1 december
Jeg åbner forsigtigt mine trætte øjne, blinker lidt og kigger så ud af vinduet.
Udenfor vinduet daler små snefnug ned.
De lægger sig som en stor hvid pude ude på græsplænen.
"Godmorgen skat" siger min mor og kommer ind med en dampende kop te.
"Godmorgen " siger jeg træt, og tager imod koppen.
Jeg brænder mig da jeg nipper til den varme te.
Jeg læner mig hen til mit natbord.
Får fat i min julekalender og åbner den første låge.
Jeg tager chokoladen ud og putter den i munden.
Den smelter på tungen og smager sødt.
Jeg rejser mig og tager en grå nederdel, et par grå knæstrømper og en langærmet stribet trøje udover.
Jeg pakker min taske og tager et æble, så er jeg klar til at smutte.
Jeg kører af de glatte veje, hen til skolen, det er koldt og vinden bider i huden. Jeg gyser og pakker mig godt ind i min jakke.
Da jeg går ind i klassen, ser jeg Aspyn sidde ved et bord og snakke med Toby.
Clair og hendes veninder sidder ved det bagerste bord sammen med nogle af de andre fra klassen.
Et smil breder sig på Aspyns læber da hun ser mig.
"Heej" siger hun glad og giver mig et varmt kram, duften af hendes parfume breder sig i luften.
"Heej med jer" siger jeg og giver også Toby et kram. Han dufter også.
Bare af deodorant.
Jeg genkender duften af ham.
"Hvordan går det med dig og Jesper?" Spørger Toby, for at afbryde den akavede stilhed.
"Det går rigtig godt, vi har det godt sammen" siger jeg og kommer til at smile bare jeg tænker på Jesper.
" det lyder skønt, har du egentlig set noget til Alex siden?" Spørger Toby. "
" næh ikke efter det han sagde.." Siger jeg og tænker tilbage på den aften.
"Hallo" siger Aspyn og vifter med hænderne foran mit ansigt. Jeg ser forvirret på hende,
" jeg spurgte dig om noget" siger hun og griner.
"Undskyld jeg sad lige i mine egne tanker." Siger jeg og smiler.
"Vil i med hjem til mig efter skole?" Spørger Toby.
"Ja det kunne da være hyggeligt" siger jeg og ser afventende på As.
"jeg kan desværre ikke.. Jeg skal hjælpe min mor i butikken" siger hun og ser undskyldende på mig.
"Vil du stadig være sammen?" Spørger Toby.
"Ja selvfølgelig" siger jeg og smiler.
Efter skole kører Toby og jeg hjem til ham. Det er så længe siden, jeg har været hjemme hos ham, men jeg genkender straks huset.
Vi går op af havegangen og han låser op.
"Nå hvad skal vi så lave?" Spørger han.
"Det ved jeg ikke, hvad har du lyst til?" Spørger jeg.
"Skal vi ikke hente noget slik og se en film som i gamle dage?" Siger han og griner. Jeg tænker tilbage på alle de gode stunder vi har haft.
"Jo lad os det" siger jeg. Vi går igang med at finde noget slik og henter nogle tæpper. Da vi har blandet en stor slikskål og lagt en masse tæpper i sofaen, sætter vi os endelig.
YOU ARE READING
Chloe
Teen FictionUdrag: Jeg læner mit hovede mod hans bryst og begraver mit ansigt i hans trøje. Han lægger sig på ryggen i sandet med sin arm om mig. Jeg kan dufte ham, en blanding af herre parfume og noget jeg ikke helt kan sætte ord på. Ønsker, at jeg for evigt v...