Kapitel 39

909 22 0
                                    

Airport

Vi stiller os i køen og afleverer vores kufferter.

Efter vi har tjekket ind, tager vi rulletrapperne op til Security.

Da vi er kommet igennem Security går vi rundt i lufthavnen og kigger i nogle butikker.

Jeg finder en flot bikini i Victoria secret og efter vi har shoppet sætter vi os på starbucks for at få lidt snacks og noget at drikke.

Da vi står i køen tager Jesper min hånd og læner ind mod mig.

"glæder du dig?" Spørger han og giver mig et kys på kinden.

"helt forfærdeligt meget" siger jeg og giver ham et blidt kys på munden.

"Hvad kan jeg så hjælpe dig med?" Spørger baristaen.

"Mhhh en turkey pesto panini og en is kaffe, tak" siger jeg.

Da vi alle sammen har fået vores mad og drikke sætter vi os over ved et bord.

"Jeg glæder mig så meget til at komme ned og se hvordan der er" siger Lilje smilende.

"Det bliver den fedeste tur" siger Rio.

"Ja virkelig" siger Kristine.

Vi sidder i en time, bare spiser, hygger og snakker om alt muligt.

Jeg føler virkelig, at på så kort tid kender jeg allerede dem alle sammen.

"Passagerer til Barcelona kl 16:50, bedes venligst gå til gate A15" siger en stemme i højtaleren.

Vi begynder alle sammen at pakke vores ting sammen og 5 min efter er vi alle sammen på vej mod gaten.

Vi går gennem gangen ud til flyet og finder vores pladser.

Jeg sidder ved siden af Jesper og Sophie.

Jeg lægger mit hovede på Jesper skulder og han kysser mig blidt på panden.

"I to er altså bare for søde, det er næsten så jeg bliver lidt jaloux" siger Sophie.

"Årh hold op" siger jeg og smiler til hende.

Under fly turen sidder vi og snakker, sover og ser film.

"Hvor lang tid er der tilbage" spørger jeg Sophie fordi Jesper stadig sover.

"Omkring 15 min" siger hun og jeg ånder lettet ud fordi jeg ikke orker at flyve mere.

"Nårh men Sophie har du så en kæreste" spørger jeg nysgerrigt.

"Nej desværre ikke" siger hun og surmuler for sjov.

"Det kan ikke passe" siger jeg og puffer let til hende.

Vi små griner lidt.

"Jo.. Men jeg har jer og vi får den fedeste tur" siger hun og smiler.

Jeg gengælder hendes smil.

For det er jeg ikke i tvivl om, at vi gør

Jeg kigger ud af vinduet på den mørke skyede himmel, man kan se land under os og der er lys i alle de små huse, det ligner lidt en lille dukke by.

"Og så gør vi klar til landing" siger en piloten i højtalerne.

Jeg tager Jespers hånd og han giver min et klem.

"Vores første ferie sammen" siger jeg og giver ham blidt et kys på munden.

Vi tager vores håndbagage og forlader flyet.

Efter vi har fået vores bagage går ud af lufthavnen.

Vejret er lummert selvom det er tusmørke og klokken er 20:00.

Der står palmer rundt omkring i vejkanten og taxaer holder over det hele.

En mand som står udenfor sin taxi vinker os hen.

"Do you need a taxi?/ har i brug for en taxa?" Spørger han.

Vi nikker og jeg sætter mig ind i bilen mens Jesper og Kasper hjælper taxachaufføren med at pakke bilen.

Kristine sætter sig ind i bilen ved siden af mig.

Vi kan ikke alle sammen være i den samme taxa så vi er blevet delt op.

"Årh hvor er jeg træt, jeg vil bare gerne hen til hotellet" siger Kristine.

Jeg skal lige til at svare men bliver afbrudt af kasper som åbner bildøren og sætter sig ind på sædet ved siden af mig.

Jesper sætter sig på forsædet og vi kører afsted.

Lysende fra byen flyver afsted udenfor vinduet og der går kun få minutter før taxaen standser.

Kasper åbner døren op og holder den så jeg kan komme ud. "Tak" siger jeg smilende.

Hele byen er lyst op i mørket og der er massere tourister der er på vej ud for at spise.

De små lokale drenge der leger glade på torvet.

Butiksvinduerne er stadig lyst op og der er fyldt op på alle restauranterne.

Jeg får øje på et stort hyggeligt hvidt hotel, der er blomster i alle farver udenfor.

"Er det der vi skal bo?" Spørger jeg og peger på hotellet.

"Ja, det er der" siger Jesper som bærende på vores kufferter kommer hen til mig.

Jeg rækker ud efter min kuffert men Jesper tager den væk.

"Jeg skal nok tage den" siger han og går hen mod de andre som står ovre ved døren til hotellet.

"Kooom" siger Kristine, tager min hånd og trækker mig med.

Mine sko klikker på marmor gulvet da vi går hen mod skranken for at tjekke ind.

"Hello Can i Help you with anything?/Hej kan jeg hjælpe jer med noget?" Spørger en dame med mørt page hår og en stram spadserdragt på.

"Yes we have odered an apparent with 2 rooms and 9 beds/Ja vi har bestilt 1 lejlighed med 2 værelser og 9 soverpladser" siger Lilje høfligt til damen.

"Oh Yes, let me show you up/Åh okay ja det er jer lad mig følge jer op" siger damen og vinker os hen til en elevator.

Vi får alle sammen mast os ind i elevatoren og så kører vi op til 5. etage.

Vi går ned af nogle gange og til sidst standser hun foran værelse nr 53.

Hun tager et nøglekort op og døren går op med et klik og et stort flot hotelværelse kommer tilsyne.

"Woaw" siger vi alle sammen og står måbende.

"I hope you will enjoy your stay here, use the phone If you need anything/Jeg håber i nyder opholdet her, ring med telefonen hvis i mangler noget" siger damen og går ned af gangen.

Vi gå alle sammen ind og smider vores kufferter i en stor bunke i hjørnet.

Inde i det ene rum er der et lille køkken, en mini bar, og en lille stue med fjernsyn og i det andet rum er der 5 dobbeltsenge som er redt med hvide lagener. På den ene af væggene i soveværelset er der et stort vindue som fylder hele væggen og som har udsigt til hele byen.

Jeg kaster mig i en af dobbeltsengene som står op af det store vindue.

Jeg kigger beundrende ud på den oplyste by.

Jesper kaster sig i sengen ved siden af mig og putter sig ind til mig.

"Hvor er det vildt" siger jeg og kysser ham blidt på munden.

"Hold så opp" siger Kristine drillende og holder sig for øjnene.

Jeg kaster en pude efter hende.

ChloeМесто, где живут истории. Откройте их для себя