😨Mafia!!!😨

8.4K 312 0
                                    

__Pov Lia__

Aku tersedar dari pengsan.Mata aku buka perlahan lahan.Aku memandang sekeliling...Putih???Aku dah mati ke sebab tengok mamat handsome???

"Aku kat mana???Asal warna putih ni???"

"Kt syurga 😏😏😏",kata seorang perempuan.

Aku bangun dari katil.Aku rolling eyes kat Sofea.Sofea,kau memang nak thumbs up aku kan???Aku rasa dah lama aku x bagi thumbs up aku kat kau.

Aku melihat Sofea yang dok tersengih sengih baca novel bertajuk 'Suami Aku Gangster'.Best sangat ke???

"Sofea",panggil aku.

Sofea x dengar.Dia palau aku.Eeii,aku rasa nak beri je thumbs up.Bengong punya kawan 😭😭😭Aku cubit lengan dia.

"Aduh!!!Sakit,beb",

Aku angkat kening isyarat 'Apa dah jadi?'Sofea tersengih nakal.Eeii,aku sepak kang muka hodoh dia ni...Nasib bff until heaven 😘😘😘

Sofea pun simpan novel nya dalam beg sekolah.Jap,dah balik ke???Adui,pening aku.Sat gi ah tanya,yang penting dulu.Sofea pun cerita...

__Flashback__

Lia pengsan...Shazwan senyum sinis.Lelaki yang serba hitam itu menggelengkan kepalanya.

"Nanti kita bincang kat rumah.Aku nk bawa Lia masuk klinik.Tahulah aku handsome.Kau pun satu,handsome gak.Kita dah buat dia pengsan",kata Shazwan a.k.a Shadow.Penolong Black Shadow tersengih dan menggosok lehernya.First time,Shadow puji dia.Selalunya dingin...

"Datang rumah aku",kata Shazwan dan mengangkat Lia secara 'Bridal Style'.Semasa Shazwan cempung badan Lia menuju ke Klinik.Sofea yang lalu ke tandas hairan.Langkah nya terbehenti dan menyapa Shazwan dari belakang.

"Excuse me.Lia!!!",kata Sofea dan menjerit kecil bila Shazwan pusing belakang.Shazwan angkat kening isyarat 'Kau sape???'

"Aku Sofea,bff Lia.Kenapa dengan Lia?"tanya Sofea.

Shazwan mengangguk faham.Dia senyum kecil apabila Lia senyum walaupun masih pengsan.

'Comel'desis hati Shazwan.

Sofea masih tertanya tanya...
"Eermm,What happen?",tanya Sofea.

"Ikut aku ke Klinik.Nanti aku citer"kata Shazwan dan meneruskan perjalanannya...Sofea tanpa teragak agak hanya ikut Shazwan dari belakang.Sesampai sahaja di Klinik,Shazwan membaringkan Lia atas katil.Shazwan duduk kat kerusi sebelah katil.Sofea duduk di birai katil.

"Aku jumpa Lia di Taman Kreatif.Dia nyenyak tidur...So,aku pun bawa ah dia pegi klinik",bohong Shazwan dan pergi dari situ.

'Sombong...Tapi handsome gak mamat tu...X pernah nampak pun dia kat sini',kata Sofea dalam hati.

__Enfflashback__

Laaa....Macam tu citernya.Tapi,Shazwan tu bohong kat Sofea.Ofc x nk tahu satu sekolah yang dia gangster...

"Pukul bape dah?"

"2:39.p.m",

Aku rasa nak cabut je jantung.Mesti Abang Azlan mengamuk,dhlah dia gangster.Aku gigit kuku aku.Maai,Oppa Jimin!!!Help me!!!

Aku ambil beg sekolah aku yang berada di meja kecil dan keluar dari klinik.Sofea???Lantak ah.Dia tahu jugak take care diri dia.Aku ke bustop,Azlan menyandar kan badan nya pada tiang bustop.Dia berpeluk tubuh.Gaya macam cool,cool ah sangat.

"Sorry",kataku tersengih.

Azlan pandang aku tajam.Dia masuk ke dalam kereta nya,aku pun masuk.Dalam perjalanan,kami x bercakap pun...Aku rasa patut beritahu perkara sebenar...

"Abang,sorry.Lia x sengaja.Ni pun baru bangun dari pengsan",kata aku dan sekali lagi tersengih.Azlan dah terkejut beruk.

"Pengsan!!!Adik kenapa pengsan???"tanya Azlan risau akan adiknya.

Aku tutup telinga aku.Dah agak 'mangkuk' ni teriak mengalahkan langsuir.

"Tadi,Lia berkenalan sorang senior handsome.Dia handsome gila,abang.Tapi,Mamat handsome tu kata 'harap kau x takut ngan aku'.Lia makin pelik...Lepastu,Dia dtg jumpa Lia masa cikgu sotong mengajar.Lia ingat abang so Lia keluar lah...Tapi,mamat handsome tu jumpa adik and bawa adik kat Taman Kreatif.Kemudian,dtg lelaki handsome gak.Dia kata ' Shadow,plan kita nak bunuh Dragon gagal lagi'.Adik rasa janggal.Bila mereka senyum nakal.Adik pengsan.Siapa Dragon?"kata Lia panjang lebar.

Sesampai je di rumah,mereka masuk ke dalam bilik masing masing.Lia dh buat projek buat kilang taik mata...

😂😂😂😂

[C]Gangster Mafia Suami aku???Where stories live. Discover now