Kapitel 41

896 26 0
                                    

Barcelona

Mine sandaler klikker på gulvet da vi går henimod glas dørene.

"Have a nice Day/Ha' en god dag" siger damen, med page håret bag skranken, smilende.

"You too/ iligemåde" siger vi inden glasdørene lukker bag os.

Jeg vender mig om og smiler til hende.

Bagefter mærker jeg varmen fra sole, som fylder min krop.

Jeg misser med øjnene mod solen og fortryder straks, at jeg glemte mine solbriller.

Der er et rigtigt kaos i byen, men det hører ligesom hjemme i storbyer.

Turister som shopper, vespaer som suser forbi, biler som dytter og os som bare glæder os til en skøn ferie.

Vi går ned af små gader med farvede huse og blomster, folk sidder ude og drikker morgen kaffen på deres altaner.

Vi går ned til en lidt større gade hvor der er en masse små caféer. Fra en af caféernes højtaler strømmer der spansk musik ud og stemningen er så hyggeligt.

"Skal vi ikke tage den café?" Spørger Sophia og peger på en lille café midt på et torv.

Det er en gul lejlighed med farvede mønstre og massere blomster, hvor den nederste etage er café.

Vi sætter os over ved de hvide café borde som vender ud mod torvet så man kan holde øje med alt der sker.

Jeg lukker øjnene og hører musikken i mine ører, og mærker solen varme mine bare ben.

"Værsågod" siger en af tjenerne og lægger menukort på bordene.

Jeg smiler som tak og tager så menukortet.

Jeg støtter mit hovede mod albuen.

Jeg kan slet ikke lade vær at smile.

"Det her er fantastisk" siger jeg og ser drømmende ud over torvet.

Jesper og jeg beslutter os for at bestille brunch og et glas juice til deling.

Manden kommer ud med en bakke, han sætter den ene tallerken foran mig og den anden foran Jesper.

Der er frugt, pølser, bacon, røræg, yoghurt med mysli, brød med en lille nutella kapsel og en crossaint.

Han sætter også et stort glas juice med 2 sugerør i mellem os.

Jeg læner mig ind og smager på den kolde appelsin juice.

Efter vi har spist maden og betalt går vi igen ud på torvet.

"Nårh hvad skal vi så nu?" Spørger Rio.

"Jeg vil da gerne shoppe" siger Lilje og små griner lidt. "Im in" siger Sophia.

Os piger aftaler at vi tager ud og shopper mens drengene tager en tur på stranden for at leje nogle vandski.

Sophia tager mig og Lilje i hånden og Lilje tager Kristine i hånden.

Vi går alle sammen grinende og med hinanden i hænderne ned gennem gaden.

Mine sandaler klikker hver gang de rammer brostenene.

"Lad os gå derind" siger jeg og peger på en tøjbutik.

Vi skynder os derind.

Jeg får købt noget nyt undertøj, en blonde bralette og en ny hvid basic t-shirt.

Solen varmer stadig selvom det er ved at være sidst på eftermiddagen.

Vi går ned af La Rambla som er den mest kendte shopping gade i Barcelona.

"Hey skal vi ikke finde et kaffe sted?" Spørger Kristine.

"Jo, kunne også godt bruge en lille pause fra alt det shopping" siger Sophia grinende.

"Enig. Lad os finde en starbucks" siger jeg.

Lilje tager sin mobil op for at finde en starbucks.

Pludselig ser jeg er grønt starbucksskilt lidt længere nede af gaden.

"Der er én" siger jeg og peger på skiltet.

Vi tager igen hinanden i hænderne og løber derned.

Vores shopping poser flyver rundt og vi er helt forpustede da vi når derned.

Vi får mast os ind gennem de mange mennesker og sætter os over i nogle sofaer.

"Skal jeg gå op og bestille?" Spørger jeg.

"Jeps jeg skal have en jordbær frappuccino" siger Kristine. "Jeg vil gerne have deres kaffe med karamel" siger Lilje. "Jeg skal have deres iskaffe. Men jeg går med dig op" siger Sophia og trækker mig med derop.

Jeg bestiller også en iskaffe.

Vi bliver deroppe indtil vores bestilling er klar fordi det er helt umuligt at mase sig ned til vores pladser lige nu.

"Jeg er virkelig glad for, at Jesper inviterede dig med" siger Sophia.

"Jeg er også virkelig glad for, at jeg er kommet med" siger jeg og giver Sophia et kram.

"Hmm hvad skete der lige igår? Er der måske en du har et godt øje til?" Spørger jeg drillende.

Hun begynder at rødme lidt. "Ehm..altså" siger hun og griner genert.

" du må ikke sige det men jeg synes Rio er ret sød" siger hun og piller lidt ved ærmet på sin cardigan.

"Sophie dog" Siger jeg og puffer drillende til hende.

Sophia skynder sig at at tysse på mig. "Undskyld jeg skal nok lade vær at sige noget" siger jeg.

Lidt efter bliver vores navne råbt op og vi henter drikkevarerne.
Vi går ned til Lilje og Kristine som sidder og fniser. "Hvad fniser i af?" Spørger vi nysgerrigt.

"Du fik en besked.. Fra" siger Lilje.

"Hvad?" Spørger jeg forvirret og sætter mig ned.

Jeg tager min mobil. "Hvorfor skriver Jespers bror til dig?" Spørger Kristine.

Jeg rødmer lidt og ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.

De kigger spørgende på mig.

Men jeg kan ikke få fremstammet noget.

"Du bliver nød til at sige det nu" plager Lilje.

Jeg får det pludselig fysisk dårligt, jeg får ondt i maven, har ikke rigtig lyst til min kaffe mere.

En lille tåre triller ned af min kind.

Jeg skynder mig at tørre den væk.

Hvorfor skal jeg altid begynde at græde.

Tanken om det jeg har gjort får mig til at føle mig som den værste person.

Og det er jeg vel egentlig også?

Jeg skal altid ødelægge det

"Chloe. Hvad er der galt?" Spørger Sophia og de sætter sig alle sammen over ved siden af mig.

Sophia lægger en arm om mig og jeg læner mit hovede mod hendes skulder.

ChloeWhere stories live. Discover now