Bab 35

48.6K 2.4K 255
                                    

" Aku--Syed Ashrell Lee cer..."

Tanpa berkata apa - apa , Dheya terus menyembangkan wajah sembabnya di dada suaminya . Tangan naik memeluk badan tegap suaminya .

" Ja... Jangan... "

Dheya mengetatkan lagi pelukan di badan suaminya . Dia tidak kisah dengan apa yang berlaku antara dia dan Ashrell .

Yang penting dia tidak mahu mendengar lafaz itu . Dia tidak mahu ! Dia masih cintakan suaminya .

Hanya suaminya dapat membahagiakan hidupnya ! Hanya lelaki bernama Syed Ashrell Carlos Lee .

Baru sahaja Dheya mahu menyambung percakapannya , tiba - tiba sahaja dia diserang sakit kepala dan selang beberapa saat penglihatannya mulai gelap .

Ashrell terkejut . Tubuh kaku Dheya didukung . Pipi Dheya ditepuk manja .

“ Suha ! Suha ! Bangun . Kau kenapa ? ” soal Ashrell sambil menggoncang bahu Dheya .

Pergelangan tangan Dheya dicari dan disentuh . Dia ingin memeriksa denyutan nadi isterinya .

“ Liq , kau call  Tiara sekarang . Nadi Dheya lemah . ” arah Ashrell cemas sebelum mendukung badan kaku Dheya ke bilik .

Faliq pula dengan segera mengeluarkan telefon bimbit dan mendail nombor telefon doktor peribadi keluarga mereka .

♣ ️♣️ ♣️

Sinar cahaya yang mencucuk mata membuatkan Dheya dengan perlahan membuka matanya .

Mata dikedip beberapa kali , menyesuaikan mata dengan sinaran Matahari yang memancar disebalik langsir .

Kepala ditoleh ke sebelah . Senyuman yang baru sahaja mahu terukir di bibir mati apabila teringat kembali kejadian yang berlaku semalam .

Kejadian di mana membuatkan hidupnya menjadi sengsara dan terluka dek kesilapan dirinya sendiri .

Salah dia ! Salah dia kerana tidak mahu mendengar penjelasan Ashrell tentang kerjaya keduanya itu .

Dan sekarang semuanya hanya tinggal kenangan . Nasi sudah menjadi bubur . Tiada guna dia menyesal sekalipun .

Mahligainya sudah musnah bersama Ashrell . Buktinya , lelaki itu tiada di sampingnya di saat , dia memerlukan lelaki itu . Mungkin Ashrell sudah lari meninggalkannya .

Pintu ditolak daripada luar . Terpampang wajah seorang perempuan yang tersenyum manis kearahnya .

Dheya mengangkat wajah sambil menyapu air mata yang mengalir membasahi pipinya . Senyuman pahit terukir di bibir .

“ Puan dah bangun ? Alhamdulilah . Lega saya . Semalaman Puan pengsan tak sedarkan diri . How you feel ? ” soal Tiara lembut .

Dulang yang berisi semangkuk bubur dan segelas air suam diletakkan di atas meja kecil bersebelahan dengan katil .

Teleskop yang tersangkut di leher diambil dan dipakai . Degupan jantung dan denyutan nadi Dheya diperiksa .

Good . Kesihatan Puan Dheya dah stabil . Puan Dheya kena banyakkan berehat . Kesian dekat baby dalam perut kalau Puan tak jaga kesihatan Puan . ” ujar Tiara sambil mengusap lembut bahu Dheya .

Dheya terkedu . Wajah ditoleh dan mata doktor yang menjaganya direnung dengan pandangan yang sukar untuk ditafsir .

Ba-baby ?

Isteri Encik Mafia [C]Where stories live. Discover now