" Sayang . Bangunlah . Dah pagi ini . "
Ya Tuhan .
Betapa indahnya dengar suara lelaki yang aku teramat rindu ini mengucapkan kata-kata yang indah ketika aku baru bangun dari tidur . Pasti hari ini adalah hari yang bertuah untuk aku .
" Bangunlah tuan puteri . Tuan putera awak dah datang ini . "
Oh Tuhan .
Jangan kejutkan aku dari mimpi ini . Aku mahu mimpi ini berterusan . Aku mahu merasai semula detik-detik kemanisan ketika aku masih bergelar teman wanitanya . Aku masih mahu merasai kasih sayangnya saat aku masih mempunyai hubungan dengannya . Walaupun hanya sekadar di alam mimpi .
" Sayang . Kenapa awak masih baring ini ? Bangunlah . "
Tuhan .
Kenapa semua ini bagaikan benar-benar berlaku ? Ini bukan mimpikah ? Mustahil kalau semua ini bukan mimpi . Lelaki itu sedang berada di Seoul ; menjalani kehidupannya sebagai rakyat Korea yang biasa . Bukannya di sini , sedang mengejutkan aku dari lena aku .
" Sayang . Kenapa awak menangis ini ? Awak okey ? "
Aku menangis ? Apa benar aku menangis ? Haha lawaklah kau ini Syazlin . Dalam mimpi pun boleh menangis .
Dengan langkah drastik , aku buka mata aku , bersama air mata aku yang masih tidak berhenti mengalir . Tak mahu aku berterusan mimpikan lelaki itu . Apa gunanya aku ingatkan dia setiap hari ? Bukannya hubungan aku dan dia akan berubah seperti dulu .
Sebaik sahaja penglihatan aku sudah baik , pandangan aku terus sahaja menangkap bayangan lelaki di sebelah aku yang sedang asyik melihat ke arah aku sambil bibirnya terukir senyuman manis . Tapi malangnya aku tidak dapat menangkap wajahnya , jadi aku tidak dapat mentafsirkan siapa lelaki yang sedang duduk di atas katil aku .
Dari dagunya , aku beralih ke bibirnya , lalu ke hidungnya , sebelum aku perlahan - lahan alihkan pandangan aku ke matanya ; dan sekarang jelaslah wajahnya yang sebenar .
Terus aku pejamkan semula mata bila melihat wajahnya . Badan aku mula menggigil . Air mata aku makin galak mengalir seakan sungai di pipi . Aku menggengam selimut yang menyelimuti tubuh aku sepanjang malam tadi dengan tangan aku yang masih belum berhenti menggigil .
" Sayang . Awak okey ? " Soalnya sambil mengusap pipi aku dengan tangan kasarnya itu .
Aku menggeleng beberapa kali . " Tolong . Katakan semua ini mimpi . Aku seorang diri dalam bilik ini . Tiada Goon . Tiada Raziq . Tiada Alin . Tiada sesiapa pun dalam bilik ini kecuali aku . " Monolog aku perlahan .
Si dia tertawa kecil . " Awak tak mimpilah sayang . Kan awak dengan saya ini . Bangun sayang . Dah pagi ini . "
Pada akhirnya , perlahan-lahan aku buka mata bila yakin apa yang sedang berlaku kini bukanlah sekadar mimpi , lebih-lebih lagi aku dapat rasakan segala apa yang aku lakukan itu seperti realiti . " Ini semua bukan mimpi ? Awak pasti ini bukan mimpi ? " Ujar aku ragu-ragu .
Bibirnya masih kekal dengan senyumannya yang manis itu . Wajahnya dirapatkan ke wajah aku . " Iya sayang . Semua ini bukan mimpi . "
Aku termangu sendirian , fikirkan tentang status diri aku sekarang . Masih waraskah aku ?
" Nanti mandi , lepas itu siap-siap . Saya tunggu dekat bawah . Semua beg saya dah letak dalam kereta . Jangan lambat tau ! Kalau tak , saya cium awak . " Ugutnya dalam niat bercanda sambil mencuit hidung aku . Punggungnya diangkat dari katil , lalu langkahnya diaturkan ke pintu bilik .
" Goon , nanti . " Namanya aku panggil , seraya menghentikan langkahnya yang baru hendak memegang tombol pintu .
Pergerakannya terhenti seraya badannya dipusingkan ke arah aku . " Iya sayang . "
YOU ARE READING
Si Cik Pemimpi
Teen FictionTiada siapa yang menyangka , bahawa watak imaginasi itu juga adalah hidup . Begitu juga dia . Tak pernah dibayangkan seumur hidupnya lelaki ciptaannya akan benar-benar muncul di hadapan matanya . " Selama ini , saya percayakan yang awak memang wuju...