Pondělí, 7.října, Oxford Wallington School, Oxford, 8:39
Po osudném víkendu 6.října jakoby se celý svět převrátil naruby.
Když jsem přišla domů nikomu dalšího rána neušlo, že se něco stalo. Krom faktu, že jsem seděla ve 3 ráno v kuchyni u pusy s inhalátorem na astma a bušícím srdcem až v krku, kde mě našla zmatené Daisy. Smrděla jsem cigaretami a nepopsatelným zápachem Chýše a kolem nohy se mi otírala Fergie, která žádala o sovu dávku pozornosti. Když jsem konečně utišila přívaly myšlenek a příšerných scénářů, byla jsem u snídaně podrobena neúspěšnému výslechu po kterém jsem se zavřela na půdě s kočkou a hrníčkem kakaa.
Pondělí ráno nebylo o moc lepší. Nebyla to jenom má rodina, kdo poznal mou podrážděnost, ale i Lucius zaregistroval, že je něco špatně. A to jsem poznala i já na něm.
,,Od čeho jsou ty modřiny?" ukázala jsem mu mírně zděšeně do obličeje.
,,Jo tohle," lehce se usmál. ,,No, já pořádně nevím. Byl jsem v Chýši a trošku jsem to přehnal a pak jsem se šel ven vychcat a najednou ke mě přišli 3 maníci a dostal jsem."
Stuhla jsem a naprázdno polkla. V duchu jsem se Luciusovi omluvila a raději mlčela. Zpoza mosazné brány se vynořila Mika. Nalíčená a učesaná jako nikdy před tím, prošla kolem mě a Luciuse bez jediného slova.
Lucius se nejdříve šokovaně díval za Mikou než se otočil zpět ke mě a nadechl se na otázku.
,,Nechci o tom mluvit," přerušila jsem ho, než stačil vydat jedinou hlásku. ,,Je to složitý."
,,Složitý? Právě kolem nás prošla holka co byla podobná Mimi, ale zároveň to vůbec nebyla Mimi. A neobtěžovala se nám ani kývnout na pozdrav."
,,Prostě to nech být, jasné!" osočila jsem se na něj a záhy se pokárala. Lucius za nic nemohl. Nemohl vědět, že se Mimi neozvala ani dalšího rána a když jsem volala k nim domů, její matka mi řekla, že ještě není doma. Nemohl vědět o hádce. Ani o faktu, že jsme spolu poprvé mluvili.
,,Dobře," přikývl a koukal se někam za mě. ,,No ty vole!"
Ve tváři se mu objevil upřímný úsměv a já se nechápavě otočila, jakožto většina lidí, co postávala venku. Všechny zraky padly na vás. Šli jste přes náměstíčko svižným tempem a krom Darbyho, jste všichni vypadali jako kdyby vás srazil náklaďák. Monokly pod očima, natržené rty, náplasti přes nosy. Nebylo možné si vás nevšimnout.
Nepoznal jsi mě tehdá v tom mumraji lidí, ale ani jsi se do davu moc nedíval. Vstoupili jste bez jakýchkoli okolků do školy a jakmile se za vámi zavřeli dveře, spustili jste doslova lavinu šuškání a teorií.
,,Myslím, že se tomuhle říká karma." podotkl Lucius.
,,Ty nevypadáš o moc líp, Luciusi." povytáhla jsem levé obočí a nasadila svůj typický výraz. ,,Taky vypadáš jako kdyby tě srazil náklaďák."
,,Nemůžeš člověku nechat ani trošku radosti?" zamračil se na mě a společně jsme se vydaly do školy. Lucius mně a dívkám, co šli za námi, galantně podržel dveře a pak se zase v chodbě připojil ke mě.
První hodina matematiky pro pokročilé se dala přežít. Mika si sedla dopředu k Moně a nejevila jakékoli známky toho, že by jsme kdy byly 13 let přátelé.
ČTEŠ
Ty a Já ze Swindon do Oxfordu
TeenfikceNikdy jsem nevěřila v lásku na první pohled. Do doby, než jsem se zahleděla do tvých očí. Do těch modrých očí barvy safíru. Přitahoval jsi mně jako magnet. Nevím, čím to bylo. Ale od těch dob jsem ti chtěla být tolik nablízku. Pokaždé když jsem dora...