16 - Grise lyd

1.1K 44 1
                                    

Ariannas pov

Mandag 07.00

Den fæle grise lyden på vekkerklokka pappa tvinger meg til og ha uler høyt ut i rommet. Jeg strekker meg etter den og slår den brutalt av, jeg setter meg litt opp i senga og strekker meg etter telefonen min. Jeg har fått en melding av Peyton der det står at hun henter meg 07.45. Jeg går irritert ut av senga og går på badet for og stelle meg.

Etter jeg er ferdig på badet tramper jeg hardt inn på kjøkkenet, der veldig overraskende Candice sitter med nesa ned i et blad. Jeg åpner kjøleskapet og tar ut en ferdig smurt sandwich og setter tennene fornøyd i den.

"Om 3 uker skal meg og din kjære  far på kjærlighets tur til Italia, så vi håper du og Jack klarer og ta vare på huset så barnevakt ikke er nødvendig," sier Candice uten og se på meg.

Jeg ser dumt på henne og svarer " jeg er sytten tror fint vi klarer og passe på huset,".

Jeg går ut døra akkurat 07.45 og ser bilen til Peyton rull opp i oppkjørslene, jeg åpner døra og setter meg veldig rolig og sakte inn i bilen. Det nytter ikke så veldig lenge får hun tar tak i armen min og drar meg ned i setet, jeg ler bare av henne og setter meg bedre til rette.

"Har du snart tenkt til og skaffe deg bil igjen?" spør hun og skur opp på radioen.

"Ja snart," jeg har tenkt og skaffe meg bil snart. Jeg må bare finne den rette bilen, jeg er ikke helt sikker på hvilken bil det er enda men det dukker vel opp en fin og god bil snart. Jeg har spart opp penger til bil og vist jeg ikke snart bruker de på bil kommer jeg ikke til og ha de så veldig lenge inne på konto, så jeg må virkelig begynne og lete etter bil ja. 

vi ankommer skolen og som alle de andre dagene er Peyton veldig streng på at vi må gå inn med attitude og at vi selvfølgelig må gå inn sammen, rett ve siden av hverandre. Så da får jeg vel bare høre på henne, gå rett ve siden av henne og være tøff. Egentlig er dette sånn jeg syntes er evig kleint og flaut men det virker ikke som så mange andre på denne skolen tenker sånn så da er det mulig og gjennomføre.

Jeg stopper opp med skapet mitt for og finne bøker mens Peyton fortsetter videre mot hennes skap som er litt lengre borte i korridoren. Den første timen vi har i dag har vi dessverre ikke sammen, selvom begge har rle er vi ikke i samme klasse av en eller annen fucka grunn.

Jeg snur meg rundt når det plutselig blir stille i gangen, jeg skjønner hvorfor det ble stille når jeg ser hvem som kommer. Blake, Nathaniel og den siste jeg ikke vet hva heter kommer nedover korridoren, og når de paserer meg måler Blake meg med blikket og møter øyene mine i et sekund før han tar blikket vekk så ingen skal merke noe. Jeg har på følelsen at han ikke har så lyst til og snakke med meg i offentligheten, ikke at det gjør meg noe for jeg bryr meg jo ikke akkurat om han. 

Jeg tar med meg boka og går diskre mot klasserommet og slenger meg ned ved en pult helt bakerst i klasserommet. Jeg har ikke tatt meg bryet til og se rundt i klasserommet for og se hvem som egentlig går i denne klassen. Men det hadde jo kanskje vært greit og ha litt anelse, men når jeg først begynner og se rundt angrer jeg. For hvem sitter ikke i andre enden av klasserommet og ser stygt på meg, jo min kjære ex venninne Brianna. Jeg smiler bare falskt og følger heller med på læreren for en gangs skyld.

*

"Men jeg klarer ikke skjønne meg på dem, liksom greit jeg har gjort mye dumt i det siste men den straffen er litt for drøy," Peyton forteller irritert om hvordan foreldrene hennes er. Jeg klarer ikke helt og følge med fordi jeg rett og slett er for sliten, vi går gjennom døra til kantina og jeg lar blikket vandre over folke mengden. 

Jeg ser hen på bordet Blake sitter med og oppdager at Brianna sitter ve siden av han, det eneste dumme med Brianna er at hun faktisk ikke er klengete på gutter så hun skaffer seg faktisk. Etter vi slutter og være venner og hun joinet bitch gang var jeg sikker på hun kom til og bli sånn klengete blond barbi dukke. Men dessverre gikk hun ikke så langt. Og grunnen til at vi ikke er venner lengre er jo litt morsom, dere husker vel exen min Julian, han som var utro hehe. Vell han var utro med henne, meg og Bri sto hverandre egentlig ganske nær. Men de siste måndene vi var venner var det anspent, så det var en herlig frihet og bli kvitt henne.

Jeg følger etter Peyton og setter meg ned ovenfor henne på det som har blitt det faste bordet vårt, det virker ikke som noen andre har tenkt til og ta bordet fra oss.  Peyton klager fortsatt av de sure foreldrene hennes og jeg sitter og later som jeg følger med og bryr meg.

"Kan jeg slenge meg ned med dere?" vi blir abrutt av en jente stemme. Jeg løfter blikket og ser rett på ei middels høy jente med brunt hår med rosa striper i, hun ser ikke akkurat ut som en skikkelig goodgirl med toppkarakterer og strenge regler så hvorfor ikke.

"Ja slå deg ned," sier jeg og ser på at hun setter seg ned på stolen ve siden av meg.

"Jeg er Peyton og dette er Arianna men hun får alle til og kalle seg Aria," sier Peyton og smiler til jenta.

"Har fått med meg hvem dere er ja. Jeg er Becca, går andre året og håper dere er litt mer spennende en resten av folka på denne skolen. Dere skjønner nesten hele mitt sosiale liv er utafor disse fire veggene," babler denne jenta med navn Becca. Så langt virker hun kul, hun bare snakker litt mye kanskje.

Etter litt mer snakk og sånn inviterer Becca oss med på en fest til fredag, og hun er veldig klar på at det ikke er en kjedelig videregående fest med kleine jenter og svak alkohol.

"Jeg må ut og ta luft før timen begynner så jeg holder litt lengre. Men vi snakkes," sier jeg og reiser meg fra stolen og går. Jeg kan høre Peyton forklare til Becca at jeg har mye sinne som jeg prøver og konrolere. Jeg ler litt for meg selv av den håpløse måten hun forteller ting på.

Jeg går ut hoved inngangen og den varme lufta slår meg som en hete bølge. Det er en del mennesker ute i skolegården men de fleste begynner og trekke inn til timen begynner. Jeg går bak skolen og innover mot det lille smuget jeg var i den første skole dagen.

"Så vi møtes her igjen ja, men kanskje i litt bedre humør denne gangen,"

----------------

Comment og vote 

Love A PsychoWhere stories live. Discover now