Kapitel 33

923 21 0
                                    

Toby

Jeg stiller mig på trappetrinet og banker på.

Det er Tobys storebror, Mathias, der åbner døren.

" Hej Chloe, er du her?" Spørger han lidt overrasket.

" ja Toby spurgte om jeg kunne komme over" siger jeg smilende og han gør plads så jeg kan træde ind i entréen.

"Nåårh okay dejligt at se dig igen, han er på sit værelse" siger han smilende og forsvinder ind i stuen.

Jeg går ned af gangen til hans værelse og banker på døren. " gå nu vææk Mathias" råber Toby.

Jeg griner lidt for mig selv og åbner døren.

Han ser overrasket op på mig og han begynder at smile.

" Heej, jeg troede ikke, at det kunne være dig allerede" siger han og skynder sig op for at kramme mig.

"jeg har taget en film med " siger jeg og og viser ham filmen.

Det er jo en tradition. at hver gang vi er sammen, så ser vi film.

"great, jeg har købt popcorn lad os gå ud i køkkenet og lave dem" siger han og rejser sig.

Vi går puffende til hinanden ud i gangen og ud i køkkenet.

Mathias sidder ved køkkenbordet med sin mobil.

"Hej " siger jeg og han ser op ved lyden af min stemme.

Toby putter en pose popcorn ind i microovnen.

Vi sætter os ved bordet og venter. (( bliiing )) kommer det fra microovnen og Toby rejser sig for at tage popcornene ud.

Han tager skålen med ind på værelset og laver plads i sengen.

Jeg tænder fjernsynet og vi sætter os godt til rette under dynen.

Da filmen slutter sidder vi lidt uden at sige noget.

"har du så fundet dig en pige?" Siger jeg for at bryde tavsheden.

"altså... ikke rigtig" siger han og ser genert på mig.

"Du ved ehm.. Der er noget, jeg skal snakke med dig om" siger jeg og han ser forvirret på mig.

" årh okay.. Hvor dejligt" siger han lidt for hurtigt og snubler over ordene.

" jeg ved godt at du har fødselsdag på lørdag og jeg er så ked af, ikke at kunne fejre den med dig" siger jeg.

Jeg ser op og møder hans sårede blik.

" det er okay. Hvem tager du afsted med?? " spørger han.

Jeg får en klump i halsen fordi jeg ved at han ikke er okay med det.

" Jesper og nogle af hans venner" siger jeg.

" fedt det bliver sjovt så kan du jo bare hygger dig med Jesper" siger han og rejser sig fra sengen.

"du må hellere gå nu" siger han og åbner døren.

Jeg ser såret og forvirret på ham.

"Toby.. smider du mig ud?" Spørger jeg.

"du bør gå nu, Jesper skulle nødig komme til at savne dig" siger han og smækker døren i hovedet på mig.

"Toby.. Jeg er ked af det undskyld " siger jeg og hiver i håndtaget.. Men han har låst.

Mathias kommer ud i gangen og ser forvirret på mig.

"hvad sker der her?" Siger han da han ser mit ansigtsudtryk.

Jeg ignorerer ham og banker igen på døren.

" lås nu op Toby " siger jeg bedende og pludselig hører jeg en nøgle dreje i låsen.

Jeg skynder mig at åbne døren og det første jeg møder er Tobys røde øjne.

" kom" siger jeg og tager ham i hånden og sætter mig på sengen, han sætter sig ved siden af.

" Hvad er der galt? Du kan tale med mig. " siger jeg stadig med hans hånd i min.

Han rømmer sig og bider i sin tommelfingernegl.

" Chloe...  jeg tror vist aldrig rigtig, at jeg er kommet over dig. Jeg har altid være Jaloux på Jesper, fordi han har dig. " siger  Toby og ser ned.

Jeg slipper hans hånd fordi jeg ikke vil have, at han får det forkerte indtryk.

Jeg tror måske inderst inde godt, at jeg har vidst det hele tiden. Men det hele kommer så pludseligt, at jeg ikke ved hvad jeg skal sige.

Jeg piller ved kanten af dynebetrækket.

" Toby.. Du ved, at jeg vil gøre alt for dig og, at jeg elsker dig. Men ikke det, ikke på den måde. " siger jeg forsigtigt for ikke at såre ham.

" jeg ved det godt " siger han og stryger en tot hår om bag mit øre.

Jeg tager hans hånd og fjerner den.

" Toby jeg elsker Jesper og jeg er sammen med ham.

En tåre triller ned af hans kind.

Jeg får en klump i halsen.

" undskyld det var dumt af mig at sige sådan. Jeg håber du får en skøn ferie, du må undskylde min opførsel" siger han og prøver at smile, men jeg tvivler på, at han er okay.

Jeg giver ham et farvel kram og flygter ud af huset, jeg løber ud af indkørslen, ud på gaden, ud på vejen.

Jeg læner mig forover og støtter mine hænder mod mine knæ for at få vejret.

Jeg begynder at gå uden helt at vide hvor jeg er på vej hen.

Jeg tager min mobil frem.
- Chloe: :((
- Jesper: ??
- Chloe: ...
- Jesper: hvad er der sket?
- Chloe: det er Toby
- Jesper: hvor er du?
- Chloe: parken
- Jesper: kommer og henter dig, bliv hvor du er.

Fem minutter efter træder Jesper ud af bilen.

Hans bekymrede blik møder mit da jeg kigger op.

" Kom ind i bilen" siger han irriteret og jeg følger efter. Jeg undrer mig over hvorfor han opfører sådan.

" hvad har jeg gjort?" Spørger jeg direkte da vi sidder inde i bilen.

" hvad er der galt?" Spørger han uden at svare mig på mit spørgsmål.

" som om du bekymrer dig " siger jeg og ruller med øjnene.

"hvorfor er du sådan der? Du skriver til mig? Så kommer jeg fandme og henter dig også opfører du dig sådan der?" Siger han vredt.

ChloeWhere stories live. Discover now