A trip
Jeg åbner træt mine tunge øjenlåg, gaber og putter mig ned under dynen igen.
"Godmorgen jeg har lavet morgenmad på sengen" siger Jesper og står med en stor bakke i hænderne. På bakken er verdens lækreste morgenmad, æg, bacon, pandekager, yoghurt og en masse frugt.
Jeg kan stadig ikke fatte hvad der skete igår.
Men lige nu lever jeg bare i nuet og nyder, at vi er sammen igen.
"Årh hvor er du bare den bedste" siger jeg og giver ham et blidt kys.
Jeg gaber og er dybt taknemmelig for, at jeg ikke drak mere igår.
Vi sætter os på sengen og begynder at spise det lækre mad.
(( biiib)) det er min mobil. " Skat kom snart hjem" skriver min mor.
Jeg smiler ved sms'en.
"Kører efter morgenmaden" skriver jeg tilbage.
" hvad smiler du sådan for?" Spørger Jesper grinende og tager min hånd.
" bare min mor. Jeg bliver nød til at tage hjem efter morgenmaden " siger jeg og surmuler for sjov.
Jesper griner og giver mig blidt et kys på munden.
" jeg har forresten noget jeg skal sige" siger han og ser alvorligt på mig.
Jeg ser spørgende på ham og håber inderst inde at de ikke er noget dårligt.
"jeg rejser en uge til Barcelona med nogle af mine venner" siger han og afventer mit svar.
Jeg sidder tavs et stykke tid. Ved ikke helt hvad jeg er mest ked af, at han rejser eller, at han ikke har inviteret mig med.
Jeg ved godt, at vi først lige har fundet sammen igen men alligevel.
" men altså det er jo bare en uge, vi ses jo efter" siger han da han ser mit ansigt.
" hvem af dine venner " afbryder jeg ham. " bare nogle af drengene, og et par piger" siger han.
Da han siger det sidste stivner jeg.
" men ehm jeg tænkte på" når han lige at sige inden jeg afbryder ham.
" når men så må du have en meget skøn tur" siger jeg forvirret og skynder mig at pakke sammen.
" behøver du gå nu?" Spørger han lidt trist.
" ja jeg skal skynde mig" siger jeg og på 5 min. Har jeg både tøj og sko på og har pakket det hele.
" Hey vent" siger han lige inden jeg smækker døren.
Jeg får våde øjne og lader mig glide ned på gulvet så jeg sidder med hovedet lænet op af væggen.
Jeg snøfter og tørrer tårerne væk med min håndflade.
Han kommer ud i gangen til mig og lader sig glide ned på gulvet ved siden af mig.
Han tager forsigtigt min hånd, stryger mit hår op bag øret og aer mig på kinden.
"Chloe, jeg ville aldrig bare tage på ferie uden dig, det ville blive ulideligt" siger han og mine øjne lyser straks op.
Jeg har egentlig ikke helt forstået hvad han har sagt men jeg håber, at jeg tror rigtigt.
"inviterer du mig med til Barcelona??" Spørger jeg begejstret.
"Vil du med til Barcelona?" Spørger han drillende og giver mig et kys på munden.
" ja ja ja JAAAA JEG VIL" råber jeg op og kaster mig om halsen på ham.
" hvornår tager vi afsted?" Spørger jeg stadig i chok over situationen.
" om 3 dage, du ved vi skal jo nå det inden ferien er slut, men du må nok tage et par dages fri fra skole og du må nok hellere også snakke med dine forældre. Jeg kan tage med hvis det er" siger han og giver mig et kys på kinden.
" kom" siger jeg, tager ham i hånden, tager mine ting og vi går hånd i hånd ud til bilen.
Min mor åbner døren lige efter jeg har banket på.
" Heej skat hvor har vi savnet dig " siger hun og giver mig et kram.
"og Heej Jesper kom indenfor" siger hun og også han får et kram.
Vi går indenfor og sætter os i sofaen.
" mor vi har noget vi skal sige, hent lige far" siger jeg.Min mor ser overrasket på mig men skynder sig så at hente min far.
" jeg ville spørger om jeg gerne måtte tage med Jesper til Barcelona" siger jeg glad.
Min mor ser forvirret på mig og udveksler nogle blikke med mon far.
" ehm skal Jespers forældre med? " spørger min mor.
" nej det er sammen med nogle af hans venner" siger jeg og afventer svar." i er godt klar over at det er et ordentligt ansvar at tage på ferie uden voksne" siger min far strengt.
" please far og mor jeg beder jer, jeg vil så gerne med" siger jeg og ser med bedende øjne på min far.
" vi har talt om det før, du er kun 16 " siger min far.
"ja og Jesper er 17 vi kan sagtens rejse selv far, hvorfor skal du altid opføre dig som om jeg kun er 12 " siger jeg vredt og kigger trist på Jesper, han aer mig på ryggen og mumler at det nok skal gå.
" så stopper vi Chloe, jeg kan forstå at du gerne vil med men du skal ikke begynde at være uopdragen" siger min far.
"undskyld far jeg vil bare så gerne med" siger jeg og kigger på ham med et blik jeg ved han aldrig vil kunne modstå.
" hvornår rejser i?" Siger han og nu ved jeg at han er ved at tø op.
" her om 3 dage" siger Jesper.
" Skat jeg vil bare passe på dig og det er hårdt at se sin lille pige blive stor. Men du må gerne" siger min far.Jeg får helt tåre i øjnene af bar glæde.
" det er okay far. Men betyder det at jeg må tage afsted??" Spørger jeg begejstret og er nærmest ved at hoppe op af sofaen.
" ja" siger mine forældre i kor.
Jeg hopper op af sofaen og krammer dem alle sammen.
"VI SKAL TIL BARCELONA, VI SKAL TIL BARCELONA " synger jeg glad.
Jeg følger Jesper ud af døren.
"Nårh men vi ses imorgen" siger jeg og vi kysser en sidste gang inden han går.
Jeg står kigger efter ham indtil jeg ikke kan se ham mere.
Jeg går op på mit værelse, tager min computer og lægger mig på sengen for at se nogle billeder fra Barcelona.
((Biiib)) jeg får pludselig en besked på messenger.
- Heey - skriver Toby.
- Heeey <33- skriver jeg tilbage.
- Kommer du ikke over ? - skriver han.
- Ehm jo okay. Ses om lidt - skriver jeg." jeg tager over til Toby" råber jeg inden jeg smækker døren og går afsted.
Det er koldt udenfor og jeg putter mig godt ind under min jakke.
YOU ARE READING
Chloe
Teen FictionUdrag: Jeg læner mit hovede mod hans bryst og begraver mit ansigt i hans trøje. Han lægger sig på ryggen i sandet med sin arm om mig. Jeg kan dufte ham, en blanding af herre parfume og noget jeg ikke helt kan sætte ord på. Ønsker, at jeg for evigt v...