05

353 17 2
                                    

Olivia's point of view.

Rosa staart aandachtig naar Harry die op onze bank in slaap is gevallen. 'Moet je Alexa en Camilla niet bellen?' vraagt ze vrolijk. Ik trek haar bij hem weg, net voordat ze zijn gezicht aanraakt. 'Nee, ze hoeven hier niks vanaf te weten, Rosa.' zegt mijn moeder op een strenge toon. Ik kijk haar dankbaar aan. Ik heb mijn moeder op de hoogte gesteld van Harry zijn situatie. Ik kon hem daar niet alleen in die speeltuin laten zitten. Niet nu hij me in vertrouwen heeft genomen. Hij maakt hetzelfde mee als mijn zusje en ik drie jaar geleden en aangezien hij mijn zusje toen heeft geholpen, help ik hem nu. 'Maar Harry Styles is zojuist in slaap gevallen op onze bank! Dat is een magisch moment.' zegt Rosa teleurgesteld. Ik zucht even, 'Rosa, je zal moeten accepteren dat Harry ook maar gewoon een mens is.' antwoord ik en ze gaat op de stoel zitten, terwijl ze nog altijd naar hem kijkt. 'Maar hij is toch prachtig?' mompelt ze. Ik rol met mijn ogen. Mijn zusje is negen en droomt nu al over een jongen als Harry. Dat word nog wat als ze er achter komt dat meisjes zoals wij geen kans maken bij zulke jongen en dat wij het maar moeten doen met die rot jochies in onze klas of op ons werk. 'Blijf jij maar lekker dromen.' zeg ik en ik ga op het vrije plekje op de bank zitten, aangezien Harry opgerold ligt. Mijn moeder maakt een gebaar dat Rosa op moet staan. 'Ik neem Rosa wel even mee voor de boodschappen.' zegt ze en Rosa zucht, 'Maar mama, Harry is er.' zeurt ze, maar toch staat ze op. 'Ik heb iemand met spierballen nodig.' antwoord mijn moeder en ze lopen samen de woonkamer uit.

'Hey.' klinkt de slaperige stem van Harry en ik kijk op van mijn boek. Harry gaat rechtop zitten en wrijft even in zijn ogen. 'Sorry, ben ik in slaap gevallen?' mompelt hij en ik knik. 'Het geeft niks. Dat kon je volgens mij wel even gebruiken.' antwoord ik en ik leg mijn boek weg. Hij glimlacht en knikt dan. Hij kijkt even rond, 'Wat is het hier stil.' zegt hij wat verbaasd. Ik sta op, 'Ja, mijn zusje en moeder zijn boodschappen doen. Wil je wat drinken?' vraag ik en ik loop naar de keuken, gevolgd door Harry. 'Olivia, waarom doe je dit voor me als je zo een hekel aan me hebt?' vraagt hij. Ik stop met lopen en draai me om, waardoor hij bijna tegen me opbotst. Ik open de koelkast, 'Toen mijn vader overleed.. Mijn zusje was er ook kapot van en jij hielp haar daar doorheen.. Daarom doe ik dit.' geef ik toe. Hij leunt tegen het aanrecht aan, 'Dat is erg lief van je.' antwoord hij en ik rol met mijn ogen. 'Wat nou?' vraagt hij en hij grinnikt even. Ik schud mijn hoofd, 'Ik wacht tot je één of andere domme fout maakt.' antwoord ik. Hij fronst, 'Wat voor een fout?' vraagt hij en hij slaat zijn armen over elkaar. Ik blijf even stil en hij schiet in de lach. 'Oh, Oliva toch. Begin je me toch wel aardig te vinden?' vraagt hij en ik schud hevig mijn hoofd. 'Nee hoor.' mompel ik en ik schenk twee glazen cola in. Dat is een leugen, want ergens diep van binnen mag ik hem wel, maar dat hoeft hij niet te weten. Tien minuten later komt mijn zusje weer binnen, samen met mijn moeder. 'Harry is wakker!' roept ze vrolijk. Harry hurkt voor haar neer, 'Hé, ik heb iets voor je.' zegt hij en Rosa kijkt hem met grote ogen aan. 'Wat dan?' vraagt ze. Ik kijk wat verbaasd naar hem als hij naar de gang loopt en iets uit zijn jas haalt. Met zijn handen achter zijn rug komt hij terug gelopen. Hij hurkt opnieuw voor Rosa neer, 'Nou, ik denk dat ik wel mag zeggen dat jij mijn grootste fan bent, toch?' vraagt hij en Rosa knikt. 'Ja! Ja! Dat ben ik!' antwoord ze en hij lacht even terwijl hij twee keycords achter zijn rug vandaan haalt. 'Ik zou deze weg geven, voor een win actie, maar ik maak jou er liever blij mee.' zegt hij. Mijn zusje haar mond valt open als hij de kaartjes voor zijn show in haar handen drukt. Hij wenkt haar dat ze dichterbij moet komen en dan fluistert hij iets in haar oor. Rosa lacht en knikt. Wat zou hij gezegd hebben? 


And suddenly  you were my everything ft. Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu