat seperti Ziana Zayn(?)."Tell me everything" desak Aizat kasar.Kalau tumbuk meja ni terbalik ni.

"Kenapa awak susah nak faham bahasa?"

"Kenapa awak susah nak fahamkan saya?"

Soalan berbalas soalan.

Damn Aizat!

"I'm done" aku terus beredar ke dalam bilik.Aizat meramas rambutnya dengan kasar.Serabut dia dibuatnya.
Dengan sakit hati bila mengenangkan apa yang berlaku di hospital.

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now