-Second Day-

4.3K 177 4
                                    

"Lia!Aliff kejab lagi nak dtg!
Buat apa yang patut!" laung Azlan.Matanya tertumpu pada skreen Oppo nya.

Tangan yang ligat menggoreng cengkodok hangus tiba2 stop.Apabila nama Aliff disebut.

"ABANGKU SAYANG!
MUAH×3💋 SAPE SI ALIFF TU?!ABEY SAYA KAHH?!" jeritku.

Uhukk!

"Dah kenapa Si Lia ni?Gila ke?Aku rasa masa kecik dia x tertelan mic" kata Azlan perlahan.

"Aliff anak ketua kampunglah" jawab Azlan.Matanya masih tertumpu pada game COC.

Mata aku membulat.Aliff tu anak ketua kampung?!!!!
Dahell!Opah menepuk bahu aku.

"Lia,congkodok tu dah hangus.Nak goreng sampai jadi debu ke?" seloroh Opah.

Aku pandang congkodok aku.
"OPAHH!!!!DAH HANGUS!" aku terus lari masuk bilik.Opah hanya menggelengkan kepalanya.

"Ish×3 Tulah,masa form1 suruh masak.X nak,degil" Opah buang cengkodok hangus Lia dalam tong sampah.

Haih,membazirnya...

***

Tok×3

"Lia,Abey kau datang" kata Azlan di depan pintuku.Aku hiraukan dan menekup bantal.

Tok×2

"Sayang~Miss me..." usik Aliff di depan pintu.Suaranya mampu menggoda hati aku.
"Dear~Are you hear me?" suara Aliff makin menggoda.

Gulp!

"Miss Gegirl~" kata Aliff.

Allah!Aliff ni dah kenapa?
Nak kejutkan aku ke nak goda aku?Dengan langkah longlai aku mencapai tudung litup.Pintu dibuka.

"Ye saye~" kataku separuh mamai.

"Jom,teman aku round satu kampung" ajak Aliff.

"Hurm..." aku melentok kan kepala berkali kali.Aliff tertawa kecil.

'Comel nya dia...Kan best kalau dia gf aku' kata hati Aliff.

"Please~" rayu Aliff.

Aku menguap dan mengiyakan sahaja.Pintu terus tutup.Baru nak tidur,mataku terbuntang luas.Dah sedar dari mamai.

"HAHH?!DIA AJAK KELUAR?!!!!!" kataku separuh jerit.X tentu hala,kejab menjerit,kejab ketawa macam orang gila,kejab terjerit kat tingkap.

Gila

"Dear!Are you crazy?!" jerkah Aliff yang senang lenang dok goyang kaki atas motor.Aku menjengukkan kepala di luar tingkap.

"Wajib ke?" soalku.Aliff pandang aku ngan muka bengang.

"Yes,senang nak eratkan hubungan kita" katanya perlahan.

"Apa?!X dengarlah" saja aku tanya semula.Aliff terus bersiul x tahu.X nak ulang ayat dia semula.Ingat aku x dengar.Sangat jelas...

Apalah maksud dia,

Nak jadikan aku kawan baik dia kut.

Pakaian ditukar,baju t-shirt lengan panjang berwarna pink san seluar tracksuit.Tudung shawl warna biru cair.
Selipar Pikachu di pakai.
"Oi Lia!Make up ke apa?!Aku ajak kau round satu kampung je bukan ajak kau kahwin!" Aliff menguis pasir di tanah.

Aku menghampiri Aliff.Dia sempat rolling eyes sebab aku terlampau lambat.Hanya senyuman sengih busuk aku tayangkan.

"Sorry lambat.Kau dah beritahu Opah aku ke?Nak bawak aku keluar" tanyaku.Risau juga x diberitahu,risau ahli keluarga risau.Ingat Aliff bawa aku lari pulak katanya.

"Dah.Ingat aku nak bawa kau lari rumah.Memang x ah" jawab Aliff.Dia mula menghidupkan motornya.Aku melihat dia terkebil kebil.

"Naik motor?"

"Ye"

"Kau pun sama je nak cemarkan fresh oksigen kat kampung ni "

"Kau pahal?Nak kaki ke tangan aku?"

Aku tersengih sekali lagi.
"Kau ni ada sama dengan sesuatu" kata Aliff.Kaki sebelah diangkat untuk duduk di atas motor.

"Apa dia?" aku menanti jawapan dari mulut Aliff.Jangan dia kata aku sama ngan beruk kat tanjung rambutan tu sudah.Memang nak kena nanti.

"Sama ngann....























































TASTE aku" kata Aliff.

Aku

tergamam.

Dapat aku rasakan pipi mula bak tomato fresh baru dipetik.

Sorry sesangat kat Readers sebab tertunggu.Buzy lah...
Nextime,Naf buat part 1000 patah perkataan 😄

Promise 😇😇😇

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now