Ashrell bangun daripada katil . Dahi Dheya dikucup sekilas sebelum berlalu keluar daripada biliknya . Kaki bergerak ke lif dan butang G ditekan . Tempat dimana dia melakukan perbincangan .
Dyan , Ricky dan Victor telah diarahkan untuk berkumpul di situ . Pintu besi yang terdapat sedikit lubang berbentuk kotak dijeling sekilas sebelum memasukkan nombor kod .
Klak !
Daun pintu terbuka sendiri . Ashrell menapak masuk dan melabuhkan duduk di kerusi . Ashrell memandang tajam ketiga - tiga orang kanannya .
“ Speak ! ” ujar Ashrell dengan suara celah gigi tetapi bernada dingin .
Ricky mengangguk .
“ 'Dia' dah mula tonjolkan diri . Aku tak tahu dia bekerja untuk siapa . Tapi , pada pengamatan aku , he's alone .”
Rahang Ashrell bergerak - gerak menandakan dia sedang menahan amarah . Daripada dulu lagi , dia dapat mengagak yang lelaki itu mendekati Dheya hanya untuk membalas dendam terhadapnya .
Such a bastard !
“ Ketatkan kawalan . Aku tak nak 'Dia' apa - apakan Dheya . Hujung minggu ni , kita balik Malaysia . ” ujar Ashrell tanpa nada .
Mereka bertiga mengangguk .
“ Dyan ! Watching him and let me know everything . ”
Dyan tersenyum sinis . Itu kerja mudah baginya . Semua arahan yang diberikan oleh Ashrell akan dilaksanakan dengan sebaik mungkin .
Tiba - tiba ,
“ Awak ?! Awak ada dekat dalam ke ?” suara merdu Dheya memanggil . Ashrell berpaling dan memberi isyarat agar mereka semua diam . Dia tidak mahu Dheya tahu tentang kewujudan bilik itu .
Ashrell melangkah mendekati pintu sebelum butang hijau ditekan dan pintu terbuka . Ashrell menjulurkan kepala keluar .
“ What ? Bukan aku suruh kau duduk dekat dalam bilik ? Asal gatal sangat turun bawah ? ” soal Ashrell dingin .
Dheya mencebik bibir . Kepala yang tidak gatal digaru perlahan . Mata menunduk ke bawah . Takut untuk memandang wajah dingin Ashrell .
“ Mana ada gatal ! Cuma bosan ja . Ingat nak ajak awak dengan yang lain makan dekat luar . Sebab barang dapur semuanya dah habis . Jadi , saya tak boleh nak masak ...”
Dheya menjawab sambil menunduk ke bawah . Ashrell tersenyum nipis sebelum tangan naik menggosok rambut coklat cair milik Dheya .
“ Kau pergi siap dulu . Nanti aku dengan yang lain follow . Tunggu kitaorang semua dekat ruang tamu . ”
Dheya terjerit keriangan sebelum berlari anak ke dalam lif . Ashrell hanya menggeleng sebelum memberi isyarat kepada orang kanannya .
“ Korang dah dengarkan so siap sekarang . Lambat aku tinggal ! ” balas Ashrell lalu berlalu membontoti langkah Dheya .
Ricky , Dyan dan Victor yang mendengar terus berlari seperti lipas kudung mengikuti Ashrell . First time kut Ashrell nak belanja ! Siapa tak nak ?
YOU ARE READING
Isteri Encik Mafia [C]
Romance"She is my weakness and my beautiful little secret." Syed Ashrell Lee | Dheya Nasuha ⚠️ Dalam proses edit balik ⚠️ Ayat tunggang langgang ALL RIGHT RESERVED BY @Nuristina__