23

1K 36 4
                                    

Ariannas pov

Jeg sitter på trappa utafor det nye rommet mitt og venter på at Peyton skal komme. Pappa har lagt tepper over hele gulvet i dag så jeg skal feste lister på gulvet men trenger litt hjelp derfor kommer hun. Jeg pirker utolmodig på den svarte nike capsen min mens jeg venter. Etter en liten stund triller endelig bilen inn foran garasjen, jeg smiler fornøyd og reiser meg når hun kommer ut av bilen.

"Endelig kom du etter uendelige år med venting," sier jeg sarkastisk og går inn på rommet. Sengen min står i midten av rommet og venter på at jeg skal tilbringe min første natt her i den. Pappa og Jack bærte ned de fleste tingene mine i sta så jeg trengte bare og nyte synet av at de sleit.

"Du har ikke ventet så lenge min venn," svarer hun og følger etter meg inn. Hun studerer rommet og snur seg rundt et par ganger for og se alt.

"Ikke værst, ikke værst. Er det du som har malt eller har du fått papi til og gjøre alt?" spør hun og setter seg ned på senga mi.

"Jente opp og stå vi skal jobbe. Og ja jeg malte selv," sier jeg og drar henne opp fra senga.

"Du har ikke malt alt dette selv, hvem hjalp deg?" spør hun nysgjerrig.

"Pappa og Jack hjalp litt," lyver jeg.

Jeg tviler på at løynen kommer til og funke i og med at Peyton vet når jeg lyver. Men jeg har egentlig ikke så lyst og fortelle henne at jeg tilbrakte natten hos Blake hele lørdagen med han. Jeg vil ikke at det skal gå rundt noen rykter eller at folk tror vi har noe på gang, for det har vi ikke.

"Gurl, jeg vet du lyver. Var det Julian?"

"Nei det var Blake," svarer jeg uten og se på henne. Det nytter ikke og lyve til henne, og jeg vet hun holder ting hemmelig vist jeg ber henne om det.

"Eh hørte jeg riktig nå?" sier hun og ser forskrekket på meg.

"Ja, vi var jo ganske fulle på fredag så det kan ha seg sånn at jeg ente opp i senga hans og sov der. Så vi hentet bilen min og stakk hjem hit og malte, men hold helt kjeft om det. Ingen må få vite at vi kjenner hverandre,"

Hun ser rart på meg og legger ut om hvor fake og ekle gutter er, jeg orker ikke høre på henne så jeg skrur på drillen og får henne til og hjelpe meg og skru fast listene. Det tar litt tid og bli ferdig i og med at det er meg og Peyton som gjør dette. Det hadde nok gått mye sjappere om jeg hadde en annen til og hjelpe meg. Når meg og Peyton gjør ting sammen blir det bare kaos, men det er det som er gøy så jeg klager ikke. Vi er på den siste listen nå og jeg tror begge to er ganske forsynt med dette nå.

"Du må holde den rett eller vil du det skal ved skjevt," sier Peyton oppgitt og skrur av drillen. Jeg sukker bare høyt og demonstrerer at jeg holder den rett. Hun skur fast den siste listen og slenger sliten fra seg drillen.

"Det der er rene treningsøkten," sier hun og slenger seg ned på senga.

"Du har skrudd et par skruer inn i en vegg og er så sliten. Og opp og stå den senga må inn til veggen," sier jeg og ler. Hun stønner høyt og reiser seg sakte opp fra senga før hun dytter litt i den og later som om hun er så sliten at hun ikke klarer mer.

"Peyton nå hjelper du meg og flytte senga ellers blir det bank," sier jeg og ser utfordrende på henne.

"Skal du liksom klare og banke meg?" spør hun lattermild.

"Skal jeg bevise det?" spør jeg og ser eplekjekt på henne.

"Eh nei takk la oss dytte," svarer hun og begynner og sku i senga. Jeg ler av henne før jeg hjelper henne og flytter senga helt inn til veggen. I mens hun ligger i senga og later seg begynner jeg og ordne ting på rommet. Jeg skrur først sammen et klesstativ før jeg monterer den tingen TV'en skal stå på. Når jeg er på skolen i morgen skal pappa sette opp TV'en og internett her og hente sofaen og sette den inn. Det er ikke så mye annet enn og fylle klesskapet mitt med klær jeg kan gjøre akkurat nå så jeg begynner med det. Jeg løper inn for og hente boksene jeg har pakket med klær og tar de med ut for og henge de opp eller legger de i skapet.

--------------
🔎comment & vote🔍

Love A PsychoWhere stories live. Discover now