Bab 22 : Devil

5.7K 577 725
                                    

Sorry sebab tak updte semalam. Busy sikit.

Btw komen ! Qasha akan cuba cari masa untuk update laju 🥺

Btw komen ! Qasha akan cuba cari masa untuk update laju 🥺

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"teruknya..." Elysaine terangguk-angguk mengiyakan respon Hessabell.

"Kan, dia tu dahla tak berapa hensem. Lembik. Bodoh. Buaya. Hah apa lagi ? Semua anasir buruk ada kat dia" cemuh Elysaine, tak jemu-jemu mengutuk Kio Macdonald iaitu bekas tunangnya di hadapan Hessa.

Hessabell tak dapat menahan diri, walaupun Elysaine mengadu padanya dengan perasaan marah. Tetap sahaja Elysaine nampak comel di mata Hessa, langsung tak menyeramkan.

"Saya tak buat lawak Hessa " cebik Elysaine. Raga di dalam pelukannya semakin dieratkan. Dia berjalan mendahului Hessa keluar dari rumah hijau itu, selesai mengumpul anggur.

"Ala janganlah marah" Hessa memetik lagi beberapa buah anggur lalu dimasukkan ke dalam raga. Terhegeh-hegeh dia berlari anak mengekori langkah Elysaine yang sudah berlalu.

"Ish yelah yelah "wajah masam Elysaine berubah sedikit, dia mengukir senyuman kecil.

"Tapi Harry tu kan, romantik pula saya dengar. Awak tak ada rasa apa-apa ke?" Elysaine telan liur mendengar soalan Hessabell.

Dia kawal muka supaya tak terlalu ketara.

"Tak..Tak ! Lambat lagi" balas Elysaine, kebas mukanya.

"Awak baca dah buku saya bagi semalam ?" Soal Elysaine mahu mengubah topik. Hessa mengangguk laju. Semalaman dia menghabiskan masa untuk membaca buku.

"Habis dah"

"Biar betul dah habis ?" Elysaine meluaskan matanya. Kalau dia, baru buka muka surat pertama buku rujukan dah rasa loya dan mengantuk.

"Ya...sebab bosan sorang-sorang. Saya habiskan terus" Hessabell tersengeh. Bangga dengan hobi membacanya.

"Eh ?" Elysaine angkat kening. Hayden tak masuk bilik ke semalam selepas berjumpa Puteri Adelene? Tapi tidak pula Elysaine menyoal hal itu.

"Awak dengan Hayden memang berpakat nak tidur asing ke?"

"Tak lah, tak pernah pula" Hessabell buat muka selamba depan Elysaine. Seakan tiada kerisauan sedangkan tuhan saja yang tahu bagaimana tak tentu arahnya dia semalam memikirkan Hayden yang tidak masuk menjenguknya dalam bilik sehingga pagi.

"Ouh.." Elysaine gigit bibir. Menyesal pula ajukan soalan begitu. Mesti dalam diam Hessabell makan hati dengan Hayden.

"Erm awak baca buku yang mana satu ?" Soal Elysaine.

Tale : Armored Beast Where stories live. Discover now