23

277 13 0
                                    

Oliva's point of view. 

Er komt een auto aangereden, het is die van Harry. Nog geen minuut later stapt hij uit, gevolgd door een andere jongen. Het is Niall, ik herken hem wel. Ik open mijn autodeur en met trillende benen stap ik uit. Harry rent naar me toe, 'Waar is hij?' vraagt hij en ik haal mijn schouders op. 'Hij stond net nog in dat steegje daar.' zeg ik en ik wijs naar het donkere steegje iets verderop. Harry pakt mijn gezicht vast, 'Heeft hij iets gezegd? Gedaan? Ben je in orde?' vraagt hij bezorgt en ik knik. Harry haalt opgelucht adem en drukt een kus op mijn voorhoofd, dan geeft hij zijn sleutels aan Niall. 'Rij jij mijn auto naar mijn huis, dan rij ik die van Olivia wel.' zegt hij en Niall knikt. Ik wil protesteren en zeggen dat ik wel kan rijden, maar ik weet dat Harry me toch niet zal laten rijden en misschien maar beter ook, aangezien ik tril als een gek. 

Beneden hoor ik Harry afscheid nemen van zijn vrienden, beter bekend als One Direction. Ik ken ze dan misschien pas tien minuten, maar ik weet nu al dat ze een stelletje kleuters bij elkaar zijn. Even later hoor ik voetstappen op de trap en dan komt Harry zijn kamer in. Hij glimlacht lief, maar bezorgt naar me en gaat dan naast me op zijn bed zitten. 'Gaat het een beetje?' vraagt hij zachtjes en ik knik. 'Sorry als ik je avond verpest heb.. Om niks.' fluister ik wat beschaamd. Hij pakt mijn hand vast, 'Olivia, ik ben juist blij dat je me gebeld hebt en het is niet om niks, die jongen stalkte je en dat is niet normaal.' zegt hij en ik knik, wetend dat hij gelijk heeft. 'Ik weet gewoon niet wat hij van me wilt.' fluister ik. Harry gaat languit op zijn bed liggen en klopt naast zich. Ik accepteer zijn uitnodiging en ga naast hem liggen. 'Ik denk dat hij nog niet over je heen is.' zegt hij dan. Ik kijk hem even aan, wat een stomme theorie. 'Hij leek erg jaloers.' mompelt hij en hij slaat een arm om me heen. Zonder er over te twijfelen leg ik mijn hoofd op zijn borst. Voor het eerst na een jaar voel ik me weer veilig, omdat ik weet dat Harry nooit, maar dan ook echt nooit zo iets zou doen. Ik zucht even en sluit mijn ogen, 'Heb ik je avond verpest?' vraag ik zachtjes. Harry haalt zijn hand even door mijn haar, 'Natuurlijk niet, Olivia. Alsjeblieft, bel me altijd als er zo iets gebeurt.' fluistert hij en ik knik. Ik weet niet eens wat Harry en ik nu van elkaar zijn, maar dat zijn zorgen voor later. Ik hoor hem zachtjes zingen en langzaam val ik in slaap.

Camilla kijkt me wat ernstig aan, 'Ik moet je wat vertellen.' zeggen we dan tegelijk en we schieten in de lach. 'Begin jij maar.' zegt ze en ik knik. Ik glimlach even. Ik had in mijn hoofd precies voorgesteld hoe ik dit zou vertellen, maar nu ben ik het allemaal al weer kwijt. 'Harry en ik..' ik stop even met praten en haar ogen worden groot. Ik moet mijn lach inhouden, 'Oh mijn god, hoe zoent hij?' vraagt ze en ik frons even. Ze grinnikt, 'Lieve schat, ik zie het al aan je kop.' lacht ze en ik weet vrijwel zeker dat mijn hoofd zo rood is als een tomaat. Ze leunt met haar hoofd op haar handen en buigt naar voren. 'Dus, hoe zit het tussen jullie?' vraagt ze nieuwsgierig en ik veeg een pluk haar achter mijn oor. 'Het is allemaal wel vrij duidelijk, maar het is nog niet officieel.' breng ik haar op de hoogte en ze knikt. Ik jat een frietje uit haar bakje, 'Wat wilde jij me vertellen?' vraag ik en ik stop het frietje in mijn mond. Ze zucht even, 'Jake kwam naar me toe.' zegt ze na een tijdje en ik kijk op. 'Wat?' vraag ik wat geschrokken. Ze neemt een slok van haar cola. 'Ik heb even met hem gesproken, gewoon omdat ik nieuwsgierig was wat hij van je wilt.' verteld ze en ik knik. Als ik haar was had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. 'Hij vertelde me dat hij dacht dat je wat met Harry hebt en hij is stik, maar dan echt stikjaloers.' lacht ze en ik rol met mijn ogen. 'Maar waarom stalkt hij me dan?' vraag ik fronsend. Ze haalt haar schouders op, 'De enige rede is omdat hij je terug wilt, maar ik vertrouw hem niet.' zegt ze. Nee, ik ook niet en ik weet ook dat Harry het gedrag van Jake niet zal accepteren. 

And suddenly  you were my everything ft. Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu