Aku dah sampai kat sekolah.Malasnya.Aku masuk kelas dan duduk sebelah Sofea.
"Sofea",panggil aku.Sofea dah masuk dalam alam lain.Sofea2 kau x pernah berubah dari Form 1.Asyik mengelamun je.Aku melambai lambai tangan aku di hadapan wajahnya.Sofea masih dalam alam lain.
"Sofea!"suara aku meninggi dan menepuk belakangnya.Sofea terus bangun berdiri tegak macam askar 👮👮👮
"Ya,saya Cikgu.Ada apa?"kata Sofea.
Aku dah meletus kan tawa.Sofea duduk semula dan pandang bawah.Satu kelas gelakkan Sofea,bukan aku je.Sofea pulas telinga aku.
"Appo,Sofea",adu aku.Punya sakit telinga aku bila dia pulas 160 ©...Eh,putus ah telinga aku.Sofea mendengus geram.
"Jatuh maruah aku.Lainkali,beri salam",nasihat Sofea.
Maruah lah konon.Humph...Hampeh,
Kawan suka termenung ni susah sikit.Asyik salahkan orang je.Cover malu lah tu."Lia,lainkali beri salam dulu.Dah banyak kali aku nasihat,tapi kau x nak dengar.Kalau ada heart attack macam mana???Aku rasa perlu sediakan lubang kubur awal2.Bla bla bla",
Mula dah ceramah nya.Sofea dah pok pek pok pek.
"Kau dengar x?"
"Dah habis?"
Sofea cubit pipi aku pulak.Aigoo~Pipi aku!!!Dah lah pipi aku gebu.Tahulah aku comel,x payah lah cubit.Jealous cakap ah...Aku pegang tangan Sofea dan turunkan.
"Aku panggil Hakimi kang suruh dia cium kau.Baru senyap sikit",komen aku.
Sofea dah blushing.Pipi dia dah merah.Cikgu Arissa pun masuk ajar BI...
***
Aku kat pondok nilam time rehat.Malas ah nak rehat.Sofea pulak kena tolong cikgu Singa kemas meja dia.Banyak sangat buku sekolah berselerak.Semua dh tercampur.Aku segan nak rehat sorang2.
Aku pandang lama bunga orkid."Hi,sorang ke?"sergah sorang laki.Aku toleh,Shazwan rupanya.Dia ambil tempat sebelah aku.
"Tak lah.X nampak kawan saya ni?"perli aku.
Dh tahu aku sorang,tanya lagi.Stupid question.Shazwan menggosok tengkuknya.
"Aku nak tanya,kau ni gangster mafia ke?"tanyaku.
"Yes.From Black Shadow",
Aku mengangguk faham."Kenapa jadi gangster?"tanya aku lagi.
"Secret",kata Shazwan.
Aku dah mencebik.Haih,x habis 2 secret.Penat ah...Aku buntu."Wei,Kau buzy x petang ni?"tanya Shazwan.
Aku fikir.Petang ni,Abg Azlan buzy.Papa pun buzy.Mama pulak mesti buzy ngan Taman Bunga.Aku pulak petang x buat apa2.
"Tak buzy pun",
"Nanti jumpa kat mall tau",kata Shazwan.Dia nk ajak aku Date ke apa???Sampai jumpa kat mall.Dia menghulur kertas kecil lalu pergi dari situ.
Aku tengok kertas kecil itu.
------------------------------------------------
Shazwan no.Telefon012-*******
------------------------------------------------Aku dah sampai kat mall.Aku tepuk dahi.Ya Allah,macam mana boleh x tanya Shazwan tunggu kat mana?Nasib aku ada nombor dia.Aku pun call.
Assalamualaikum-Aku
Waalaikumussalam-Shazwan
Kau kat mana?-aku
Kat CafeDaebak-Shazwan
Okay.Jumpa kat sana-aku
Aku terus matikan panggilan telefon.Aku melangkah masuk ke CafeDaebak.Aku tengok sekeliling.😣😣😣
Semua handsome,sia!!!!Aku pun x kenal mana satu Shazwan.Aku nampak seorang lelaki melambai lambai tangannya.Tu mesti Shazwan.Aku ke arah meja itu dan mengambil tempat.
"Hi Shazwan"sapaku.Ada dua orang lelaki Berpakaian serba hitam.Nak tahu x,diorang handsome gila.Tapi,Oppa Jimin aku lagi handsome.Diorang...Puih ah.
"Hi Lia"sapa Shazwan.
Aku rasa x selesa bila dua orang lelaki handsome tu asyik melemparkan senyuman pada aku.Gila ke sampai asyik senyum sebijik macam lelaki miang???
Shazwan yang sedari aku kurang selesa tu memahami akan aku."Mereka ni konco aku.Jangan takut,ni Zack dan Hasrul",ujar Shazwan.
Zack dan Hasrul menghulurkan tangannya tanda nak berjabat tangan.Aku x sahut.Mereka ni sama spesis macam Shazwan.Zack dan Hasrul menjatuhkan tangannya.
"Kenapa x sahut tangan tanda perkenalan?"tanya Hasrul dan menongkat dagu.Zack pulak angkat kening.Ya Allah,handsome nya 😍😍😍
"Sorry,Haram.Aku Amalia,panggil Lia",kata ku dan perkataan haram ditekankan.Mereka tersengih macam kerang bucuk.Shazwan muka dah serius.
"Asal panggil aku dtg sini?"tanya aku.
"Follow me...We must go now.Close you mouth during you follow me.Jangan tanya apa apa?Faham?"kata Shazwan.
"Aip ×2 Captain",kata ku dan tabik hormat.Zack dan Hasrul gelak kecil dan pakai mask hitam.Shazwan pun pakai sekali.Aku 😮???
Shazwan memberikan mask hitam kat aku.Aku blur."Ambik dan pakai.Jangan banyak tanya",kata Shazwan.
Aku terus rampas mask hitam dari tangan Shazwan dan pakai.Shazwan,Zack dan Hasrul berdiri.Aku masih setia duduk.Nak pergi mana???
"Lia,kita kena pergi cepat",ajak Hasrul dan menarik tangan aku supaya berdiri."Jom kita pergi.Lia naik kereta kami.Ikut je.Jangan banyak tanya",kata Shazwan.
"Tapi.....Boleh x buka mask hitam ni.Rimas lah",
Shazwan menggelengkan kepalanya.Terpaksa lah pakai dan ikut mereka ni.Kami keluar dari mall dan naik kereta mamat handsome ni.
Handsome tapi Gangster Mafia.
Aku masih bertanya kat diri aku.Diorang ni bawa aku pergi mana???Aku rasa jauh dari situ...
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...