#3-Дванадесета глава

508 58 47
                                    

- Внимавай - предупреди ме Мира, шепнейки през зъби и ме дръпна в една почти затъмнена уличка, от която се носеше воня на боклук. След секунда на около десетина метра от нас преминаха двама въоръжени от нощния патрул. - Трябва да бъдеш наблюдателна.

Затаих дъх, опитвайки се да се издавам никакъв звук, докато координираните тежки стъпки на полицаите преминаха близо до нас без да ни усетят. Радвах се, че в този начален за града район уличното осветление липсваше. Това щеше да ни е от голяма полза по време на придвижването ни, макар че колкото повече се движехме към централната част, където беше апартамента ми, толкова повече ставаха патрулите, а и светлините.

- Ще им отнеме около три минути да достигнат края на улицата и след това ще се върнат отново - прошепна Мира набързо. - Хайде, бързо.

Покорно я последвах и двете излязохме от временното си скривалище между два високи блока, които не бяха добре поддържани. Веднага познах единия от тях, който се извисяваше на много метри над мен - в него беше предишния дом на Райдър, където ме беше завел след взрива на университета. Тъпа болка присви и без това нараненото ми сърце, позволявайки ми да си припомня онези първи наши мигове заедно, макар и тогава доверието ми към него да беше на нулево ниво. За моя радост или съжаление, Мира ми направи знак, че трябва да се махнем оттук навреме, затова просто разтърсих глава и продължих да вървя напред.

В тази част на града почти всички хора вече спяха. Единствено на едно-две места през прозорците на апартаментите все още се процеждаше слаба светлина. Навсякъде иначе всичко тънеше в гробна тишина. Даже прекалено. Вчерашните събития, които бяхме предизвикали, а и обявяването ни от днес за загинали със сигурност бяха хвърлили в смут цялото общество, не знаейки какво трябва да прави. На всичкото отгоре, вторият по големина техен лидер - Стоун - вече не беше сред тях, за да им даде своите нареждания. Сега трябваше да разчитат единствено на себе си за всичко. А те нямаха представа какво значеше да бъдеш самостоятелен.

Скъсаните ми обувки шляпаха по черния асфалт, издавайки може би единствения звук в тази призрачна нощ. Мира ме дърпаше из разни други непознати улици, докато аз я упътвах накъде беше апартамента ми. Засега умело избягвахме всички полицаи и камери. Наистина се изненадвах на това дете-чудо, което с точност знаеше всичко свързано с графика на хората от сигурността на града ни. Без нея досега може би щяха да са ме хванали стотици пъти.

Пречупена реалностOnde histórias criam vida. Descubra agora