Christmas
Jeg vågner op julemorgen udenfor vinduet drysser sneen ned som i en lille snekugle.
Jeg gaber og strækker mig inden jeg forsigtigt lader mit blik hvile på Jesper.
Det er utroligt at mine forældre gav ham lov til at sove hos mig.
" godmorgen" siger han, som om han kan mærke mit beundrende blik på ham.
" godmorgen" siger jeg og rødmer let.
" glædelig jul" siger jeg og rejser mig fra sengen.
Jesper rejser sig også fra sengen Og jeg får hurtigt øje på hans sixpack.
Jeg nyder synet af de markerede mavemuskler, men mærker en længsel efter at røre den.
" kan du lide hvad du ser" siger han.
"Hmm måske" siger jeg drillende.
Vi følges ned af trappen for at få lidt morgenmad.
Der dufter skønt af gran og kanel i køkkenet og inde i stuen er Liva og far igang med at pynte træet med små farverige julekugler.
Min mor står i køkkenet og er igang med and og flæskesteg.
" godmorgen, jeg har lavet en bakke med morgenmad i kan tage den med ovenpå" siger min mor smilende.
Jeg kigger hen på bordet hvor der står en kæmpe bakke med frugt, vafler og 2 kopper jule te, som dufter dejlig krydret af kanel.
" tak" siger jeg og giver min mor et kys på kinden.
" årh hvor er det sødt af dig tak" siger Jesper og smiler til min mor.
Vi sætter os på min seng og begynder at spise.
Da klokken er blevet 17:30 har vi begge to klædt om, jeg har en stram sort kjole på med blondeærmer og Jesper har sorte bukser og en hvid skjorte med en striktrøje ud over.
Vi sidder allesammen rundt om bordet med det overdådige måltid af helt traditionelt julemad. Der er en god stemning og alle snakker godt sammen.
Efter vi har spist risalamande og Jespers mor fik mandlen tager vi hinanden i hænderne og danser rundt om træet.
" nu det jul igen og nu det jul igen, julen varer lige til påsken. Nej det ikke sandt nej det ikke sandt for indimellem kommer påsken" synger vi mens vi løber rundt i huset.
Mens de voksne vasker op ude i køkkenet sidder vi inden i stuen.
Jesper stiller sig i dørkarmen og kalder på mig, jeg går derhen uden mistanke om noget.
Han peger op og jeg ser en mistelten.
Han griner og jeg giver ham et kys.
Vi sætter os alle sammen over i sofaen og åbner gaverne på skift.
Senere på aftenen sidder Jesper og jeg sammen i sofaen.
Jesper tager min hånd og klemmer den han ser mig lige direkte i øjnene og jeg føler mig så heldig, at jeg har ham.
" hvor er jeg heldig, at jeg har dig" siger jeg og aer ham på kinden.
" og jeg er heldig at have dig" siger han og læner sig frem for at give mig et kys på kinden.
" jeg kan ikke klare, at du skal på efterskole næste år" siger jeg og en tåre triller ned af min kind.
Jesper kysser den væk.
" jeg vil ikke væk fra dig" siger han trist og knuger mig ind til sig.
" jeg elsker dig og tak for verdens bedste juleaften" siger han.
———-
Jeg gaber og strækker mig, kigger over på mit vække ur (11:41) jeg svinger mine ben ud over sengen og går ned af trappen og ud i køkkenet.
Der dufter af nybagte boller i hele huset og min mor står og laver røræg og bacon. Jeg dumper ned på stolen ved siden af Liva som sidder og fedter med en syltetøjsmad.
"Godmorgen minskat" siger min mor og kysser mig på kinden. Klask siger det da Liva taber sin mad på bordet. Jeg rækker hende maden igen og skynder mig at tage et stykke køkkenrulle og tørre op.
Min mor stiller en tallerken med to boller, bacon og røræg foran mig og jeg begynder at spise.
" mhhhh hvor er det lækkert" siger jeg med munden fuld af mad.
" Skal du over til Jesper Idag?" Spørger hun.
" regner jeg med ellers skal jeg over til Aspyn" siger jeg.
" okay men kan du ikke tage Liva med på vejen hun skal over til Mille fra børnehaven her lidt senere?" Spørger hun.
" jojo" svarer jeg.
Jeg går op på værelset og tager tøj på, en grå langærmet bluse og et par sorte jeans.
Jeg ligger mig på maven i sengen og læser i en god bog.
Pludselig banker det på døren.
" kom ind" siger jeg.
Døren går op og Jesper kommer ind.
" Heej " siger jeg overrasket.
" Heej " siger han og lægger sig på sengen ved siden af mig.
Jeg lukker bogen lægger mig om på ryggen så jeg kan kigge lige ind i hans brune øjne.
" tak for igår" siger han og kysser mig på næsen. Jeg griner fordi det kilder.
"selvtak " siger jeg og smiler.
"Skaaat ville du gå over med Liva ? " råber min mor.
"Argh " siger jeg træt.
Han kysser mig på munden og rejser sig, han tager mig i hånden og trækker mig med ned af trappen.
Få minutter efter går vi hånd i hånd afsted mod Milles hus.
" glæder du dig til, at i skal lege?" Spørger jeg Liva og hun nikker.
" det der er de" siger Liva og peger mod et hus.
Jeg undrer mig over, at hun kan kende det, jeg tager sedlen med nummeret op som min mor gav os med.
" jeps det er her" siger jeg og vi går op og banker på.
Da vi har fået afleveret Liva går vi hen til parken for at gå en tur.
Jespers hænder varmer mine og jeg læner mig ind mod ham.
Vigtigt!
Hey jeg ville bare lige sige, at faktisk så har jeg en Snapchat, som er lavet til de her historier jeg skriver.
Der kan i få små sneak peaks af hvad de næste kapitler kommer til at handle om, have indflydelse på hvad der skal ske og så kan i følge med i hvornår der kommer nye kapitler op.
Jeg håber, at i vil gå ind og add'e den.
Knus Lou <33
- den hedder Chloes_Dagbog
YOU ARE READING
Chloe
Teen FictionUdrag: Jeg læner mit hovede mod hans bryst og begraver mit ansigt i hans trøje. Han lægger sig på ryggen i sandet med sin arm om mig. Jeg kan dufte ham, en blanding af herre parfume og noget jeg ikke helt kan sætte ord på. Ønsker, at jeg for evigt v...