03

349 17 0
                                    

Olivia's point of view.

Zuchtend luister ik naar het gesprek die mijn moeder en mijn zusje voeren, over wat voor een gentleman ze Harry vonden. Gisteravond is hij blijven eten, vrijwel alleen omdat mijn moeder hem geen keuze gaf en om mij met opzet te irriteren . Hij gedroeg zich netjes en aardig. Toch denk ik dat dit allemaal nog een spelletje is. Hij had vast nog zijn celebrity masker op. Ik pak mijn telefoon van de bankleuning en zie dat ik een volgverzoek heb. Harry Styles wilt je volgen. Ik bekijk zijn account en het is hem echt. Ik leg mijn telefoon weer weg, zonder het verzoek te beantwoorden. Ik weet niet zo goed of ik dat wel wil. 'Waarom loop je zo te glimlachen, Olivia?' klinkt Rosa haar stem en ik schrik op uit mijn gedachten. Nu besef ik me pas dat er een brede glimlach op mijn gezicht zit. 'Het is niks, gewoon een dom grapje tussen mij en Camilla.' antwoord ik vlug. Mijn zusje richt zich weer op het gesprek met mijn moeder. Opnieuw ga ik naar mijn Instagram en ik besluit zijn volgverzoek te accepteren, maar hem niet terug te volgen. De deurbel gaat en ik vlieg overeind, 'Dat is Alexa.' beantwoord ik het vragende gezicht van mijn moeder. Alexa en Camilla zijn mijn beste vriendinnen. We kennen elkaar al tien jaar en ze zijn net zulke gestoorde fangirls als mijn zusje, misschien nog wel erger. Ik open de deur en Alexa staat met open mond voor me. Ze richt haar telefoon op me, 'Waarom is Harry Styles jou zojuist gaan volgen?' vraagt ze en ze begint te springen. Ik laat haar erin, 'Je stalkt die jongen echt te erg.' ontwijk ik haar vraag. Rosa komt de gang ingerend. 'Alexa! Alexa! Harry was hier gister!' gilt ze en nu kijkt Alexa weer naar mij. 'Oh mijn god, is dat waar?' vraagt ze en even denk ik dat ze flauw zal vallen. Ik knik en Alexa begint te gillen. 'Waarom heb je niet gebeld? Verdomme Olivia! Oh mijn god, dit moet Camilla horen!' ik kan haar amper verstaan, want ze ratelt maar door. Ze springt op en neer, 'Was hij lief? Waarom was hij hier? Hoelang is hij gebleven?' ze overvalt me met vragen. Rosa trekt haar de woonkamer in en begint alles over gister te vertellen. Ik rol met mijn ogen, al die fangirls. 

Ik kijk op van mijn boek als mijn telefoon trilt. Hey, verschijnt er op mijn scherm met een breedlachende smiley. Het is Harry via Instagram. Wat wilt hij nou weer van me dan? Ik pak mijn telefoon en stuur een berichtje terug. Hoi, is alles wat ik stuur. Ik wil me weer op mijn boek richten, maar opnieuw trilt mijn telefoon. Nog bedankt voor gister, dat was erg lief van je, staat er. Ik zucht even en leg mijn boek aan de kant. Ik deed het niet voor jou, maar voor Rosa, verzin ik vlug. Het is niet dat dat niet waar is, maar ik dacht echt niet gelijk aan Rosa. Ik dacht aan een straat vol mensen waar hij door heen zou moeten. Ergens vond ik dat wel rot voor hem. Dan ben je eindelijk thuis en dan heb je nog geen privacy. Alsnog, je deed het wel, stuurt hij. Ik moet toegeven dat hij daar gelijk in heeft. Ik had het ook niet kunnen doen en hem aan zijn lot over kunnen laten. Was het rustig bij je huis gisteravond? vraag ik maar, puur uit nieuwsgierigheid. In de kamer naast me begint op eens luide muziek te spelen. Ik herken het liedje, het is Kiwi van Harry. Ik hoor mijn zusje luidkeels meezingen. Ja, het viel allemaal wel mee. De meeste fotografen waren weg, is Harry zijn antwoord. 

Als ik de woonkamer inloop zie ik mijn moeder op de bank zitten met Rosa in haar armen, die snikkend naar de televisie kijkt. 'Wat is er aan de hand?' vraag ik wat geschrokken. Mijn moeder zucht geïrriteerd en wijst dan naar de televisie. Het nieuws staat aan en Harry is te zien. Hij komt zijn huis uitgelopen, maar de tranen rollen over zijn wangen. De paparazzi trekt aan hem, maar hij duwt ze zo snel mogelijk van zich af. Hij ziet erg gefrustreerd uit en zo snel als hij kan stapt hij in zijn auto. 'Waarom huilt hij?' vraag ik aan mijn zusje, maar die haalt haar schouders op. Ze is geraakt om haar idool zo te zien, maar waarom huilt hij? Harry kwam juist over als zo een vrolijk en liefdevol persoon. Zal zijn leven dan toch niet zo perfect zijn als dat het lijkt? 

And suddenly  you were my everything ft. Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu