Romantik Gila LAH WEI

4.5K 183 1
                                    

Kami berjalan kaki di pesisiran pantai.Aku toleh sekejap pada pegangan tangan.Tangan aku dipegang erat tanda tidak mahu dilepaskan.

Aku tak lari pun

Lari ke hati awak adalah 🙈
Achia chia chia.Cahaya matahari masih belum terbit.
Ada chance lah berjalan ditemani ombak yang beralun.Ombak beralun alun.
Angin sepoi menyapa kulit.
Rambut dah terbang macam iklan shampoo

Taklah..Rambut tu anggap ayat tambahan.Aku berhijab kay.Lain lah Dhia.Dia sorang je tak berhijab.Mungkin tak bersedia lagi.

"Bersaksikan matahari,ombak,pasir,pokok,angin dan sebagainya.Saya nak kata--"

"Matahari masih tak muncul" loyar buruk dah muncul balik.Bibir Aizat membentuk senyuman nipis.Dia pandang aku.Angin sepoi telah buat rambut Aizat macam dalam iklan shampoo.Tambah lagi dengan matahari memancar pada Aizat.

Baru muncul matahari -_-'

Dia nampak handsome.Tanpa
berbaju.Hanya berseluar paras lutut.Boleh nampak badannya yang berotot otot.
Fuihh...Mantap tho.

Dengan badan yang masih basah.

"Siapa sampai dulu kat tempat kelah tadi dia menang!!" Aizat melepaskan pegangan tangan.Berlari sampai tikar kelah tadi?!
KAU TAHU TAK KITA DAH JAUH DARI TEMPAT TU?!!

Aku pun berlari mengejar Aizat yang dah jauh dihadapan.

***

[While Lia & Aizat jalan kat persisiran pantai.Ini keadaan yang berlaku kat Sofea & Hakimi.Sama je waktu]

Hakimi tak sentap actually.
Tapi proses ayat Aizat.

"Handsome tapi terlampau jujur sampai tak sedar girlfriend kecewa.At least tak boleh ke kata 'Hokhok..Untung ada girlfriend romantik'."

Hakimi tersenyum bangga.
Aizat kata dia handsome.
Sape tak kembang wei?!
Tapi tak lama senyuman Hakimi mati.

"...sampai tak sedar girlfriend kecewa."

Ayat itu berulang di fikiran Hakimi.Seolah olah ayat itu menghantui dia.

"...At least tak boleh ke kata 'Hokhok..Untung ada girlfriend romantik'."

Hakimi memegang kepalanya.Tak tahan dengan ayat Aizat.Ayat itu menghantui fikirannya.

"...At least tak boleh ke kata 'Hokhok..Untung ada girlfriend romantik'."

Arghhh!!!

"...sampai tak sedar girlfriend kecewa."

"Babyy!!Arghh--" kepala aku berdenyut.Sayup sayup suara Sofea memanggil Hakimi.

"Bie!!Kenapa ni?!"

Buk!

Akhirnya semua gelap.

-Pov Lia Back-

Tak acilah!Aizat tinggal beberapa langkah.Aku mendengus geram.Aku kuatkan semangat jugak berlari hingga disebelah dia.

Pertarungan semakin sengit!

"Hi Bye" Aizat menjelirkan lidah.Aizat menolak aku ke tepi.ADEYY NI MAIN TIPU NI

AJEKOPOK BETUL!!

Aku berlari dengan tidak kenal erti putus asa.Aku tolak balik Aizat.Hahagahaha dia tersadung.

HAHAHAHA

Tinggal beberapa langkah larian lagi.

"Bie!!Kenapa ni?!"

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now