Kapitel 1

6.3K 72 5
                                    

      

                                                                                  

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Chloe

Det er sidste uge i sommerferien. Og indtil videre har jeg ikke lavet andet end at passe min 2 årige lillesøster, læse bøger og dase på en liggestol i haven.

"Chloe hvorfor cykler du ikke et smut ned til stranden?" Råber min mor. Jeg løsriver mig fra min bog og svarer "okay Såå.."

Egentlig plejer jeg ikke at gide tage til stranden. Men fordi min bedste veninde Aspyn er i Spanien, vælger jeg alligevel at tage derned.

Jeg forestiller mig hvordan Aspyn vil se ud på mandag når vi ses i skolen - hvor jeg savner hende. Jeg tænker på hvor misundelig jeg bliver når hun kommer tilbage (totalt sommerbrun).

"Shoe ma me" siger min lillesøster Liva. "Du kan ikke komme med Liva" svarer jeg irriteret. Hun løber grædende ind til min mor mens hun råber "Mo-Mo-Moaaar"

Jeg gider ikke have hende med på slæb, så jeg skynder mig at gå. "Jeg smutter" råber jeg. Og skynder mig ud af døren .

Da jeg kommer ned på stranden kan jeg se nogle stykker fra skolen bla. Clair og hendes to veninder som altid følger efter hende: Jenna og Denice, og ikke mindst Toby.

Toby som er skolens LÆKRESTE fyr.
Jeg kan mærke mine kinder blive varme bare ved synet af ham.

Jeg har nok været lidt små forelsket i ham altid. Men jeg har aldrig turde snakke med ham fordi jeg godt ved han aldrig vil kunne lide mig.

Jeg kigger rundt på stranden og finder Taylor, Lauren og Sam (Samantha) sidde nede ved vandkanten.

"Hej" råber jeg glad. Lauren kigger op fra sin mobil og smiler.

"Hey Chloe lang tid siden" siger Taylor mens han smiler. Jeg sætter mig på tæppet hvor Lauren gjorde plads. "Hva så?" Spørger jeg. " ikke så meget vi sidder bare og morer os over hvor tåbelig Clair og hendes to "veninder" ser ud" siger Lauren.

"Haha hun tror virkelig bare, at hun ejer det hele" siger jeg.

"Og når man snakker om solen skinner den" hvisker Taylor. Vi vender os allesammen om og glor.

Og der midt på stranden kommer Clair gående, imod os.

Hun standser op ca. en meter fra os. Med sit lange sorte hår, sine helt mandel brune øjne og sin laksefarvede bikini tænker jeg at hun faktisk ser ret sød ud. Men så kommer jeg tilbage til virkeligheden og trækker det i mig.

"Hvad vil du?" Spørger Lauren lidt flabet.

"Toby vil tale med dig Chloe, han er ved ishuset" siger Hun som om det var det mest normale. Jeg ser forarget og spørgende på hende.

"Så smut dog med dig" siger hun surt, som svar på mit ansigts udtryk. Mit hjerte hopper et slag over og jeg føler mig helt let. Da Clair er gået og jeg kigger på de andre ser de lige så forargede ud. Jeg sidder længe og er i tvivl om jeg tør gå op til ishuset men de forsikrer mig om, at selfølgelig skal jeg da det.

Jeg mærker mine varmen stige op i mine kinder og mit hjerte der banker lidt for hurtigt.

Han sidder på en af bænkene, med sin brune hud, sit lyse brune hår og sine hasselnøddfarvede øjne. Hans ansigt lyser op i et smil da han ser mig, og jeg bliver helt varm inden i. "Hej Chloe" siger han og lyder på ingen måde nervøs. "Hej" svarer jeg genert, men prøver ikke at vise min nervøsitet for meget.

Jeg tager en dyb indånding og siger til mig selv, at jeg skal være helt rolig. "Hvad ville du egentlig?" Spørger jeg lidt roligere end før.

Nu rødmer han også en smule.
" altsåå jeg har set dig et par gange, og synes du så virkelig sød ud" svarer han og ser lidt ned i bordet.

Jeg ser genert på ham, men kan ikke lade vær med at smile.

ChloeWhere stories live. Discover now