Dheya menayang wajah terkejut apabila mendengar cerita yang disampaikan oleh Tiara kepadanya . Sungguh dia tidak sangka yang dua manusia itu sudah lama ada hubungan hati .
" Alah ! I bukan sengaja nak rahsiakan daripada semua orang tapi tadi you tengoklah macam mana Liq tu layan I . Tak romantik langsung . " adu Tiara sambil menghirup air kopi yang dibancuhnya .
Dheya ketawa kecil .
" Ish ! Awak ni . Awak patut bersyukur tau yang Faliq tu masih setia dengan awak walaupun dah bertahun terpisah . Hubungan saya dengan Ashrell pun baru saja elok . " ujar Dheya .
Tiara mengangguk dan mengiyakan apa yang dicakapkan oleh Dheya . Dia tahu tentang itu . Dia juga turut terharu dengan Faliq yang masih setia menunggunya walaupun sudah 6 Tahun mereka terpisah disebabkan kesibukkan dirinya yang sedang menyambung pelajaran .
Baru beberapa bulan sahaja dia pulang daripada Ireland sekaligus menamatkan zaman belajarnya dalam bidang perubatan . Selepas sahaja tamat belajar , Tuan Ashraff menawarkan dia kerja sebagai Doktor Peribadi keluarga Carlos Lee .
" I tahulah . I pun okay ja dengan Faliq . Cuma kitaorang tak nak terburu - buru sangat buat keputusan . Ni pun baru beberapa kali ja jumpa selepas 6 Tahun tak jumpa . " beritahu Tiara lagi .
Dheya berasa sungguh gembira kerana hari ini dia ada Tiara sebagai peneman harinya yang kosong .
Mereka berdua bagaikan kenalan yang rapat saling berkongsi cerita antara satu sama lain .Jam yang tersangkut di dinding dijeling sekilas . Jarum jam sudah menginjak ke pukul 5 petang . Tidak sedar yang mereka banyak menghabiskan masa berbual .
" Erm... Tiara . Ashrell ada bagitahu awak tak yang dia balik pukul berapa ? " soal Dheya kepada Tiara .
Telefon yang berada di tangan dibelek - belek seketika jika ada apa - apa mesej daripada suaminya . Tiara tersentak sebelum menggeleng perlahan .
" No ! I tak dapat mesej daripada Ashrell pun . It's okay , I kan ada . Maybe kerja diorang tak settle lagi kut . " jawab Tiara .
Dheya menghela nafas perlahan . Wajah cerianya mula bertukar menjadi murung apabila mendengar jawapan daripada Tiara soal Ashrell .
Dheya berharap sangat yang kali ini Ashrell benar - benar mengotakan janjinya untuk balik ke rumah pada malam ini .
" Takpelah kalau macam tu . Saya naik atas dulu . Nak rehat . Nanti petang sikit , awak kejutkan saya ya . Saya nak sambut Ashrell balik . " sambung Dheya seraya meniti anak tangga naik ke tingkat atas .
Dia ingin berehat sebentar memandangkan kepalanya sedikit pening dan badan yang mulai lenguh .
" Okay . Take a rest , Dheya . You kena banyak berehat . Apa - apa nanti I akan bagitahu you . " balas Tiara pula .
♣️ ♣ ️♣️
Mata yang mula sedikit memberat dek tidur yang lama dibuka dengan perlahan - lahan . Tangan juga naik memicit kepala yang sedikit berdenyut - denyut .
" Pukul berapa sekarang ? " gumam Dheya sambil mata mengerling sekilas jam di pergelangan tangan .
Dheya mengucap panjang apabila melihat jarum jam yang sudah menginjak ke pukul 7 malam . Lama jugalah dia tidur .
" Eh , you dah bangun ? Sorry I tak kejut you . Tak sampai hati , nampak lena sangat you tidur . " ujar Tiara yang tiba - tiba muncul di sebalik pintu .
YOU ARE READING
Isteri Encik Mafia [C]
Romance"She is my weakness and my beautiful little secret." Syed Ashrell Lee | Dheya Nasuha ⚠️ Dalam proses edit balik ⚠️ Ayat tunggang langgang ALL RIGHT RESERVED BY @Nuristina__