Kapitel 34

941 25 0
                                    

Forever

Jeg er så tæt på at græde, men jeg vil ikke bare tude midt i den her diskussion.

" please lad vær at være sur på mig" siger jeg og kan se, at han får dårlig samvittighed.

" undskyld. Hvad er der galt?" Spørger han og ser bekymret på mig.

"jeg var ovre hos Toby og han fortalte mig, at han aldrig rigtig var komme over mig, han blev sur over, at jeg tager med dig på ferie. " siger jeg og ser trist ned.

" er det så nu hvor du siger at vi ikke skal være sammen mere fordi du vælger ham?" Spørger Jesper både forvirret og irriteret på samme tid.

" Jesper nej. Selvfølgelig er det ikke det" siger jeg såret.

" undskyld Chloe men jeg forstår dig ikke? Hvorfor er det, at du er ked af det?" Spørger han.

Han har et fast greb om rattet og hans øjne virker mørke og triste.

Jeg vender mit ansigt mod ruden og kigger ud.

En lille fugl hopper hen af fortovet og finder en lille brødkrumme som en mand lige har tabt fra sin sandwich. Jeg smiler ved synet af den søde fugl og tænker på hvor meget lettere mit liv ville være hvis jeg var en fugl.

" Undskyld mig? Sidder du og griner?" Spørger Han irriteret.

Jeg vender tilbage til virkeligheden og glemmer alt om fuglen.

" undskyld hvad?" Siger jeg og ser spørgende på ham. " er du seriøs? Først græder du og nu griner du. Hvad fanden sker der ??" Siger han og lyder nu ret sur.

Jeg får dårlig samvittighed over, at jeg opfører mig sådan her.

" undskyld Jesper jeg var bare helt væk. Jeg blev bare ked af det fordi jeg nu måske har mistet en af mine bedste venner. Men det betyder ikke, at jeg nogensinde vil forlade dig. " siger jeg og ser på ham.

Han stryger en tot af mit hår om bag øret og kigger mig dybt i øjnene.

" Du skal ikke undskylde Chloe jeg forstod bare ikke hvad der var sket. Jeg skal nok være her for dig og støtte dig og jeg vil heller aldrig forlade dig" siger han, jeg læner mig ind til ham og han kysser mig på panden.

"Jeg glæder mig bare til snart at komme lidt væk" siger jeg.

"Ja det bliver så dejligt" siger Jesper og kysser mig blidt på munden.

"Vil du køre mig hjem?" Spørger jeg.

" selvfølgelig vil jeg det. Ses vi så imorgen?" Siger han.

" ja imorgen aften" siger jeg og giver hans hånd et klem.

Jeg sidder og kigger ud af vinduet mens vi kører. Jeg misser med øjnene da vi drejer og solen står skarpt.

Smiler ved tanken om at det er i overmorgen vi rejser.

Jeg læner mig over mod Jesper og giver ham et sidste kys på munden inden jeg stiger ud af bilen. "Vi ses smukke" råber han til mig.

Jeg vender mig om og sender et luftkys.

Døren smækker bag mig og jeg sparker mine støvler af.

" Hej skat" råber min mor ude fra køkkenet.

Jeg går ud i køkkenet, min mor står og rører i en gryde med noget der dufter skønt.

Hun vender sig mod mig med et smil, jeg giver hende et kram. Jeg kan dufte hendes meget stærke viol parfume og et strejf af krydderier. " jeg føler aldrig at, jeg ser min datter mere" siger hun trist og jeg får et stik i maven af dårlig samvittighed.

Hun har ret. Jeg har ikke været meget hjemme på det sidste. "Undskyld mor" siger jeg og hun giver mig et kys på panden.

Jeg trasker dovent op af trappen og smider mig i sengen.

Trækker mine bukser af tager nogle joggingbukser på.

Lægger mig tilbage på sengen og finder min Macbook frem så jeg kan se Netflix. ((Pludselig banker det på døren)) Døren går op og Apsyn står i døråbningen.

Hun smiler stort ved synet af mig og jeg ser overrasket på hende.

"Heej " siger jeg og ser spørgende på hende.

"Hej " siger hun og ser lidt afventende på mig.

" kom ind og sæt dig " siger jeg og gør plads ved siden af mig.

Hun smiler og går ind bærende på en bakke med te, boller og slik.

Hun sætter sig godt til rette ved siden af mig.

" det er alt for længe siden sidst" siger hun.

" ja alt for lang tid. Jeg er glad for at, du kom" siger jeg og giver hendes hånd et klem.

" jeg ville egentlig fortælle dig noget" siger hun og ser alvorligt på mig.

" ja hvad er der?" Siger jeg lidt usikkert og bider i min tommelfinger negel.

"Det er ehm.. JEG HAR FÅET TILBUDT ET MODEL JOB!!" Råber hun op og jeg kan se glæden i hendes øjne.

Lige siden Aspyn har været lille har hun altid drømt om at blive model.

Jeg kan næsten mærke hendes glæde krible i fingerspidserne.

Jeg er så utrolig glad på hendes vegne.

" ååårh hvor er jeg glaaad på dine vegne hvor er det sindssygt" siger jeg med glæde i stemmen og vælter hende om i sengen og begynder at kilde hende.

" stop.. Stoop Chloe" siger hun halvkvalt i grin.

Hun vælter mig om på side og jeg knuger mig ind til hende, hvor har jeg savnet at have hende ligesom dengang vi var små.

" fortæl fortæl" siger jeg spændt.

" jeg var inde på min mail indbakke også pludselig lå der en mail fra et modelbureau i New York det hedder 'New York Model Management' de havde skrevet om jeg var interesseret i at komme til casting hos dem her d. 5 april. " siger hun og smiler stolt.

Glæden Stråler ud af hende.

" ej hvor vildt det bliver da såå fedt" siger jeg og klapper spændt i hænderne.

" ja jeg glæder mig så meget, det bliver et af de største øjeblikke i mit liv og derfor vil jeg dele det med dig" siger hun og ser på mig.

Først fatter jeg ikke noget men langsomt går det op for mig at hun vil have mig med.

" mener du seriøst det?" Spørger jeg glad. " ja selvfølgelig du skal det med til New York altså medmindre du skal noget andet" siger hun lidt usikkert.

"Nej jeg skal ikke noget og hvis jeg skal, så aflyser jeg bare" siger jeg og giver hende et kæmpe kram.

Vi rejser os begge op i sengen, tager hinandens hænder og hopper rundt.

" VI SKAL TIL NEW YORK" råber jeg op og vi falder begge grinende sammen i sengen.

Jeg rejser mig igen og trækker Aspyn med op.

Vi hopper igen rundt i sengen da døren pludselig går op og en forvirret Jesper står i døren og kigger mærkeligt på os.

Jeg hopper ned af sengen og løber hen og giver Jesper et kys.

Aspyn ser grinende væk og sætter sig forpustet i sengen.

ChloeWhere stories live. Discover now