E | BAB 1

151K 4.4K 62
                                    

Punching bag yang sudah sedia tergantung di siling bilik, ditumbuk dengan menggunakan boxing gloves yang dipakai. Ashrell menumbuk puching bag itu dengan sekuat hati.

Bertubi-tubi dia melakukan tumbukan pada punch bag itu, seakan-akan sedang melepaskan geram. Peluh sudah mula keluar dari badan dan membasihi baju T-shirt tidak berlengan yang dipakainya.

Sedang ralit dia menumbuk, muncul susuk tubuh Faliq di muka pintu dengan wajah yang bengang.

"Kau pergi mana semalam? Lama aku dengan Helena tunggu kau dekat club." soal Faliq sambil menyandarkan badannya di muka pintu.

Ashrell memekakkan telinga. Soalan Faliq dibiar tak dijawab. Sebaliknya, dia fokus berlatih. Kakinya dibengkokkan ke separa sisi sedikit dan

Pap!

Terkena pada sisi puching bag. Gaya yang sama digunakan pada kaki sebelah kiri secara bergilir-giir. Faliq mendengus kasar. Batang tubuh Ashrell dipandang dengan mata yang terjegil.

"Aku cakap dengan kau ini setan! Boleh tak kau jawab soalan aku?" Marah Faliq sambil mendecit geram.

"Shit! Kau boleh diam tak, Liq? Memekak je. Aku tak datang club semalam sebabnya aku tak ada mood. Lagi-lagi bila kau ajak Helena tu sekali!" balas Ashrell menyampah.

Dia benci dengan perempuan gila tu. Hari-hari asyik menyendeng di sebelahnya. Miang semacam! Naik rimas dia melayan. Dia sudah lali dengan perempuan jenis macam itu.

Bitch!

"Bukan aku yang ajak. Minah tu yang datang sendiri. Lagipun, dia kan perempuan kesayangan kau..." ejek Faliq sambil tersenyum sinis. Ashrell menjeling Faliq tajam sambil melayangkan penumbuk.

Faliq menghaburkan tawanya.

"Aku gurau je lah. By the way, Aku datang sini sebab nak bagitahu kau yang Chris dah balik Malaysia. Aku baru dapat tahu tadi." beritahu Faliq tentang Chris, musuh ketat mereka berdua.

Ashrell menghentikan latihannya. Rambut yang terjuntai di dahi, diselak ke belakang. Tuala diambil dan mengelap wajahnya yang penuh dengan peluh.

"Bila dia balik? Kenapa Robert tak update dekat aku? Ke kau salah info?" soal Ashrell pula. Mustahil dia tak dapat berita langsung tentang lelaki itu. Mata-mata dia berada di merata tempat.

"Kau cakap baik sikit eh? Ini Faliq Aryan tau! Semua yang aku cakap takkan pernah salah. Lagi satu, Robert cakap dia dah text kau. Tapi, kau yang tak baca. So, kau lah yang salah." ujar Faliq.

Ashrell buat muka menyampah.

"Suka hati aku lah. Yang aku tahu, aku nak kau selalu update tentang Chris dekat aku. Aku tak nak terlepas satu pun info tentang dia." arah Ashrell dengan wajah yang serius.

Faliq menganggukkan kepalanya.
"Aku tahulah kerja aku. Dah, tepi. My turn!" Ashrell berganjak ke tepi menukar tempat dengan Faliq.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Isteri Encik Mafia [C]Where stories live. Discover now