Kapitel 35

994 24 3
                                    

Jealousy

" Hej Jesper" siger hun smilende.

" hvad laver du her?" Spørger jeg en smule forvirret.

" jeg ville bare kigge forbi og hjælpe dig med at pakke" siger han.

"Men i må undskylde forstyrrer jeg?" Spørger han.

Jeg ser grinende på Aspyn.

" nej du forstyrrer ikke siger jeg og sætter mig i sengen, tæt ved As.

As ser forvirret og spørgende på mig.

Jeg sender hende et blik der siger * jeg forklarer senere*

" skal jeg ikke hente noget at drikke?" Spørger Jesper, som om han så vores blikke.

" jo gør det " siger jeg og han forlader værelset.

" hvad mener han med pakke?" Spørger As og ser undrende på mig.

"Undskyld jeg nåede ikke at fortælle dig det men jeg skal til Barcelona med Jesper og nogle af hans venner her imorgen" siger jeg spændt.

Aspyns øjne fyldes med glæde og hun klapper ivrigt i hænderne.

" ej hvor vildt du er såå heldig, nu skal du på to ferier" siger hun og giver mig et kæmpe kram.

" men jeg ved ikke om jeg kan undvære dig.." Siger hun og surmuler for sjov.

Jeg griner og puffer blidt til hende.

" så må jeg vel hellere begynde at pakke" siger jeg og ser på mit uoverskueligt rodede tøjskab.

Jesper kommer ind af døren, bærende på en bakke med 3 kopper dampende kakao, og småkager.

Jeg bliver helt lækkersulten og smiler stort da han kommer ind.

Jeg tager imod bakken og sætter den forsigtigt på sengen mellem As og jeg. Jesper sætter sig ved siden af mig og tager forsigtigt min hånd.

Jeg smiler da han tager min hånd og ser så op og smiler blidt til ham.

"Hey Hey?? Jeg er her også " siger As grinende.

Jeg sender hende et undskyldende blik.

"Nu har vi jo ikke talt så meget sammen meen.. Du må være den berygtede Aspyn som Chloe snakker om" siger Jesper grinende.

" aha ja det er mig og jeg kan vist godt sige iligemåde for Chloe snakker ikke om andet end dig" siger As smilende og jeg begynder at rødme.

" Nårh skal vi til at pakke?" Spørger Jesper og vi rejser os alle sammen og begynder at tage alt ud af mit skab.

Der er bunker af farverigt sommertøj spredt ud over gulvet på mit værelse.

" vil du have den her med? " spørger As og holder en hvid halterneck trøje op.

" ja" siger jeg og hun lægger den i ja-bunken. "Hvad med de her " spørger Jesper og holder et par hvide blonde shorts op.

" jo også dem" siger jeg og de bliver også lagt i ja-bunken og sådan bliver det ved indtil vi har to bunker en ja-bunke og en nej-bunke.

"Ej hvor er jeg bare utrolig glad for at i gad hjælpe mig" siger jeg og hiver dem begge to ind i et kram.

Vi vælter grinende om i bunker af farverigt sommertøj.

"Neeej bunkerne bliver blandede" råber jeg grinende op og vi rejser os hurtigt op og smider nej-bunken ind i mit skab og ja-bunken ned i min kuffert. "Nu synes jeg altså at vi har fortjent noget godt frokost " siger jeg og vi går alle sammen ned af trappen.

Min mor står ude i køkkenet og er igang med at made Liva da vi kommer ned.

"Heej" siger hun smilende da hun ser os.

Jeg tager mine støvler, jakke og halstørklæde på og de andre tager deres overtøj på.

" mor vi går ud og får noget frokost " råber jeg inden døren smækker også er vi ude i kulden.

Jeg ser på Aspyn, hendes hår er blevet mørkere brunt og det blæser i vinden.

Med hendes sorte trendscoat og hendes høje støvler ser hun meget sofistikeret ud.

Jesper tager forsigtigt min hånd og giver den et klem.

Jeg vender opmærksomheden til ham og giver ham et blidt kys på kinden. Han lægger en arm om mine skuldre og jeg putter mig ind til ham.

Aspyn vender sit hovede mod os og der er noget i hendes blik som stivner da hun ser os sådan. Hendes smil bliver stift, men da hun ser jeg kigger smiler hun et af sine falske smil.

Jeg vikler mig ud af Jespers arme og giver ham et usikkert smil som svar til hans forvirrede blik. " er du okay? " spørger jeg Aspyn.

Hun får sit normale bløde smil på igen og siger så " ja jeg har det helt fint "
Men der er noget i den måde hun undgår mit blik på.

Vi går igennem gå gaden med butikker på hver side. Der er store skilte i alle butikkerne som siger "januar udsalg" for at få folk til at handle og det virker, fordi hele gågaden er fyldt med mennesker.

Vi ender ved det store torv med springvandet i midten.

" jeg skal lige på toilettet " siger As og går hen imod trapperne til toiletterne.

" jeg går lige ned og snakker med hende" siger jeg til Jesper og små løber efter hende.

Jeg griber fat i hendes skulder "vent" siger jeg og hun vender sig irriteret om.

" er du okay?" Spørger jeg bekymret.

"ja jeg har det fint " siger hun og smækker toiletdøren i.

Jeg banker stille på døren. " Aspyn fortæl mig nu hvad der er galt" siger jeg blidt og bekymret.

Der lyder et ((klik)) fra låsen og toilet døren glider stille op. " jeg føler ikke at du har tid til mig mere. Her da vi gik, gik du og puttede dig ind til Jesper også gik jeg ved siden af helt alene" siger hun med tårer i øjnene.

Jeg mærker et stik af dårlig samvittighed for hun har ret. " undskyld. Aspyn du ved at du betyder alt for mig

ChloeМесто, где живут истории. Откройте их для себя