Pintu kereta dibuka . Dheya dan Ashrell melangkah keluar dengan wajah yang gembira .
" Dah tak merajuk ke Puan Suha oii ? " perli Victor pabila melihat muka ceria Dheya . Dheya berpaling dan tersenyum senget .
" Hehehe.. Tak merajuk dah ! Sebab your bos dah pujuk ! " balas Dheya sambil memeluk manja lengan suaminya .
Stephany yang baru keluar daripada rumah hanya tersenyum . Gembira dia melihat kemesraan abang angkatnya dengan Dheya .
Dheya yang perasan akan kelibat Stephany dengan segera mendekati gadis itu .
" Hai ! Kak Suha minta maaf eh sebab marahkan Hany tadi ! Biasalah kak Suha memang emotional sikit . " pohon Dheya meminta maaf seraya memeluk mesra Stephany .
" It's Okay , Kak . Hany faham . Kalau Hany jadi akak pun , Hany akan marah ! " sokong Stephany pula . Dheya mengangguk sebelum mempelawa semua orang masuk ke dalam rumah .
Setengah jam kemudian , Ashrell dan rakan - rakannya telah bersiap - siap untuk ke private airpot .
Beg baju mereka diletakkan di dalam bonet kereta sebelum masing - masing masuk ke dalam kereta . Tinggal Ashrell seorang di luar .
Dheya berjalan mendekati Ashrell lalu memeluk manja badan tegap suaminya .
Ashrell sudah dapat mendengar tangisan kecil isterinya . Alahai ! Manja betul bini aku ni ?
" Don't cry , Mi amore . Aku pergi tak lama pun... Kau stay sini dengan Hany ya !? Kalau ada apa - apa , just call me . " pujuk Ashrell lembut .
Kepala Dheya diusap . Cuba meredakan tangisan kecil isterinya . Dia tahu yang Dheya sangat risaukan keadaan dirinya .
Kalau diikutkan , memang dia tidak mahu pulang ke Barcelona buat masa sekarang . Tetapi apakan daya , ini adalah arahan daripada Grandpanya .
Tiada siapa berani melawan atau mengingkari arahan The Great Assassin . Ya ! Keluarganya juga ada sejarah silam .
Dan belum masa yang sesuai dia menceritakan semua itu kepada Dheya . Dia takut Dheya akan benci dan tidak dapat menerima akan hal itu .
" Hmm... Okay . But, Awak jangan lupa kan saya tau ! Kalau saya tahu awak ada scandal , hari tu jugak saya suruh awak balik !! "
Ashrell mengangguk faham . Dheya...Dheya... Tidak boleh lari dengan sifat cemburunya itu .
" Yes , Mi amore . Aku faham . Kau duduk baik - baik dengan Hany . Aku kena pergi dah ni . Take care Hany ! Take care Mi amore ! " ujar Ashrell .
Dheya mengangguk dan tersenyum sambil memerhati batang tubuh suaminya yang sudah hilang di dalam perut kereta .
Kereta mewah itu perlahan - lahan keluar dari perkarangan rumah agam itu . Dheya mencebik bibir .
" Kak , Jom kita masuk rumah . Bahaya kalau duduk luar ni sangat ! Kita masuk ya ! "
Mata coklat cair milik Stephany semakin galak merenung ke arah satu sudut yang menimbulkan perasaan curiganya .
Daripada tadi , dia dapat melihat seperti ada pergerakkan pada semak - samun di luar pagar rumah abang angkatnya .
Bagai ada mata hitam yang sedang memerhati segala tindak tanduk yang berlaku di dalam rumah itu .
Dan ini menimbulkan kegusaran di hati kecil Stephany . Bukannya dia tidak pandai berlawan tetapi keselamatan kakak iparnya itu lebih penting .
" Hmm...Okay . Jom ! Kakak nak Hany teman kakak layan cerita Thailand ! Ni kalau ada abang awak tu , mesti sekarang ni tengah tengok beritalah , WWE lah ! Bosan ! "
YOU ARE READING
Isteri Encik Mafia [C]
Romance"She is my weakness and my beautiful little secret." Syed Ashrell Lee | Dheya Nasuha ⚠️ Dalam proses edit balik ⚠️ Ayat tunggang langgang ALL RIGHT RESERVED BY @Nuristina__