-First Love Lia-

5.2K 172 7
                                    

Aku menyapu sampah di bawah meja aku.Tiba2,ada sekeping surat di laci aku.Sekarang,dah time rehat.
Sape lak hantar ni?

Aku tanpa fikir dahulu terus ambil dan buka lipatan kertas itu lalu baca

To:My SweetDream_Lia

Saya ke kedai nak beli Buku Uncle Aima,
Tanpa sedar,terbeli Cinta pertama 💜

Eehh...Ayat pantun sawit2 lak kat sini.Aku menggelengkan kepala.Sambung balik baca

Hi,Lia.
Your take my heart,
You Keep Smiling,
Your Is My First Love,

My Sweet&Beautiful Princess,
Who take my heart first?
Can I Take You As My Gf?
I Promise I Will Love You Until I Death,
Can You-?

Jumpa kat Taman Heaven^^

Surat itu jatuh diatas lantai.
Aku rasa satu je,TERGAMAM.
Ayat punya main sweet khas untuk aku.

"BARGHH!!!"

"Opocot Aku Sudi"

"Sudi apa?" usik Sofea.

Aku memandang lantai.Pipi dah membahang merah manakala tangan menggemgam menyapu.
"Oi!" panggil Sofea.Aku endahkan dan menyambung menyapu.

Tanpa sedar,Sofea mengutip surat itu di lantai.Kerusi aku diseret keluar dari meja lalu dia duduk sambil baca.Aku masih tak sedar akan hal tu

"WHAT?!!!!!!"

"Kau ni bisinglah,ingat ni blok bapak-" kata2 ku terhenti pabila di tangan Sofea surat itu dipegangannya.

Macammana aku boleh lak lupa?!!

"Ni apa Lia Ku Sayang" soal Sofea sambil menunjukkan aku surat itu.

"Errr..."

"Aku teman kau jumpa dia balik ni!"

"Hah?"

"Kita akan jumpa dia!"

"WHATT?!!!X NAK!!!!"

"YESS!!!"

***

"Tak nak!" bentakku cuba melarikan diri dari diseret Sofea.Sofea berusaha menarik beg aku.Aku nak lari!

"Hi" tegur satu suara.

Aku membuka mata.Dah kat sini?!!Gagahnya bff aku tarik sampai sini.

Baru nak pandang Sofea..
"BYE!!!" pecut Sofea sambil melambaikan tangannya.
Wth!

"Awak kan Lia?Form 3?"

"Yes" jawabku.Handsome nya dia!!!Kalau macamni,sudi je.

"Who are you?" soalku pulak.

"I'm Mikhail Haikarl"

"HAH?!!!!" aku jauh darinya.Risau fans nya nampak.

Mikhail Haikarl,seorang Hot Student kat sini,Form 6.Dia pandai dan atlet sukan Besbol.Ramai fans dan perempuan satu sekolah tergila gilakan dia.

Aku Takut dibuli ngan Fansnya!!!

"Sudi?" soal Mikhail makin mendekati aku yang terundur ke belakang.

"Errr..."

Mata Mikhail memandang dalam mata aku.Aku seolah olah terpukau dengan matanya.

"Yes" ucapku tanpa sedar.

"YEAYYHYYYY!!"

Sejak dari tu,kitaorang adalah SweetCouple kat sekolah.

***

"Awak,nak aiskrim" kataku manja.

"Honey nak aiskrim ye?Jap,Oppa pergi beli" kata Mikhail dan pergi ke gerai aiskrim.

Aku duduk di bangku taman sambil goyang kaki.Kanak2 di taman itu seronok bermain permainan seperti gelongsor,apa lagi eh?Aku pun x ingat nama permainan tu.

Tahu main je dulu 😂

Aku tak pasti yang aku dah tersuka dia.Senang dengan perangai di yang matang.

Lagipun,nasihat Sofea memang betul.

"Kalau nak cari bf bila kau dah 20 lebih ke atas,cari 30 lebih"

"TUa lah bongok"

"Nak tahu sebab apa?"

"Haah.."

"Cause diorang tu asyik nak bermanja kalau bf kau umur 20 lebih.Kalau 30,lagi matang"

"Still not understand"

"Aduhh...Macam ni
Contoh:

Ni kalau husband kau 20 lebih ataupun sama umur ngan kau

"Awak,makan bubur tu"-Lia

"X nak"-husband

"Awak kan demam"-Lia

"Suapkan!"-Husband

"Faham?"

"Faham dah!"

Betul kata Sofea.Tapi,umur bf aku 18 tahun je.Aku 15 tahun.Jauh tak bezanya?

Tiba tiba,datang seorang perempuan tak cukup kain duduk di sebelah aku.Masyaallah...

Tak cukup kain?
Silalah derma kepada yang memerlukan seperti dia.

"Nama I Tasha"

"Huh?" aku tengok sebelah aku,belakang aku dan depan.

"Cakap dengan saya ke?" soalku blur.

"Eh..Yelah.Stupid jugak You ni" kata Tasha sinis dengan gelak ketawanya.

Aku sekadar tersenyum nipis.
"Mikhail tu boyfriend I" kata Tasha lagi sambil memandang aku dengan tajam.

"YOU RAMPAS DIA DARI I!!!" dia bangun dari tempatnya dan berdiri di hadapan aku.

"DASAR PEREMPUAN TAK GUNAA!!" meroyan Tasya sambil tarik tudung bawal aku.

"WOII!!!TUDUNG AKU ROSAK LAH LAKHNATT!!!" aku dah tercabar.Apa aku kesah?
Aku bangun dan tolak dia sampai jatuh.

Ramai orang menyaksikan pertunjukan drama melayu yang klasik di sini.

"LIAA!!!STOPP!!!!!!" jerit Mikhail yang berlari anak ke arah aku.Aiskrim di tangannya dibuang ke dalam tong sampah.

Mikhail menolak bahu aku kasar.Nasib tak jatuh.Dia menolong Tasha bangun lalu dipapah duduk di kerusi bangku.

"Kau dah kenapa tolak dia?" soal Mikhail dingin.

Honey-Oppa dah tukar jadi Aku-Kau.Mata aku dah berkaca kaca.Aku dah sayangkan dia sepenuh hati aku.

"AKU TANYA KAU JAWAB LAH SIAL!!!" tengking Mikhail dan menolak aku sampai jatuh.Tasya dah tersenyum sinis melihat aku.
Tangan dah digemgam kuat.

Kaki nya seolah olah mahu menendang aku.Malangnya,seorang lelaki menahan Mikhail dari meneruskan.

Aizat..

"Dia perempuan lah dude" kata Aizat tidak melepaskan tangan Mikhail.

"DIA MEMANG-"

Pang!

Aku terus menampar Mikhail dan pergi dari situ.

Ramai dah saksikannya dan siap rakam video lagi.Mesti dah viral.

"LIAA!!!"

hiraukan

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now