CHING!(Effect Sounds rosak)
Mata pedangku bertemu dengan pedang Aizat.Bibirku menguntum senyuman stragik Aizat menjadi lalai.
Dia mungkin terkaku.Memandangku tanpa berkelip.Aku menolak Aizat ke belakang.Tak sangka dia jatuh.Aku lantas mengambil langkah menuding hujung pedang hampir di wajahnya.
"Awak kalah" kataku bangga.
Terselit senyuman sinis."Sape kata?" Aizat menendang tangan aku.Habis tercampak pedang tak ori tu.
Aku mengerang sakit.Sakit woi bila dia tendang.Aizat menarik tangan aku.Badan aku tidak stabil.
Pap!
Jatuh di atas badannya.Kepala diangkat memandang Aizat.Mata Aizat memandang aku juga.Senyumannya meleret.
"Seri" kata Aizat.Agjnbfheyjjvjjjkfey
Pipi aku boleh tahu apa rah jadi.Merah.Kenapa kami ber-eyes contact?!!Sesungguhnya ianya salah.
Salah sesat celah mana aku amik ni?Nampak sangat merepek.
"Assalamualaikum.Pengumuman buat SweetCouple.Sila sambung di bilik anda ya.Sekian terima kasih." Hakimi dan Sofea ketawa terkekek-kekek.Sah sekepala!
Ngam lah tu.Kahwin nanti tak taulah apa jadi.Tu pun kalau jadi kahwin.Anak pun mesti sekepala.Silap satu keturunan.
Apa aku mengarut lagi ni do?!!
Aizat berdehem.Lamunanku terus hilang begitu saja.Dengan posisi sama lagi.
Aku lagi membahang macam tomato.MaLu!!!!
Dengan tak malu,aku bangun dari dada Aizat.Pergi masuk dapur.Padahal tuhan je tahu
BETAPA MALUNYA AKU!!!!!
***
"Kak Sha~"
"Apa?"
"Marah nampak." Kak Sha menjelingku.Elehhh tahulah tengah ber'chat dengan boyfriend.
Kak Sha ni Kakak Angkat aku.
Well dia lebih cantik.Bibirnya pink.Cuma dia lebih tua dari aku.Dari Aizat dan Azlan.Umur dia sudah mencecah 23 tahun.Dia terima tawaran kat Kolej.Kenal dia melalui kawan baikku iaitu Sofea.
"Akak jom lawan pedang"
"Malas"
"Ke akak takut kalah?" terbit senyuman nipis pada bibirku.
Setahu aku Kak Sha ni pantang dicabar.Kak Sha memandang aku dengan muka macam nak marah aku."Akak takut ea?"
Anak mata Kak Sha sudah boleh nampak api yang sangat marak.Telefon dia disimpan dalam poket.
"Kau tahu kan aku pantang dicabar?"
Gulp!
Time ni jugak perasaan takut datang.Dalam hati dah menyumpah.Asal aku boleh cabar seorang gangster mafia perempuan yang sudah lama berkhidmat dengan Azlan?
Shit
Aku menyesal.
***
"Perlahan lah sikit ADOI!!"
"Sape suruh awak cabar Shasya?" Aizat menjeling aku.
Dia meletakkan ubat krim di tanganku.Banyak calar dah di tangan kiri.Nasiblah cuma guris kecil.
"Manalah saya tau dia pakai pedang real"
"Hah menjawab menjawab" Aizat sengaja menekan luka terguris kat tangan aku.
"ARGHHHHH AIZAT SAKIT!!!"
"Padan muka""Muka saya memang padan ngan Chou Tzuyu."
"Menjawab lah lagi" Aizat sekali lagi SENGAJA menekan luka yang segar lagi ni macam ikan kat pasar fresh fresh lagi.
"ADOIIIII SAKITT!!!!!"
Tagune punya husband _|_
***
"Esok MAFIA AWARDS WEII!!!!" kecoh ruang tamu.
Terperanjat aku dibuatnya.
Ingat orang tanjung rambutan sesat mana tadi.
Rupanya Aryan.Budak bertuah ni an.Eyyyy suka tak beri salam."Kau biar betik?!!"
"Kau biar kepala lutut kau?!!"
"Serious ahh?"
"Its not swag Bro."
"Aryan jangan memain"
"Wouuuuuuu best tu!"
Krik krik..
Semua pandang Key dengan muka bele.Key sorang je menyorak kata best.
"Weyy tolong sambungkan wayar kat otak Key tu."
"Kalau dah tak boleh cantum.
Kau pakai glue gan."Semua sorak setuju pasal idea takleh blah tu.Sofea pula dah ternganga sejak Aryan sampaikan berita mengejut tadi.
"Macamnana kau tau?" tanya
Aizat.Psp dia disorok bawah paha.Taknak aku amik ah tu 🌚"Kau tak baca ke kat grup Mafia One World?!" kata Aryan terkejut.
Semua keluarkan telefon canggih masing masing.
Muka mereka semua tak tahu nak pamerkan apa."Ketua DarkNight baru umumkan harini." Aizat membaca mesej dari DarkNight supaya aku dapat dengar.
Esok Mafia Awards
Sorry maut aku sampaikan.Well aku tahu ramai tengah praktice sekarang.But aku bosan lah tunggu Mafia Awards dua hari lagi.So Esok.
Sape mati esok.Aku ucapkan tahniah pi jumpa malaikat maut.Esok malam.
Start pukul 8 malam.
Tomorrow its a good day to DIE
Well good luck"WHATTT?!!!!!!!" itulah ia gabungan jeritan member BlackBoyz.Wuuuuuuuuuuuu
Esok!!!"Jap pompuan pun mesti lawan ke?"
"Sape kata tak?"
"NOOOOOOO!!!!!!!!" serentak aku dan Sofea menjerit.
Aizat sudah tutup kedua belah telinga.Bingit telinga semua member BlackBoyz.
Hahaha firstime ler tu dengar perempuan menjerit mengalahkan mic.***
Malam ni sungguh indah bak malam yang lebih cantik dari beribu malam.Aku berdiri di atas bumbung kilang.
Aizat datang menghampiri ku.Dia meletakkan selimut di bahuku.Aku hanya tersenyum.Aizat meletakkan kepalanya di bahuku dan memelukku.
"Saranghae"
"Nado saranghae" balasku sambil tersengih.
"Dah pandai eh speaking korea" kataku lagi.Sapelah yang ajar ni.
"Tengok ah sape.Ini husband awak!"
"Bangga saya ada husband macam awak." kataku sambil memandang ke atas langit.
"Jomlah tidur."
"Awak pegilah." tolakku elok.
Satgi dia terasa pulak.Dahlah kuat merajuk."Okay but hati hati.Jatuh kang merana saya."
"Elehhh" aku menjelirkan lidah.
Aizat pergi meninggalkan aku.Hmmmmm
Esok pasti ke aku boleh lawan?
Bersambung..
YOU ARE READING
[C]Gangster Mafia Suami aku???
RomanceTengku Amalia Qistina. Dia dan Aizat bagaikan kucing dengan anjing kalau berjumpa. Sah ribut taufan melanda kat sekolah tu.Terbang sekali kut sekolah tu Lia masih mencari rahsia disebalik identiti Aizat, Azlan, Shazwan dan Hakimi. Nyawa Lia jugak di...